Ferrari: Τα νέα πέτρινα χρόνια - Πέντε φορές που βρέθηκε κοντά στον τίτλο και τον έχασε


Ακόμα μία χρονιά χαμένη για τη Ferrari. Δεκαπέντε χρόνια έχουν περάσει από τότε που βρέθηκε τελευταία φορά οδηγός της στην κορυφή, και εμείς θυμόμαστε τις 5 περιπτώσεις που αυτό δεν έγινε για λίγο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: FERRARI
  • 14/10/2022
  • 2008 - Felipe Massa

Μόλις έναν χρόνο μετά την τελευταία της κατάκτηση, η Ferrari βρέθηκε λίγα δευτερόλεπτα μακριά από το δεύτερο συνεχόμενο πρωτάθλημα οδηγών.

Η μάχη του Felipe Massa με τον Lewis Hamilton διήρκησε για όλο το 2008, και κατέληξε να κριθεί στο νήμα, στο τελευταίο GP της χρονιάς στη Βραζιλία.

Εκεί, ο Massa έκανε αυτό που έπρεπε για να στεφθεί πρωταθλητής, κερδίζοντας μέσα στην πατρίδα του υπό τις επευφημίες χιλιάδων συμπατριωτών του, αλλά ο Hamilton δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Στην τελευταία στροφή του τελευταίου γύρου, προσπέρασε τον Timo Glock που είχε μείνει με σλικ ελαστικά σε βρεγμένη πίστα, ήρθε 5ος και στέρησε την ευκαιρία στον Βραζιλιάνο να συνεχίσει τη δυναστεία της Scuderia, κατακτώντας εκείνος τον πρώτο τίτλο της καριέρας του.

  • 2010 - Fernando Alonso

Δύο χρόνια αργότερα, η Ferrari θα βρισκόταν και πάλι κοντά στο πρωτάθλημα, αυτή τη φορά με τον πάλαι ποτέ αντίπαλό της να οδηγεί για λογαριασμό της. Ο Fernando Alonso καταφτάνει στο Μαρανέλο ως σωτήρας, αναμορφωτής και ελπίδα για την επιστροφή στις επιτυχίες μετά το κάκιστο 2009.

Και τα καταφέρνει, με 5 νίκες, 2 pole positions και 10 βάθρα, αλλά του έλειψε το σημαντικότερο: το πρωτάθλημα.

Όλα κρίθηκαν στον καταληκτικό αγώνα της σεζόν, στο Άμπου Ντάμπι, εκεί όπου η μάχη ήταν ανάμεσα στον ίδιο, τον Lewis Hamilton και τον Sebastian Vettel. Ο Γερμανός υπερίσχυσε, μην έχοντας προηγηθεί ποτέ στη βαθμολογία μέχρι το φινάλε του πρωταθλήματος, καθώς ο Ισπανός έπεσε θύμα της κακής στρατηγικής της Scuderia, αλλά και της αδυναμίας του να προσπεράσει τον Vitaly Petrov και να συνεχίσει να κερδίζει θέσεις για να γίνει εκείνος πρωταθλητής.

Αυτό το μοτίβο θα συνεχιστεί και μετά, με την απόδοση, την ταχύτητα και την προοπτική να υφίστανται, αλλά το πλάνο και τη στρατηγική να απουσιάζουν ηχηρώς.

  • 2012 - Fernando Alonso

Η νέα (χαμένη) ευκαιρία της Ferrari για πρωτάθλημα ήρθε το 2012. Στη χρονιά με τον πιο φρενήρη ρυθμό στη σύγχρονη ιστορία του σπορ (7 διαφορετικοί νικητές στους πρώτους 7 αγώνες της χρονιάς), ο Alonso κι η Ferrari έφτασαν να διεκδικούν τον τίτλο με το -καθ' ομολογίαν- τρίτο σε δυναμική μονοθέσιο, πίσω από τη Red Bull και τη McLaren.

Και πάλι, όλα κρίθηκαν στον τελευταίο αγώνα, στη Βραζιλία, εκεί όπου ο Vettel είχε ατύχημα με τον Bruno Senna στον πρώτο γύρο, κι έπρεπε να κάνει αγώνα για να βρεθεί 6ος, και να γίνει πρωταθλητής.

Ο Alonso έκανε ό,τι μπορούσε, ερχόμενος 2ος, πίσω από τον Jenson Button, αλλά για 3 βαθμούς δεν τα κατάφερε στο βροχερό Interlagos. Αυτή ήταν η τελευταία φορά που ο Ισπανός θα διεκδικούσε το πρωτάθλημα μέχρι και σήμερα.

  • 2017 - Sebastian Vettel

Οι επόμενες δύο φορές που η Ferrari βρέθηκε κοντά στο να «σπάσει» το αρνητικό της σερί δεν ήταν τόσο οριακές όσο οι άλλες τρεις. Και στις δύο περιπτώσεις, ο τίτλος κρίθηκε νωρίτερα μέσα στη σεζόν, χάρη σε αστοχίες ή/και λάθη από την πλευρά των Ιταλών.

Στην περίπτωση του πρωταθλήματος του 2017, τα πράγματα εξελίχθηκαν με δυσάρεστο τρόπο για το Μαρανέλο λόγω τεχνικών αστοχιών, στο GP Μαλαισίας, αλλά και σε αυτό της Ιαπωνίας. Εκεί χάθηκαν πολύτιμοι βαθμοί για τον Vettel, που είχε έρθει μετά τον Alonso ως ο... νέος σωτήρας, και επέτρεψαν στον Hamilton και τη Mercedes να κάνουν ντεμαράζ και να κατακτούν το πρωτάθλημα, στερώντας ξανά αυτή τη χαρά από τους «κόκκινους».

  • 2018 - Sebastian Vettel

 

Η τελευταία μεγάλη ευκαιρία της Ferrari (μέχρι τη φετινή) ήρθε το 2018, και πάλι με τον Sebastian Vettel στο τιμόνι.

Τότε, ο Γερμανός είχε ξεκινήσει ιδανικά τη σεζόν, με 4 νίκες στους πρώτους 10 αγώνες, και μία διαφορά της τάξης των 8 βαθμών από τον Hamilton. 

Όλα, όμως, κατέρρευσαν στο Γερμανικό Grand Prix. Η καταρρακτώδης βροχή που έπεσε εκείνο το μεσημέρι στο Hockenheimring έφερε το λάθος του Vettel στη Στροφή 12, χάνοντας τα φρένα και καταλήγοντας στις μπαριέρες κι εκτός του αγώνα, στον οποίον μέχρι εκείνη την ώρα προηγείτο.

Η νίκη του στο Βέλγιο δεν αρκούσε για το υπόλοιπο της σεζόν, καθώς Hamilton-Mercedes απλώς διέλυσαν τον ανταγωνισμό και δεν άφησαν περιθώριο αντίδρασης στον αντίπαλο συνδυασμό.