Flash-Back: Πέντε οδηγοί που έχασαν την ευκαιρία για την πρώτη τους νίκη στην F1


Κάνουμε ανασκόπηση και θυμόμαστε περιπτώσεις οδηγών που για κάποιο λόγο απώλεσαν την πρώτη θέση στο βάθρο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 28/10/2021

Ayrton Senna - GP Μονακό 1984

Πριν γίνει ο κυρίαρχος, ταχύτατος, εμβληματικός οδηγός που γνωρίζουμε σήμερα, ο Ayrton Senna ήταν ένας rookie σε μία αδύναμη ομάδα.

Το 1984, ο Βραζιλιάνος οδηγεί για λογαριασμό της Toleman, που σπάνια έβλεπε κάτι παραπάνω από τις τελευταίες θέσεις του grid.

Στο Μονακό, όμως, η καταρρακτώδης βροχή έδωσε τη δυνατότητα στον ίδιο να παλέψει ακόμα και για τη νίκη. Από 13ος στην εκκίνηση, έφτασε 2ος και, κινούμενος ταχύτατα υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, πλησίαζε τον πρωτοπόρο του αγώνα Alain Prost.

Εκείνος έκανε συνεχώς νοήματα με τα χέρια να διακοπεί ο αγώνας, αφού έτσι θα μπορούσε να εξασφαλίσει τη νίκη. 

Όπερ κι εγένετο, με τον αλυτάρχη του αγώνα, Jacky Ickx, να βγάζει την κόκκινη σημαία και να ολοκληρώνει το απόγευμα για τον Senna. Εκείνος πέρασε τον Prost και συνέχισε σε έναν άτυπο γύρο θριάμβου, αλλά έπρεπε να συμβιβαστεί με τη δεύτερη θέση.

Jean Alesi - GP Ιταλίας 1994

Ο Jean Alesi υπήρξε το αγαπημένο τέκνο των tifosi στη θητεία του με τη Ferrari - και στο Ιταλικό GP του '94, θα μπορούσε να είναι κι ο νικητής του εντός έδρας αγώνα τους.

Στην επανεκκίνηση μετά από ατύχημα του πρώτου γύρου, ο Alesi έκανε εξαιρετικές κινήσεις για βρεθεί πρώτος, μπροστά από τον teammate του, Gerhard Berger.

Συνεχώς αύξανε τη διαφορά του, και μέχρι το pit stop είχε απόσταση 11 δευτερολέπτων. Όμως, βγαίνοντας από το pitlane, ο Γάλλος είδε το κιβώτιο ταχυτήτων του να τον προδίδει, με τον ίδιο να χάνει την ευκαιρία για την πρώτη νίκη της καριέρας του.

Jacques Villeneuve - GP Αυστραλίας 1996

Λίγοι οδηγοί έχουν την δυνατότητα να παλεύουν με αξιώσεις για τη νίκη στο ντεμπούτο τους. Ένας εξ αυτών ήταν ο Jacques Villeneuve, όταν βρέθηκε στη Williams το 1996, μετά από μια άκρως επιτυχημένη πορεία στις ΗΠΑ.

Ο Καναδός πήρε την pole position στον πρώτο αγώνα που διεξήχθη στο Albert Park, και έμεινε πρώτος στην εκκίνηση, παρά την έξοδο που είχε, όμως αργότερα είχε διαρροή λαδιού, που δεν του επέτρεψε να κερδίσει μόλις στον πρώτο του αγώνα στη Formula 1.

Juan Pablo Montoya - GP Βραζιλίας 2001

Άλλη μία περίπτωση οδηγού που κατέφτασε στη Formula 1 (και δη στη Williams) από το IndyCar, ήταν ο Juan Pablo Montoya.

Το 2001, ο νεαρός Κολομβιανός εκμεταλλεύτηκε την δυναμική της FW23 με τον V10 της BMW στην πλάτη του, και πάλεψε για καλά αποτελέσματα, έχοντας και τη φήμη του επιθετικού οδηγού.

Στο Interlagos έφτασε πιο κοντά από ποτέ στην παρθενική του νίκη, έχοντας δώσει μάχη με τον Michael Schumacher, με τους δύο άντρες να ακουμπούν. 

Ήταν τόσο γρήγορος που άνοιξε μία διαφορά 30 δευτερολέπτων, αλλά όλα θα κατέρρεαν, όταν πέρασε για να δώσει γύρο στον Jos Verstappen, κι αυτός τον εμβόλισε από πίσω στα φρένα για την Κ4, θέτοντας αμφότερους εκτός αγώνα.

Kimi Raikkonen - GP Γαλλίας 2002

Από το 2001 είχε καταθέσει τα διαπιστεύτηριά του στη Formula 1 ο φέρελπις Kimi Raikkonen, κι αυτό εξαργύρωσε με τη μεταγραφή του στη McLaren το 2002.

Εκεί, ο Φινλανδός θα μπορούσε να γίνει για πρώτη φορά νικητή στο Μανί Κουρ, αφού στρατηγικά είχε κερδίσει τους άμεσους αντιπάλους του, και προηγείτο στον αγώνα.

Αυτό θα άλλαζε όταν ο Toyota κινητήρας του Allan McNish θα παρέδιδε πνεύμα, ακριβώς μπροστά από τον 'Iceman', κόβοντας την ορατότητά του στη φουρκέτα, ενώ ο ίδιος πάτησε και σε λάδια που τον έβγαλαν για λίγο εκτός πίστας, δίνοντας την ευκαιρία στον Michael Schumacher να τον προσπεράσει.

Κατάφερε να τερματίσει δεύτερος, αλλά αργότερα θα παραδεχόταν πως ήταν ο πιο απογοητευτικός αγώνας της ζωής του.