Formula 1: Ξεχωριστά «one off» liveries που έμειναν στην ιστορία


Κακά τα ψέματα. Η Formula 1 είναι ένα σπορ, το οποίο τα τελευταία (πολλά) χρόνια δίνει προτεραιότητα στο χρήμα έναντι της φαντασίας. Κι έτσι πολλές φορές τα χρώματα των μονοθεσίων δεν είναι αποτέλεσμα της φαντασίας των σχεδιαστών, αλλά της επιθυμία του εκάστοτε τμήματος μάρκετινγκ.

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 7/10/2021

Μερικές φορές, όμως, τα τμήματα σχεδιασμού σκέφτονται λίγο… έξω από τα όρια, προκειμένου να δημιουργήσουν αξιομνημόνευτα σχέδια που αντικαθιστούν τα τυπικά χρώματα γεμάτα χορηγούς.

Καθώς η Red Bull και η AlphaTauri αποτίουν φόρο τιμής στον απερχόμενο πάροχο της μονάδας ισχύος Honda αυτό το Σαββατοκύριακο με ένα ειδικό livery, σκεφτήκαμε να ρίξουμε μια ματιά σε μερικά από τα άλλα ειδικά που έχουν εμφανιστεί σε ένα Σαββατοκύριακο Grand Prix όλα αυτά τα χρόνια.

Είτε πρόκειται για μια υπόθεση υπό την αιγίδα χορηγού είτε για έναν επετειακό livery, τα τελευταία χρόνια έχουν υπάρξει αρκετά ειδικά σχέδια σε μονοθέσια της Formula 1.

McLaren – Μονακό 2021

Θα ξεκινήσουμε με μια από τις πιο ωραίες προσπάθειες μιας ομάδας της Formula 1. Η σύνδεση μεταξύ Gulf και McLaren έβαλε τη φαντασία σε… εγρήγορση με ένα πολύ όμορφο αποτέλεσμα που αξιοποίησε το εμβληματικό μπλε και το πορτοκαλί.

Ενώ τα σημερινά μονοθέσια της F1 δεν είναι τα ομορφότερα στην ιστορία, η προσπάθεια "throwback" του Grand Prix του Μονακό 2021 από την Woking έκανε ένα από τα πιο όμορφα μονοθέσια των τελευταίων ετών.

Η McLaren έχει επιστρέψει από τότε στο πορτοκαλί της παπάγια που χρησιμοποιούσε η ομάδα στα πρώτα χρόνια πριν από την εποχή της Marlboro και του Ron Dennis, αλλά το σχέδιο-αφιέρωμα στη συνεργασία με την Gulf είναι αναμφισβήτητα η καλύτερη εμφάνιση που είχε η ομάδα από τη δεκαετία του '80.

Mercedes – Γερμανία 2019

Πριν από το γκραν πρι της Γερμανίας το 2019, η Mercedes ανακοίνωσε ότι θα γιορτάσει τα 125 χρόνια δραστηριότητας του κατασκευαστή στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και θα «τρέξει» ένα ειδικό livery που θα ανατρέχει στην εποχή που τα ασημένια βέλη έτρεχαν με λευκά αυτοκίνητα.

Την ημέρα του αγώνα, η ομάδα μπήκε στο paddock ακολουθώντας τον ενδυματολογικό κώδικα εκείνης της εποχής, με φλατ καπέλα και φόρμες και το κλίμα ήταν ευδιάθετο μετά την πρώτη και τρίτη θέση στις κατατακτήριες δοκιμές. Μερικές ώρες αργότερα, όμως, η διάθεση ήταν κάπως… διαφορετική. Ο Lewis Hamilton τερμάτισε στην ένατη θέση και ο Valtteri Bottas έμεινε εκτός βαθμών. Ο Toto Wolff ορκίστηκε ότι δεν θα υπάρξουν άλλες ειδικές μεταμφιέσεις για τη Mercedes στη συνέχεια.

Alfa Romeo - Ιταλία 2021

Η McLaren μπορεί να ήταν η πρώτη, αλλά δεν είναι η μόνη ομάδα που έχει τρέξει με ειδικό livery μέχρι στιγμής τη φετινή σεζόν. Για το ιταλικό Grand Prix, η Alfa Romeo άλλαξε το χρώμα της και συμπεριέλαβε μερικές «πινελιές» πράσινου χρώματος.

Η ομάδα έχει χρησιμοποιήσει κάποια εντυπωσιακά δοκιμαστικά liveries στο παρελθόν, αλλά γιόρτασε τον αγώνα της Alfa στην πατρίδα της με αυτό το σχέδιο. Δεν ήταν τόσο αξιομνημόνευτο όσο κάποιες από τις προσπάθειες που έχει παρουσιάσει στο παρελθόν, αλλά το πράσινο ήταν μια ωραία προσθήκη στο έτσι κι αλλιώς όμορφο livery της ιταλικής ομάδας.

Ferrari – Μουτζέλο 2020

Ακόμα και η Ferrari έχει αλλάξει το χρώμα του μονοθεσίου της! Την περασμένη σεζόν, η Formula 1 επισκέφθηκε το Μουτζέλο, όπου η Scuderia βρέθηκε στο επίκεντρο της προσοχής, καθώς εκείνο ήταν το 1000ό Grand Prix της ιστορίας της στη Formula 1.

Στο πλαίσιο του εορτασμού, η Ferrari έτρεξε με ένα αφιερωματικό livery χρησιμοποιώντας το παραδοσιακό κόκκινο μπορντό rosso corsa, μια αναδρομή στο πρώτο livery που έτρεξε η ομάδα τη σεζόν του 1950.

Ωστόσο, δεν συνέπεσε με ένα σπουδαίο αποτέλεσμα. Ο Charles Leclerc τερμάτισε στο GP της Τοσκάνης στην όγδοη θέση, ενώ ο teammate του Sebastian Vettel τερμάτισε 10ος.

Red Bull – Βραζιλία 2008

Αυτή ήταν η τελευταία φορά που η Red Bull έτρεξε με λευκό livery σε ένα Grand Prix. Ο David Coulthard είχε ανακοινώσει την αποχώρησή του από την ενεργό δράση μετά το τέλος της σεζόν του 2008, οπότε η Red Bull αποφάσισε να πει ένα διαφορετικό «αντίο» στον Σκωτσέζο.

Η λευκή βαφή ήταν μια ωραία «πινελιά», αλλά δεν την είδαμε πολύ στον αγώνα. Εκκινώντας από την 14η θέση, ο Coulthard έπεσε θύμα επίθεσης της Williams, καθώς είχε επαφή με τον Nico Rosberg στην πρώτη στροφή κι εν συνεχεία είχε νέα επαφή με τον Kazuki Nakajima, με συνέπεια να εγκαταλείψει.