Η Ferrari αλλάζει διευθυντές σαν τα... ελαστικά


Με την παραίτηση του Mattia Binotto από τη θέση του team principal της Scuderia Ferrari, κλείνει ο κύκλος του τέταρτου κατά σειρά διευθυντή της ομάδας ο οποίος αποχωρεί μετά τον Jean Todt. Τι έκαναν, όμως, και οι τρεις προηγούμενοι;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: FERRARI
  • 6/12/2022

Stefano Domenicali

Ο νυν CEO της Formula 1 βρέθηκε στην θέση του επικεφαλής της Ferrari από το 2008, όταν κι ο Jean Todt ανέλαβε καθήκοντα CEO στην εταιρεία. Ο Domenicali, όντας «παιδί» της Scuderia, είχε ζήσει από κοντά όλες τις επιτυχίες των αρχών του αιώνα, και ανέλαβε το έργο επιστροφή της ομάδας στην κορυφή.

Το 2008 κατέκτησε το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, αλλά όχι και των οδηγών, ενώ από το 2009 άρχισαν οι δυσκολίες. Μόλις μία νίκη εκείνη τη χρονιά, πριν την επιστροφή στη διεκδίκηση του τίτλου το 2010, που και πάλι χάθηκε. Το 2012 ήρθε η τελευταία ευκαιρία για μία τέτοια επιτυχία υπό την ηγεσία του, χωρίς να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Τον Απρίλιο του 2014, μετά το κάκιστο ξεκίνημα της Ferrari στην υβριδική εποχή, αποχώρησε από την ομάδα, για να τον αντικαταστήσει ο Marco Mattiacci.

Marco Mattiacci

Από τους τέσσερις που βρέθηκαν στη θέση του team principal της ομάδας του Μαρανέλο, ο Marco Mattiacci έμεινε το λιγότερο χρονικό διάστημα - κι όχι τυχαία. Πριν αναλάβει αυτόν τον νευραλγικό ρόλο, ήταν επικεφαλής της Ferrari Βορείου Αμερικής, μην έχοντας καμία επαφή με τους αγώνες, καμία επαφή με τη Gestione Sportiva. Κι αυτό φάνηκε από το πώς διαχειρίστηκε την ομάδα αγωνιστικά, αλλά και τον δυσαρεστημένο Fernando Alonso, που αποφάσισε επί Mattiacci να αποχωρήσει από τη Scuderia. Ως αναμενόταν, αποπέμφθηκε με συνοπτικές διαδικασίες, για να έρθει ένας τελείως διαφορετικός μάνατζερ στην θέση του.

Maurizio Arrivabene

Ο Maurizio Arrivabene είχε επαφή με τη Ferrari με έναν μάλλον ανορθόδοξο τρόπο. Υπήρξε ο εκπρόσωπος της Marlboro, βασικής χορηγού της ομάδας στις μεγάλες της επιτυχίες, άρα δεν είχε την αγωνιστική εμπειρία, όσο την εμπειρία του ανθρώπου που πρέπει να διαχειριστεί δύσκολες καταστάσεις και αναταραχές. Πράγματι, το αρκετά αυστηρό στιλ διοίκησης που επέβαλε ήταν ένα σοκ στο σύστημα για το Μαρανέλο, και για λίγο θα μπορούσε να είχε φέρει και τίτλους, το 2017 και το 2018, δίχως όμως επιτυχία. Στο τέλος, έκανε τη Ferrari έναν πολύ κλειστό οργανισμό, με φοβισμένους υπαλλήλους, και η αντικατάστασή του ήταν αναπόφευκτη.

Mattia Binotto

Ο Mattia Binotto ανέλαβε επικεφαλής της ομάδας το 2019. Ήταν επιλογή του Sergio Marchionne, που όμως έχασε τη ζωή του από καρκίνο μήνες πριν δει τον εκλεκτό του να αναλαμβάνει το έργο που του ανατέθηκε. Ανέλαβε να ηγηθεί ενός οργανισμού που είχε χάσει τον δρόμο του, με τους ηγετικούς ρόλους να έχουν δοθεί στα λάθος πρόσωπα, και την επίρριψη ευθυνών σε τρίτους να είναι η πάγια τακτική. Υπό την ηγεσία του, η Ferrari αναμορφώθηκε, το τεχνικό επιτελείο βελτιώθηκε, και ήρθε και η επιστροφή στις νίκες και τη διεκδίκηση του τίτλου το 2022. Ωστόσο, ένα μείγμα αποτυχημένων κινήσεων και ρήξης με τον Charles Leclerc έφεραν τον ίδιο σε δύσκολη θέση απέναντι στον πρόεδρο John Elkann, αποφασίζοντας τελικά να υποβάλει την παραίτησή του, πριν έρθει η απόλυση.