Η πρώτη Bentley T-Series μπαίνει στο συνεργείο και αποκτά ξανά ζωή


Το project της ανακατασκευής έχει αναλάβει μια ομάδα μηχανικών της Bentley με στόχο το εμβληματικό sedan να αποκτήσει τη χαμένη λάμψη του και να μπει στην Heritage Collection των Βρετανών.

  • 15/4/2022

Μετά από πολλές δεκαετίες ακινησίας, έχοντας παρκάρει μέσα σε ένα σκοτεινό γκαράζ, η πρώτη Bentley T-Series ετοιμάζεται να αποκτήσει ξανά ζωή! Το δύσκολο project της ανακατασκευής ανέλαβε να το φέρει εις πέρας η ίδια η βρετανική φίρμα με στόχο μετά την ολοκλήρωσή να συμπεριλάβει το ιστορικό αυτοκίνητο στην Heritage Collection μαζί με άλλα εμβληματικά μοντέλα.

Δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια πέρασαν από τη στιγμή που ο V8 κινητήρας των 6.5 λίτρων μπήκε σε λειτουργία για τελευταία φορά και σύμφωνα με τους μηχανικούς το σύνολο, μαζί με το κιβώτιο ταχυτήτων, βρέθηκαν σε αρκετά καλή κατάσταση αν σκεφτεί κανείς αυτό το μακρύ διάλειμμα.

Η παραγωγή της ολοκληρώθηκε στις 28 Σεπτεμβρίου του 1965 και το χρώμα που επιλέχθηκε για το συγκεκριμένο αμάξωμα ήταν το Shell Grey ενώ στο εσωτερικό οι επιφάνειες καλύφθηκαν με μπλε δέρμα.

Η T-Series παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Motor Show του Παρισιού τον Οκτώβριο του 1965 και είχε πολλές και σημαντικές διαφορές σε σχέση με τον πρόγονό της, τη σειρά S, με τη μεγαλύτερη να εντοπίζεται στην ενιαία μέθοδο κατασκευής του σασί, κάτι που δεν είχε γίνει ποτέ ξανά σε αυτοκίνητο της Bentley.

Ο κινητήρας προήλθε από την Bentley S2 που είχε παρουσιαστεί το 1959 και άφησε το στίγμα του για τη δύναμη αλλά και την αντοχή του. Μάλιστα η S2 ήταν ένα από τα αυτοκίνητα με την κορυφαία –για εκείνη την εποχή- αναλογία 1.2 kg/hp!

Παράλληλα αποτέλεσε τη βάση για μια σειρά από κινητήρια σύνολα που κατασκευάστηκαν από την Bentley για σχεδόν 50 χρόνια, ενώ όταν το 2019 ολοκλήρωσε την πορεία του είχε φτάσει να αποδίδει την διπλή δύναμη και την τριπλάσια ροπή σε σχέση με την αρχική εκδοχή του. Και όλα αυτά ενώ οι εκπομπές είχαν μειωθεί κατά 99%.

Από εκεί και πέρα, η T-Series είχε ένα προηγμένο σασί με ανεξάρτητη ανάρτηση στους τέσσερις τροχούς και αυτόματη προσαρμογή του ύψους ανάλογα με το βάρος φόρτωσης. Η πίεση που καθόριζε το ύψος ρυθμιζόταν υδραυλικά ενώ το σύστημα πέδησης περιελάμβανε δίσκους τόσο μπροστά όσο και πίσω!

Συνολικά κατασκευάστηκαν 1.868 αντίτυπα της πρώτης γενιάς με στάνταρ έκδοση την τετράθυρη sedan και το καθένα κόστιζε 5.425 λίρες άνευ φόρων. Το 1966 παρουσιάστηκε και η δίποτρη εκδοχή ενώ έναν χρόνο μετά ήρθε η convertible, με την παραγωγή τους όμως να μένει χαμηλά και να κατασκευάζονται συνολικά 41 μονάδες. Η δεύτερη γενιά της T-Series, η T2, παρουσιάστηκε το 1977 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι και το 1980.

Οι εργασίες της ανακατασκευής της T-Series VIN 001 ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2016 ωστόσο μετά από σύντομο χρονικό διάστημα πατήθηκε "pause" επειδή οι μηχανικοί έπρεπε να στρέψουν την προσοχή τους στην γραμμή παραγωγής των νέων μοντέλων αλλά και των μελλοντικών ηλεκτροκίνητων. Ωστόσο το τελευταίο διάστημα η Bentley έστρεψε ξανά την προσοχή της στο project, με τις εργασίες να ξεκινούν εκ νέου ώστε το αυτοκίνητο να κάνει επιτέλους τη μεγάλη επιστροφή.