Hyundai Pony: To πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής της Hyundai και η βάση για το IONIQ 5


Ταξιδεύουμε στο άγνωστο παρελθόν της Hyundai μέσα από την ιστορία του πρώτου επιβατικού αυτοκινήτου των Κορεατών.

  • 4/12/2022

H ιστορία της Hyundai είναι άγνωστη στους πολλούς, καθώς η παρουσία της κορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας τη δεκαετία του 1970 ήταν μάλλον νωθρή. Κι όμως, το πρώτο μαζικής παραγωγής επιβατικό όχημα της Hyundai, το περίφημο Pony, αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά ως τρίθυρο πρωτότυπο σε ευρωπαϊκό έδαφος και ειδικότερα στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Τορίνο το 1974, φέροντας τη σχεδιαστική υπογραφή της Italdesign ή, αν προτιμάτε, του διάσημου σχεδιαστή Giorgetto Giugiaro.

Η σφηνοειδής μύτη και οι στρογγυλοί προβολείς του ήταν μερικά χαρακτηριστικά που το ξεχώρισαν από το πλήθος και αποτέλεσαν, σύμφωνα με αναλυτές, πηγή έμπνευσης για το θρυλικό De Lorean DMC 12.

H παρουσία της Hyundai στην αυτοκινητιστική Μέκκα του ιταλικού Βορρά πέρασε απαρατήρητη, αυτό, ωστόσο, δεν πτόησε τους Κορεάτες, οι οποίοι είχαν ήδη εντάξει στο δυναμικό τους μια ομάδα έμπειρων μηχανικών οι οποίοι προέρχονταν από καταξιωμένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το Hyundai Pony εντέλει βγήκε επίσημα στην παραγωγή σε μια ποικιλία αμαξωμάτων δύο χρόνια αργότερα, το 1976 έχοντας εγχώρια το 90% των ανταλλακτικών από τα οποία κατασκευαζόταν. Eξήχθη για πρώτη φορά στο  Εκουαδόρ την ίδια χρονιά, ακολουθούμενο από το μοντέλο Pony 2, που αποκαλύφθηκε το 1982 και εξήχθη στον Καναδά το 1983.

Απέκτησε δύο γενιές μένοντας στην παραγωγή έως και το 1990, μένοντας στην ιστορία ως το πρώτο επιβατικό όχημα της κορεατικής φίρμας. Το Pony εντέλει έφερε την Hyundai στην παγκόσμια σκηνή και έδωσε την απαιτούμενη ώθηση στην κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία. Το Pony Coupe υπήρξε, λοιπόν, ο απόλυτος προπομπός του σημερινού Ioniq 5.