Με «πολυσυλλεκτικό ντιζάιν» τα νέα αυτοκίνητα


Τα σύγχρονα μοντέλα δεν χωρούν σε συγκεκριμένα σχεδιαστικά καλούπια, αλλά εμπεριέχουν πολλά στοιχεία διαφορετικών κατηγοριών, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και στις επιθυμίες του αγοραστικού κοινού.

  • ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 25/3/2022

Βρισκόμαστε σε μία φάση ριζικών αλλαγών της αυτοκίνησης. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με απώτερο στόχο την αυτόνομη οδήγηση επιταχύνει τις εξελίξεις με καταιγιστικούς ρυθμούς και τα σύγχρονα αυτοκίνητα καλούνται να γεφυρώσουν το πέρασμα από το σήμερα στο αύριο εφαρμόζοντας νέες τεχνολογίες, αλλά καλύπτοντας και σχεδιαστικά τις νέες ανάγκες των αγοραστών. Πώς θα διαμορφωθεί, λοιπόν, στο μέλλον το ντιζάιν των αυτοκινήτων μας; Με βάση τα πρώτα δείγματα γραφής και τις αναλύσεις των ίδιων των εταιρειών του κλάδου, οδεύουμε προς έναν τύπο αυτοκινήτου, το οποίο θα μπορεί να κάνει λίγο από όλα και δεν είναι δυνατόν να ενταχθεί σε μία συγκεκριμένη κατηγορία. Έτσι, θα πρέπει να διαθέτει αρκετά συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις για την οδήγηση στην πόλη, ταυτόχρονα, όμως, να είναι σε θέση να μεταφέρει άνετα μία μέση οικογένεια στην καμπίνα επιβατών του.

Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo C40 Recharge αποτελεί ένα σχεδιαστικό υβρίδιο με στοιχεία από SUV και coupe.
Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo C40 Recharge αποτελεί ένα σχεδιαστικό υβρίδιο με στοιχεία από SUV και coupe.

Οι αδιάφορες γραμμές του αμαξώματος με άλλοθι τη λειτουργικότητα περνούν πλέον στον παρελθόν και δίνουν τη θέση τους σε σπορ, αεροδυναμικά και αποδοτικά σχήματα για χαμηλή κατανάλωση ενέργειας. Ο νέος σχεδιασμός δεν απευθύνεται επιλεκτικά σε λεγόμενα target group αγοραστών, αλλά θα καλύπτει τέτοια στάνταρ, ώστε να προσελκύει πελάτες και των δύο φύλων, διαφορετικών ηλικιών, προσωπικοτήτων και τρόπου ζωής. Με άλλα λόγια, δεν θα υπάρχουν τυπικά μοντέλα πόλης, οικογενειακά ή «γυναικεία» αυτοκίνητα.  Τη θέση τους αρχίζουν και παίρνουν αυτοκίνητα με πολυσύνθετα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, τα οποία αρέσουν σε κάθε ένα αγοραστή, καθώς καλύπτουν τις προσωπικές ανάγκες του και τις επιθυμίες του. Ήδη κυκλοφορούν στους δρόμους μας τέτοια παραδείγματα με τη μορφή μοντέλων Crossover, Coupe-SUV και άλλων ανάλογων σχεδιαστικών συνδυασμών, που φάνταζαν αδύνατοι μέχρι πριν λίγα χρόνια. Η συγκεκριμένη τάση θα γίνεται ολοένα εντονότερη, καθώς η ηλεκτροκίνηση λύνει τα χέρια των σχεδιαστών σε σχέση με το παρελθόν απαιτώντας λιγότερο χώρο, αλλά και σχήματα υψηλής ενεργειακής αποδοτικότητας, λόγω του κρίσιμου μεγέθους, που δεν είναι άλλο από την αυτονομία.

Η ναυαρχίδα της Citroen το C5 X είναι ένα μεγάλο όχημα μήκους 4,8 μέτρων που ενσωματώνει στοιχεία από πολλές κατηγορίες οχημάτων.
Η ναυαρχίδα της Citroen το C5 X είναι ένα μεγάλο όχημα μήκους 4,8 μέτρων που ενσωματώνει στοιχεία από πολλές κατηγορίες οχημάτων.

Τα μελλοντικά ΙΧ θα αποκτήσουν χαμηλότερα αμαξώματα από ό,τι ένα σημερινό Crossover και θα μεγαλώσει σταδιακά το πλάτος τους για μεγαλύτερη ευρυχωρία, άνεση και σταθερότητα στον δρόμο, αφού οι βαριές μπαταρίες οδηγούν σε μετατόπιση του κέντρου βάρους τους. Μέσα σε αυτό το πνεύμα εντάσσονται ορισμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, που αναμένεται ότι θα επικρατήσουν στο μέλλον. Τα αυτοκίνητα θα διαθέτουν στην πλειοψηφία τους τεράστιες γυάλινες οροφές από κρύσταλλο ειδικών προδιαγραφών ασφαλείας, οι πόρτες που ανοίγουν με αντίθετη φορά θα κερδίσουν έδαφος, οι εξωτερικές κάμερες θα αντικαταστήσουν τους κλασικούς καθρέπτες και ο σχεδιασμός των φωτιστικών τους σωμάτων θα γίνει επιθετικότερος χάρη και στις δυνατότητες που παρέχουν οι λαμπτήρες LED. Οι νέες σχεδιαστικές τάσεις θα μας επιφυλάξουν, πάντως, συγκλονιστικές εκπλήξεις, μόλις αρχίσει και παίρνει σάρκα και οστά η αυτόνομη οδήγηση, αφού θα περάσουμε από τη θέση του οδηγού σε εκείνην του επιβάτη και θα αλλάξουν πλέον ριζικά οι προτεραιότητές μας!