Mercedes-Benz 230 SL: Η «Παγόδα» κλείνει τα 60 - Πώς προέκυψε το παρατσούκλι της (photos)


Η Mercedes-Benz 230 SL έχει γενέθλια και παραμένει μέχρι και σήμερα ένα εμβληματικό σπορ αυτοκίνητο της δεκαετίας του '60.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: MERCEDES-BENZ
  • 10/3/2023

Πριν 60 χρόνια, η Mercedes-Benz αποκάλυψε την 230 SL (W 113) στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης, αντικαθιστώντας δύο μοντέλα ταυτόχρονα: την 300 SL Roadster (W 198) και την 190 SL (W 121). Η W 113 κατέγραψε ένα ταξίδι 8 χρόνων, παραμένοντας στην γκάμα της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι το 1971.

Οι 230 SL, 250 SL και 280 SL ήταν κλασικά μοντέλα με ιδιαίτερα μεγάλη ζήτηση. Οι τιμές τους, μέχρι και σήμερα, ξεπερνούν τις 125.000 ευρώ, με την 230 SL να πωλείται σε άριστη κατάσταση στην τιμή των 128.000 ευρώ, ενώ μπορεί κανείς να βρει μία 280 SL με μόλις 156.000 ευρώ. Πολλοί ιδιοκτήτες της «Παγόδας» SL, όπως ονομάζεται, είναι πελάτες του κέντρου διαχείρισης και πώλησης κλασικών μοντέλων της Mercedes-Benz στο Fellbach, με την εξειδίκευσή του σε όλες τις πτυχές των πολυτελών μοντέλων της εταιρείας.

Το 1963, η 230 SL εντυπωσίασε με την άνεση που προσέφερε, σε συνδυασμό με τις υψηλές επιδόσεις της. Οι καθαρές γραμμές και η κλασική εμφάνιση της SL παρέμειναν, με τον Friedrich Geiger να ηγείται του σχεδιασμού. Το αστέρι της Mercedes-Benz έκανε την εμφάνισή του στο μπροστινό μέρος του οχήματος, πάνω στη γρίλια, ενώ μία σκληρή οροφή ήταν διαθέσιμη, και μάλιστα το μοντέλο οφείλει το προσωνύμιο «Παγόδα» σε αυτήν, αφού έκανε το όχημα να μοιάζει με τον ομώνυμο ασιατικό ναό.

Η W 113 έφερε νέα πρότυπα ασφαλείας στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Διέθετε ένα ενισχυμένο πάτωμα, το οποίο προερχόταν από τη σειρά W 111, και σε συνδυασμό με το αμάξωμα, προσέφερε ένα πακέτοαυξημένης αξιοπιστίας και ασυναγώνιστα επίπεδα ασφαλείας. Η ανάρτηση ήταν στιβαρή, όμως ιδιαίτερα άνετη για τα δεδομένα της εποχής. Για πρώτη φορά στην ιστορία της SL, το μοντέλο έλαβε ένα αυτόματο σύστημα μετάδοσης με 4 σχέσεις, ως επιλογή.

Όσο για τον κινητήρα, η 230 SL «εκρυβε» κάτω από το κάλυμμα έναν M 127 εξακύλινδρο κινητήρα, ο οποίος βασιζόταν στον M 180 της 220 SE. Η χωρητικότητά του είχε αυξηθεί στα 2,3 L, ενώ η ισχύς του ανερχόταν στα 150 PS, με την τελική ταχύτητα του μοντέλου να ανέρχεται στα 200 km/h, κι αυτό να κάνει τα 0-100 km/h σε 11,1 sec.

Εκτός από καθημερινή χρήση για τον δρόμο, η Mercedes-Benz χρησιμοποίησε την 230 SL και στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το μεγαλύτερο αξίωμα του πανέμορφου roadster ήταν η νίκη στα 5.000plus km του ράλλυ Spa-Sofia-Liege, που έλαβε χώρα από τις 27 έως τις 31 Αυγούστου 1963, με τους Eugen Bohringer και Klaus Kaiser να ανεβαίνουν στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου. Την επόμενη χρονιά, το δίδυμο κατάφερε να αναρριχηθεί μέχρι την 3η θέση, στο ίδιο ράλλυ, με την 230 SL.