Οδηγός αγοράς: Fun-to-drive αυτοκίνητα έως 30.000 ευρώ


Στην εποχή της ηλεκτροκίνησης το να μιλάει κανείς για αυτοκίνητα που καίνε αλόγιστα βενζίνη αποτελεί σχεδόν ύβρη. Και όμως, υπάρχουν ακόμα μερικά μοντέλα που αντί να περιορίζονται στην άνευρη μετακίνηση του οδηγού, τον κάνουν και να χαμογελάει.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 18/2/2021

Για την ακρίβεια, υπάρχουν αρκετές προτάσεις που πληρούν αυτή την τελευταία παράμετρο. Συνήθως όμως το χαμόγελο που σχηματίζεται στο πρόσωπο αυτού που κάθεται πίσω από το τιμόνι είναι ευθέως ανάλογο του ποσού που έχει αποταμιεύσει για να το αποκτήσει. Για τους έχοντες, υπάρχουν αυτοκίνητα που ξεπερνούν από στάση τα ανώτατα επιτρεπτά όρια ταχύτητας σε λιγότερο χρόνο από όσο κάνατε για να διαβάσετε αυτή την τελευταία πρόταση. Εμείς, ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση θα ασχοληθούμε με κάτι πιο γήινο.

Με αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Μοντέλα που πολλές φορές δεν γεμίζουν το μάτι – διατηρούν όμως άσβεστη μία fun-to-drive φιλοσοφία. Κάτι που στις μέρες μας μπορεί να προσφέρεται με μέτρο, αποτελεί όμως και την ειδοποιό διαφορά γιατί τα αυτοκίνητα δεν πρέπει να μπαίνουν στον ίδιο κουβά με τις λευκές συσκευές. Συγκεντρώσαμε λοιπόν και σας παρουσιάζουμε ορισμένες από αυτές τις προτάσεις. Τις εναλλακτικές που έχει ένας οδηγός που θέλει μεν να ευχαριστιέται την οδήγηση, χωρίς όμως να είναι υποχρεωμένος να δαπανήσει μία περιουσία για ένα πολύ ειδικό όχημα.

Abarth 595: Από 19.200 ευρώ

Με αλφαβητική σειρά, το 595 της Abarth είναι ένα τίμιο, μικρό και γρήγορο όχημα. Μπορεί να μετράει αρκετά χρόνια στην πλάτη του, δεν παύει όμως να διαθέτει ένα από τα πιο χαρακτηριστικά σχήματα της αγοράς, με αξιοπρεπείς επιδόσεις και τιμή που δεν κυμαίνεται απλά στο όριο που θέσαμε αρχικά αλλά πέφτει και κάτω από τα 20.000 ευρώ! Αυτό τουλάχιστον στη βασική του έκδοση των 145 ίππων. Ιδανικά αξίζει κανείς να δαπανήσει κάτι περισσότερο για να ανέβει στους 165 (από 21.250 ευρώ) ή στους 180 ίππους (από 25.250 ευρώ)

Το καλό με την Abarth είναι ότι προσφέρει αρκετές σπορ εκδόσεις, οι οποίες διαφοροποιούνται στα σημεία, έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να προσεγγίζει τις ανάγκες του κάθε ενδιαφερόμενου. Αντίστοιχα, διαθέτει και μία σειρά από after market στοιχεία που μπορούν να εξατομικεύσουν ακόμα περισσότερο το κάθε αυτοκίνητο. Δεν είναι το πιο ευρύχωρο σε εσωτερικές διαστάσεις, αυτό όμως μικρή σημασία έχει, αφού προσφέρει στιλ και επιδόσεις.

Ford Fiesta ST: Από 22.065 ευρώ

Για όσους το Fiesta ST δεν αποτελεί έρωτα με την πρώτη ματιά, θα αποτελέσει σίγουρα μεγάλο έρωτα με τα πρώτα χιλιόμετρα, αφού είναι ένα από τα πιο ευχάριστα και ικανά οδηγικά αυτοκίνητα σε αυτό το άτυπο συγκριτικό. Εφοδιασμένο με ένα εξαιρετικό μηχανικό σύνολο 1.5 EcoBoost, απόδοσης 200 ίππων προσφέρει καλές επιταχύνσεις, άφθονη ισχύ από χαμηλά και, το πιο σημαντικό, ένα στήσιμο που αγαπάει τις στροφές.

Όπως ακριβώς και στις συσκευές με USB, η συνεργασία του οδηγού με το όχημα είναι plug and play. Κάθεσαι στο σφιχτή θέση οδήγησης και απευθείας μπορείς να κινηθείς γρήγορα, χωρίς περίοδο προσαρμογής και χωρίς κανένα άγχος. Εξαιρετικές αναρτήσεις και τιμόνι, πολύ καλά φρένα αλλά και αρκετές ακόμη λεπτομέρειες που έχει επιμεληθεί η Ford, ειδικά για την περίσταση. Με λίγα λόγια, ίσως το καλύτερο γρήγορο supermini αυτή τη στιγμή.

Hyundai i30N: Από 28.750 ευρώ

Εδώ πια περνάμε στο λύκο του εν λόγω παραμυθιού. Για μία εταιρία με ελάχιστη έως καθόλου εμπλοκή σε σπορ προτάσεις, το να βγάλει ένα τέτοιο αυτοκίνητο –και να το φέρει και σε τιμή 10k ευρώ, κάτω από τον άμεσο ανταγωνισμό- αποτελεί κάποιο είδος θαύματος. Με απλά λόγια, το i30n είναι ό,τι πιο γρήγορο, ό,τι πιο απόλυτο μπορεί να αποκτήσει κανείς σε αυτή την κατηγορία τιμής.

Στη βασική του εκδοχή έρχεται με δίλιτρο κινητήρα T-GDI, 254 ίππων. Υπάρχει όμως και η «καλή» με τους 275 ίππους, που προσφέρει ακόμα καλύτερες επιδόσεις. Το μενού περιλαμβάνει ειδικά προγράμματα σπορ οδήγησης, launch control, rev matching για τις αλλαγές των σχέσεων, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, τιμόνι, αναρτήσεις και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται για να μπει κανείς στην πίστα και να γράψει χρόνους, χωρίς να διαθέτει αγωνιστική license.

Honda Civic 1.5 180PS: Από 28.070 ευρώ

Εδώ μιλάμε για μία αμιγώς σπορ έκδοση; Η απάντηση είναι όχι. Και πάλι όμως, η μεγάλη εκδοχή του Civic (προσοχή, δεν αναφερόμαστε στο πολεμικό Type-R) έχει όλα τα απαραίτητα για να διακριθεί στο πέλαγος των μικρομεσαίων. Turbo κινητήρα 1,5 λίτρων και 180 ίππων, ένα καλό τιμόνι και εξαιρετικές αναρτήσεις, που κλίνουν ελαφρά προς το δυναμισμό, έναντι της άνεσης.

Η Honda το προσφέρει και σε έκδοση με κιβώτιο CVT, το οποίο όμως στερεί κάτι από το σπορτίφ χαρακτήρα του συνόλου. Στα συν προσθέστε επίσης την αισθητική του αυτοκινήτου, είτε κοιτάτε τον επιθετικό προφυλακτήρα μπροστά, είτε τις διπλές, κεντρικά τοποθετημένες, απολήξεις της εξάτμισης, πίσω. Με δεδομένη την έλλειψη μίας έκδοσης αντίστοιχης ισχύος του Ford Focus, το Civic παίζει μόνο του μπάλα στην περιοχή λίγο πριν από τα hot hatch και με όριο τα 30.000 ευρώ.

Kia Ceed GT: Από 26.900 ευρώ

Από μία άποψη, το Ceed GT ίσως και να κρύβεται στη σκιά του γίγαντα που ακούει στο όνομα Hyundai i30N. Και όμως, οι άνθρωποι της Kia έκαναν αρκετή δουλειά με αυτό, ώστε να μπορεί να σταθεί μόνο του. Είτε μιλάμε για τον κινητήρα 1.6 T-GDI των 204 ίππων, είτε για τις πιο σκληρές αναρτήσεις, τις ρυθμίσεις του συστήματος διεύθυνσης, τα φρένα και το πρόγραμμα sport στα διαθέσιμα οδηγικά modes, όλα συναινούν ότι το εν λόγω μοντέλο μπορεί να προσφέρει οδηγική απόλαυση.

Στα θετικά του μπορεί κανείς να προσμετρήσει και άλλα, πιο «πεζά» χαρακτηριστικά, όπως οι ικανοποιητικοί χώροι, λόγω κατηγορίας, ή τα 7 χρόνια εγγύηση που προσφέρει η εταιρία. Μπορεί, ως ιστορία, η Kia να μην έχει ιδιαίτερα λαμπρές σελίδες από αγώνες ή άλλες σπορ προτάσεις, για όσους όμως αυτό δεν λέει κάτι, το Ceed GT την κάνει μια χαρά τη δουλειά.

Mazda MX-5: Από 27.509 ευρώ

Για να είμαστε ειλικρινείς, με μόλις 132 ίππους στην έκδοση κάτω από τα 30.000 ευρώ, το MX-5 δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Παρόλα αυτά, όσοι έχουν οδηγήσει έστω και κάποια από τις προηγούμενες γενιές του, γνωρίζουν πολύ καλά γιατί αξίζει να συμπεριληφθεί σε αυτή τη λίστα.

Πισωκίνητο, ανοικτό, αυστηρά διθέσιο και απεριόριστα απολαυστικό, το μικρό roadster της Mazda έχει ανδρώσει γενιές οδηγών. Αποτελεί ένα από τα λίγα μοντέλα που σου δείχνουν ότι δεν χρειάζεται υπερβολική ισχύς για να απολαμβάνεις την οδήγηση (όσοι γνωρίζουν μπορούν να ισχυριστούν το ίδιο και για το σαφώς πιο ασθενικό Daihatsu Copen, κάποτε…). Αρκεί ένα παιχνιδιάρικο πίσω μέρος και ένα καλό μπλοκέ διαφορικό. Στα συν προσθέστε επίσης τις open-top βόλτες και το γεγονός ότι πίνει λιγότερη βενζίνη από τις υπόλοιπες προτάσεις εδώ μέσα.

Mini Cooper S: Από 26.670 ευρώ

Για όσους επιθυμούν και στιλ, μαζί με τις επιδόσεις, το διαχρονικό Mini έχει όλο το πακέτο. Μία πολύ όμορφη, κλασική εμφάνιση, την εισαγωγή αέρα στο καπό, που το διαφοροποιεί από τα απλά Cooper, καθώς και ένα κινητήρα που θα του χαρίσει τις ανάλογες επιδόσεις. Δεν είναι λίγοι αυτοί που το παρομοιάζουν με καρτάκι – και όχι άδικα. Οι αναρτήσεις του, αρκετά σκληρές, δεν επιτρέπουν κλίσεις στις στροφές. Αντίστοιχα και το σύστημα διεύθυνσης είναι από τα πιο κοφτερά που μπορεί να βρει κανείς σε μικρό όχημα.

Δεν θα πούμε ότι είναι πιο γρήγορο από το Ford Fiesta ST, στα σίγουρα όμως διαθέτει περισσότερη προσωπικότητα. Βγάζει συναίσθημα ακόμα και στην αδιάφορη μετακίνηση σπίτι-γραφείο, οπότε ναι, είναι ένα αυτοκίνητο που αξίζει να οδηγείς. Στην τελευταία του γενιά, δε, κυκλοφορεί και σε δύο εκδόσεις αμαξώματος, τρίθυρο και πεντάθυρο, διευρύνοντας έτσι τις επιλογές των ενδιαφερόμενων.

Volkswagen Polo GTI: Από 25.900 ευρώ

Εάν υπάρχει ένα μοντέλο που δικαιούται τον τίτλο GTI, αυτό δεν θα μπορούσε παρά να φέρει το λογότυπο της Volkswagen στο καπό του. Tο Polo GTI είναι αναμφίβολα από τα πιο γρήγορα supermini που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή, χωρίς ωστόσο να απεμπολεί το ρόλο του ως μεταφορικό μέσο. Κατορθώνει να διατηρεί σε ισορροπία τη διττή φύση του, όντας ευχάριστο οδηγικά αλλά και πρακτικό για τις καθημερινές μετακινήσεις.

Όπως εύστοχα γράφαμε παλαιότερα, «το πρώτο πράγμα που έρχεται στην επιφάνεια είναι ότι έχουμε να κάνουμε με ένα κανονικό μέλος της οικογένειας των GTI της VW και όχι απλά μια γρήγορη έκδοση ενός Polo». Με πολύ καλό κινητήρα και κιβώτιο, με ζωντανό και συμμετοχικό στη συμπεριφορά του πλαίσιο, καθώς και το κατάλληλο σύστημα διεύθυνσης, δεν θα απογοητεύσει όποιον στραφεί σε αυτό για τις οδηγικές του αναζητήσεις.