Οι καλύτεροι τετρακύλινδροι κινητήρες στην ιστορία της αυτοκίνησης


ΣΥΝΗΘΩΣ, ΠΕΡΝΟΥΝ ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΟΙΡΑ. ΟΜΩΣ, ΚΑΠΟΙΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥΣ, ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥΣ, ΤΟΝ ΗΧΟ ΤΟΥΣ, ΤΗΝ ΕΝΤΟΝΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΔΙΔΟΥΝ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΤΟΠΟΘΕΤΟΥΝΤΑΙ. ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΤΕΤΡΑΚΥΛΙΝΔΡΟΥΣ ΣΤΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗΣ.

  • 24/7/2020

Ιταλοί, Ιάπωνες και Γερμανοί έχουν το μερίδιό τους στη δημιουργία αυτού του τύπου κινητήρων που ξεχώρισαν. Συνήθως, όταν αναφερόμαστε σε Ιταλούς –και για τετρακύλινδρους, πάντα– στο μυαλό προκύπτει μόνο μία εταιρεία: η Alfa Romeo. O Twin Cam, ο οποίος είχε τις τεχνολογικές ρίζες του στη δεκαετία του 1950, εξελισσόταν και διατηρήθηκε μέχρι το 1985, με την παρουσίαση της 75.

Έδινε κίνηση και ζωντάνια στα μοντέλα της ιταλικής εταιρείας, σε μια εποχή όπου το βάρος των αυτοκινήτων δεν ήταν τόσο μεγάλο όπως στις ημέρες μας. Αυτό σήμαινε καλές επιδόσεις σε οχήματα που χαρακτηρίζονταν και για την ομορφιά τους. Δημιουργήθηκε από τον ξακουστό Giuseppe Busso και πρωτοποθετήθηκε στην Giulietta του 1954. Η εξέλιξή του στα χρόνια που ακολούθησαν και η τοποθέτησή του στα μοντέλα της Alfa Romeo, τον έκαναν έναν από τους πιο προηγμένους και αποδοτικούς τετρακύλινδρους κινητήρες στην ιστορία.

Οι Ιάπωνες

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια απέφευγαν σκόπιμα και «δια ροπάλου» την τοποθέτηση turbo τους κινητήρες τους. Η φιλοσοφία τους περί διαρκούς βελτίωσης είναι αυτή που τους χαρακτηρίζει ως λαό και αποτελεί βασικό στοιχείο της νοοτροπία τους. Στους κινητήρες, αυτό σημαίνει ότι έκαναν (και εξακολουθούν να κάνουν) ό,τι είναι δυνατόν για να αυξήσουν την απόδοσή τους και να μειώσουν την κατανάλωσή τους.

Κλασικό παράδειγμα αυτής της πρακτικής είναι ο τεχνολογίας VTEC τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας που δημιούργησαν οι άνθρωποι της Honda. Εξελίχθηκε σε έναν από τους καλύτερους του είδους του ο οποίος τοποθετήθηκε στο Civic Type R, στο ξεχωριστό S2000 (όπου η μέγιστη ισχύς του έφτασε τους 241 PS) και στο Integra R.

Η διαρκής, έντονη επιτάχυνση που χάριζε στο αυτοκίνητο και η δυνατότητά του να ανεβάζει χωρίς πρόβλημα μέχρι και πάνω από τις 8.000 rpm έδειχναν την τεχνολογική πρωτοπορία και το βάθος της τεχνογνωσίας που έχουν στη Honda, αναφορικά με τη δημιουργία κινητήρων.

Οι Γερμανοί

Η BMW δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί. Η εταιρεία που εξ ονόματος διακρίνεται για τη δημιουργία κινητήρων έχει την ιστορία της σε αυτό τον τομέα. Μπορούμε να βρούμε πολλούς στην γκάμα της που να διακρίνονται για την τεχνολογία τους και την απόδοσή τους, ωστόσο ιδιαίτερης μνείας χρήζει ο τετρακύλινδρος της πρώτης M3 (Ε30) η οποία παρουσιάστηκε το 1986.

Με «ρίζες» από τον «Μ10» της δεκαετίας του 1960 αλλά και τεχνολογία και τεχνογνωσία από τον «Μ12», δηλαδή τον κινητήρα που είχε δημιουργήσει η BMW για τα μονοθέσια της Brabham, Benetton και Arrows στη Formula 1, ο κινητήρας της M3 αποδείχτηκε ικανότατος για να μεταμορφώσει ένα –κατά τα άλλα– οικογενειακό αυτοκίνητο (δηλαδή, τη Σειρά 3 της εποχής) σε ορόσημο για την εταιρεία και για τους φίλους των οχημάτων σπορ επιδόσεων.

Ο ενδογερμανικός ανταγωνισμός που υπάρχει σε όλους τους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας είχε ως αποτέλεσμα τη σύγχρονη Mercedes-AMG A45 S 4MATIC Plus. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο, δίλιτρο κινητήρα μέγιστης ισχύος 421 PS. Η ειδική ισχύς του είναι 211 PS/l, τιμή η οποία είναι η κορυφαία για τέτοιου είδους κινητήρα σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής.

Διαβάστε, επίσης:

Οι δέκα καλύτεροι κινητήρες που μπορείς να αποκτήσεις σήμερα.

H ασύλληπτη συλλογή αυτοκινήτων του Lewis Hamilton