Πέντε μοντέλα αυτοκινήτων που έχουν ταυτιστεί με επαγγέλματα


Ποια μοντέλα έρχονται στο μυαλό μας, όταν αναφερόμαστε στα ταξί, στις σχολές οδήγησης, στα επαγγελματικά ή επιβατικά βανάκια και στα «αγροτικά» ημιφορτηγά  και γιατί συμβαίνει αυτό;

  • TOY ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 7/8/2022

Οι λάτρεις του αυτοκινήτου χωρίζονται σε πολλές διαφορετικές φυλές. Άλλοι ορκίζονται στα ιαπωνικά αυτοκίνητα, κάποιοι δηλώνουν οπαδοί της γερμανικής σχολής, πολλοί πίνουν νερό στο όνομα των γαλλικών ή των ιταλικών μοντέλων, ορισμένοι παραμένουν αιώνια πιστοί στα σουηδικά οχήματα, ενώ δεν λείπουν φυσικά και οι petro lheads που ονειρεύονται τις νύχτες αμερικανικά αυτοκίνητα με θηριώδεις big block κινητήρες!

Στη συνείδηση των φίλων της αυτοκίνησης συνδέονται, επίσης, κάποιες μάρκες με συγκεκριμένες ιδιότητες και χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, η άνεση θεωρείται προνομιακό πεδίο της Citroen και η αξιοπιστία της Toyota, η Alfa Romeo ταυτίζεται με τη σπορ αίσθηση οδήγησης, η Audi με την τεχνολογία, η Mercedes με την ποιότητα κατασκευής και την πολυτέλεια, η SEAT με τη…νεολαία, η Subaru με τις εκτός δρόμου δυνατότητες, η Fiat με την οικονομία, η Ηyundai με τις άκρως ανταγωνιστικές τιμές, η MINI με το life style και το ντιζάιν, κ.λπ.

Ωστόσο, ο κλάδος της αυτοκίνησης εξελίσσεται με πολύ γρήγορους ρυθμούς και αυτό ισχύει και για τις μάρκες του, οι οποίες αποκτούν πλέον πολυδιάστατο χαρακτήρα. Για παράδειγμα, ένα νέο Hyundai δεν διατίθεται πλέον σε τιμές ειδικής προσφοράς,  προσφέρει, όμως, κορυφαίες τεχνολογίες και υψηλή ποιότητα, η Toyota ξεχωρίζει και για τις καινοτομίες της, η Citroen προσελκύει με τις τεχνολογίες της, η Peugeot ξεχωρίζει με το ντιζάιν της, κ.ά.

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν ορισμένα μοντέλα  που έχουν ταυτιστεί διαχρονικά στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή με συγκεκριμένους επαγγελματικούς κλάδους. Αυτό οφείλεται στα εξειδικευμένα χαρακτηριστικά τους, που ταιριάζουν περισσότερο με τις ανάγκες της ελληνικής αγοράς και ορισμένων επαγγελμάτων, ενώ σημαντικό ρόλο παίζουν, βεβαίως, και οι εμπορικές πολιτικές των εισαγωγικών εταιρειών. Διαβάστε πέντε τέτοιες χαρακτηριστικές περιπτώσεις μοντέλων, που καθιερώθηκαν στην Ελλάδα ως συνώνυμα επαγγελματικών κλάδων.

Skoda Octavia: Ταξί

Περίπου το 70% των καινούργιων ταξί, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα την τελευταία πενταετία, είναι Skoda Octavia. Πρόκειται για ένα «θηριώδες» ποσοστό, που δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης της απόλυτης κυριαρχίας της Octavia σε μία πολύ δύσκολη επαγγελματική κατηγορία. Οι ιδιοκτήτες ταξί δίνουν μεγάλη έμφαση στην ευρυχωρία και στην πρακτικότητα των οχημάτων τους, απαιτούν συμφέρουσες τιμές αγοράς και οικονομικό κόστος χρήσης, ενώ είναι ζωτικής σημασίας για αυτούς η άμεση εξυπηρέτηση, αφού κάθε λεπτό στο συνεργείο ισοδυναμεί με χαμένα χρήματα.

Η Skoda Octavia ανταποκρίνεται ιδανικά σε αυτές τις απαιτήσεις, αποτελώντας μία πρόταση Value for Money και προσφέροντας ένα ευρύχωρο σαλόνι με μεγάλο χώρο αποσκευών και πρακτικό χαμηλό κατώφλι. Ταυτόχρονα διαθέτει ως επιπρόσθετο όπλο στην γκάμα της τον άκρως οικονομικό κινητήρα φυσικού αερίου, τον οποίο προτιμούν κυρίως οι οδηγοί ταξί σε μεγάλες πόλεις, ενώ σημαντική κρίνεται και η δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο τύπου αμαξώματος, δηλαδή σεντάν και στέισον βάγκον. Η πολυάριθμη παρουσία των Skoda Octavia ταξί σε 24ωρη βάση στα αστικά κέντρα επηρεάζει θετικά και τους ιδιώτες πελάτες, καθώς διαπιστώνουν στην πράξη  ότι πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα μοντέλο με αντοχή στον χρόνο και στη σκληρή χρήση, αλλά και με πολλά ποιοτικά χαρακτηριστικά σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.

Η ελληνική αντιπροσωπεία φροντίζει από πλευράς της για τη λειτουργία ενός εκτεταμένου δικτύου σέρβις με εμπειρία και γνώση πάνω στις εκδόσεις ταξί, ενώ έχει δημιουργήσει προγράμματα συντήρησης προσαρμοσμένα στις ανάγκες των επαγγελματιών του κλάδου και περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, σημαντικές εκπτώσεις σε ανταλλακτικά, ανάλογα με την ηλικία του αυτοκινήτου. Πάντως, προετοιμάζεται ήδη για την επόμενη ημέρα στην κατηγορία των επαγγελματικών οχημάτων, όπως αποδεικνύει η πρώτη πώληση ενός ηλεκτροκίνητου Skoda ENYAQ ως ταξί, που πραγματοποιήθηκε το 2021.

Τοyota Yaris: Σχολές Οδήγησης

Το Toyota Yaris αποτελεί τα τελευταία οκτώ χρόνια το απόλυτο best seller της ελληνικής αγοράς και έχει συμβάλει καθοριστικότατα στην επιτυχημένη παρουσία της ιαπωνικής μάρκας στην πατρίδα μας. Το δημοφιλές supermini  βάζει, ωστόσο, γκολ από τα αποδυτήρια, επειδή είναι πρώτη επιλογή και για τις σχολές οδήγησης, με αποτέλεσμα να κερδίζει την εκτίμηση των υποψηφίων οδηγών, πριν πάρουν καν το δίπλωμά τους και έτσι μπαίνει πολύ ψηλά στην ατζέντα τους, όταν αποφασίζουν να αγοράσουν αυτοκίνητο.

Οι εκπαιδευτές οδήγησης έχουν πολλούς λόγους, για να επιλέξουν ένα Toyota Yaris για επαγγελματικό «εργαλείο» τους. Το Yaris συνδυάζει ιδανικά τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις με εξαιρετική ορατότητα, άρα είναι ευκολοδήγητο, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει άνετους χώρους ακόμα και για τους πίσω επιβάτες (παραδείγματος χάριν, για τους εξεταστές ή και άλλους μαθητές), ενώ από το 2011 είναι το μοναδικό στην κατηγορία του με κάμερα οπισθοπορείας για το παρκάρισμα.

Επίσης, πρόκειται για ένα μοντέλο κορυφαίας αξιοπιστίας και με οικονομική κατανάλωση καυσίμου, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό για μία σχολή οδήγησης. Στα υπέρ του Toyota Yaris καταγράφονται και τα έξι χρόνια εγγύησης ή 180.000 χιλιομέτρων, που λειτουργούν αγχολυτικά στην περίπτωση των σχολών οδήγησης, όπου η καταπόνηση των οχημάτων από τους «ατζαμήδες» μαθητές τους θεωρείται δεδομένη.

Datsun Pick Up: Αγροτικά οχήματα

To ελαφρύ ημιφορτηγό έγραψε ιστορία, καθώς το Pick Up 320 του 1962 ήταν το πρώτο ελαφρύ ημφορτηγό της Datsun που πάτησε «πόδι» όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη. Από τότε ξεκίνησε ένα success story χωρίς προηγούμενο, το οποίο είχε, μάλιστα, και έντονο γαλανόλευκο χρώμα, αφού το 1976 άρχισε να κατασκευάζει η ΤΕΟΚΑΡ Α.Ε.Β.Ε. δικές της κιβωτάμαξες για τα Datsun Pick Up, που προσέφεραν μεγαλύτερη χωρητικότητα από τις εργοστασιακές. Τρία χρόνια αργότερα και πιο συγκεκριμένα από τον Ιανουάριο του 1979 ξεκίνησε και η βιομηχανική παραγωγή και συναρμολόγηση του Datsun Pick Up 1600 χωρητικότητας ενός τόνου στο εργοστάσιο της ΤΕΟΚΑΡ  Α.Ε.Β.Ε. στον Βόλο.

Η ζήτηση για το Datsun Pick Up ήταν πολύ μεγάλη για τα δεδομένα της «ρηχής» ακόμη ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου και αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις προσιτές τιμές πώλησης, που ξεκινούσαν από 55.000 δραχμές. Για τον πολυάριθμο αγροτικό πληθυσμό της Ελλάδας αποτέλεσε το ιαπωνικό ημιφορτηγό μία ιδανική λύση, καθώς συνδύαζε μία μεγάλη καρότσα φόρτωσης με μία καμπίνα επιβατών, που μπορούσε να μεταφέρει μία οικογένεια, κάτι δηλαδή σαν μοντέλο «δύο σε ένα». Δεν είναι, λοιπόν, τυχαίο το γεγονός, ότι στις διαφημίσεις της εποχής τονίζεται αυτός ο δισυπόστατος χαρακτήρας Ι.Χ. και επαγγελματικού «εργαλείου» για σκληρή χρήση. Το Datsun Pick Up διέθετε, ωστόσο, και άλλα πειστικά επιχειρήματα, όπως την αξιοπιστία του και το οικονομικό κόστος χρήσης και συντήρησης, ενώ ήταν ιδιαίτερα σημαντικό ότι προσέγγιζε εύκολα δύσβατα εδάφη, σε μία εποχή όπου το οδικό δίκτυο της χώρας ήταν άθλιο.

Τη σκυτάλη από το Datsun Pick Up πήρε στη συνέχεια το εξίσου δημοφιλές Nissan Navara, το οποίο κληρονόμησε τα προσόντα του διάσημου προγόνου του και αναβάθμισε ορισμένα άλλα χαρακτηριστικά, όπως την άνεση οδήγησης. Έτσι απευθύνθηκε σε ένα πλατύτερο αγοραστικό κοινό με προτεραιότητα την εργασία και την ψυχαγωγία, ενώ ενίσχυσε και τον στόλο πολλών δημόσιων υπηρεσιών, όπως Δήμων, Περιφερειών, Σωμάτων Ασφαλείας, κ.ά. Να σημειώσουμε, πάντως, ότι το Nissan Navara δεν εισάγεται πλέον στην Ευρώπη –και κατά συνέπεια και στην Ελλάδα-, εξαιτίας της αυστηροποίησης των αντιρρυπαντικών προδιαγραφών για τα οχήματα, που ταξινομούνται στα κράτη – μέλη της Ε.Ε.

Ford Transit: Ελαφρά επαγγελματικά βαν

Πενήντα χρόνια «φούρναρης» είναι το Ford Transit στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών βαν. Αυτό του δίνει ένα σαφές προβάδισμα απέναντι στους ανταγωνιστές του, με αποτέλεσμα να έχει εξελιχθεί το όνομα Transit σε brand name για όλα τα βαν της κλάσης του. Η κυριαρχία του Ford Transit αποτυπώνεται φυσικά και στις ετήσιες ταξινομήσεις του, καθώς τις καλές εποχές της εγχώριας αγοράς πωλούνταν στην Ελλάδα γύρω στα 1.000 τέτοια αυτοκίνητα με μερίδιο πάνω από 20% στα ελαφρά επαγγελματικά βαν, κάτι που συνεχίζεται και σήμερα.

Το success story του Ford Transit βασίζεται στον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του, καθώς νοιάζεται για την ασφάλεια και την άνεση αυτού που κάθεται στο τιμόνι του και μάλιστα για πολλές ώρες κάθε ημέρα. Έτσι προσφέρει μία πολύ καλή θέση οδήγησης, χρήσιμα συστήματα υποστήριξης (λόγουχάριν, σύστημα αποτροπής ανατροπής, κάμερα οπισθοπορείας με οθόνη 8 ιντσών, κ.ά.) και εξαιρετική προστασία στις συγκρούσεις, όπως δείχνουν και τα αποτελέσματα στις δοκιμές πρόσκρουσης του ευρωπαϊκού ινστιτούτου οδικής ασφάλειας, EuroNCAP. Ταυτόχρονα ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις των υποψηφίων αγοραστών με μία πλειάδα εκδόσεων βαν, σασί με μονή και διπλή καμπίνα και ως επιβατηγό λεωφορειάκι 11 και 18 θέσεων!

Το Transit λειτουργεί και ως άτυπος πρεσβευτής της Ford, επειδή -ως επαγγελματικό βαν- οδηγείται συχνά 24 ώρες την ημέρα και ο μεγάλος αριθμός των συγκεκριμένων μοντέλων που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους διαφημίζει τη Ford. Η ελληνική αντιπροσωπεία διευκολύνει την απόκτηση ενός Transit με μακροχρόνιες εγγυήσεις έως και 8 ετών, ειδικά προγράμματα μακροχρόνιας μίσθωσης μέσω της Ford Lease, προπληρωμένα σέρβις, κ.λπ. Η συγκεκριμένη στρατηγική θα συνεχίσει να εφαρμόζεται και στο μέλλον, οπότε θα δούμε τις νέες γενιές του Transit με καινούργιες εκδόσεις, κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων και εξοπλισμό με βάση τις εκδόσεις Custom, Van, Connect και Courier.

Μercedes V-Class Vito Τοurer: Eπιβατηγά βαν

Η Mercedes έχει κατακτήσει την κατηγορία των επιβατηγών βαν με δύο διαφορετικές σειρές μοντέλων, τη V-Class και το 9θέσιο VitoΤοurer, το οποίο κυκλοφορεί και σε επαγγελματικές εκδοχές για τη μεταφορά φορτίων και προϊόντων. Για την επιτυχία του Vito, που βρίσκεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια στην κορυφή των πανελλαδικών πωλήσεων στην κατηγορία του, έχει συμβάλει καθοριστικά η έκδοση Dark Edition της ελληνικής αντιπροσωπείας, επειδή είναι κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της εγχώριας αγοράς, διαθέτοντας –μεταξύ άλλων- δύο συρόμενες πόρτες, αναβαθμισμένη θέση οδήγησης και καθίσματα με επενδύσεις από τεχνητό δέρμα. Η γερμανική εταιρεία έχει δημιουργήσει ενδιαφέροντα οικονομικά και χρηματοδοτικά πακέτα, ενώ ιδιαίτερη σημασία παίζει φυσικά το… αστέρι της Mercedes, καθώς το προτιμούν πολλοί ιδιοκτήτες ξενοδοχείων, αλλά και οι πελάτες τους στους οποίους μεταδίδεται ήδη κατά την υποδοχή τους μία θετική και ποιοτική εικόνα εξυπηρέτησης.

Το κορυφαίο πρεστίζ αποτελεί το μεγαλύτερο όπλο της πολυτελούς V-Class, η οποία παίζει εδώ και χρόνια χωρίς ουσιαστικό ανταγωνισμό στην κατηγορία της. Η Mercedes κατηγοριοποιεί τη V-Class στα επιβατηγά και όχι στα επαγγελματικά της οχήματα, όπως συμβαίνει με τα υπόλοιπα βαν και δεν μένει μόνο στα λόγια, αλλά επιβεβαιώνει την επιλογή της και με πράξεις. ‘ Ετσι προσφέρει για τη V-Class πακέτα εξοπλισμού καθαρά επιβατηγών μοντέλων, όπως, λόγου χάριν,   τα εξωτερικά σπορ πακέτα AVANTGARDE και AMG Line, αεροδυναμικά βοηθήματα, πακέτο Night και αναβαθμισμένη διαμόρφωση του εσωτερικού, αλλά ακόμα και το προηγμένο σύστημα πολυμέσων με δυνατότητα φωνητικών εντολών, MBUX. Η V-Class έχει γίνει χάρη σε αυτή την εμπορική πολιτική συνώνυμο για VIP μετακινήσεις με λεωφορείο, ενώ στα σημαντικότερα κριτήρια επιλογής της συγκεκριμένης σειράς, αλλά και του VitoTourer, περιλαμβάνεται η γκάμα των αξιόπιστων, οικονομικών και αποδοτικών ντιζελοκινητήρων τους.