Θυμάστε την Porsche Cayenne S να διαπρέπει στο Rally Transsyberia; (photos)


Η Porsche Cayenne συμπληρώνει φέτος 20 χρόνια ζωής και έχει δώσει τα... διαπιστευτήριά της ακόμα και σε σκληρό αγώνα Rally!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ
  • 10/8/2022

Η Porsche έχει δημιουργήσει κατά καιρούς πολλά διαφορετικά είδη αυτοκινήτων, από SUV μέχρι hypercars, GT και αυτοκίνητα πόλης. Λίγοι όμως θυμούνται ότι έχει κατασκευάσει και αυτοκίνητο ράλι.

Πρόκειται για την Porsche Cayenne S, που κατασκευάστηκε αρχικά για το Rally Transsyberia, μία από τις πιο δύσκολες προκλήσεις για έναν οδηγό, με διαδρομή μήκους πάνω από 10.000 km. Ο αγώνας ξεκινούσε από το Βερολίνο και κατέληγε στην πρωτεύουσα της Μογγολίας, Ulaanbaatar.

Το 2006, την τρίτη χρονιά διεξαγωγής του αγώνα, δύο Cayenne S κατέκτησαν τις πρώτες δύο θέσεις, με τον δοκιμαστή της Porsche για το συγκεκριμένο μοντέλο, Jurgen Kern, να βρίσκεται πίσω απ’ το τιμόνι ενός εκ των δύο.

Η Porsche, εντυπωσιασμένη με τα επιτεύγματα των δύο Cayenne S, αποφάσισε να προχωρήσει στην παραγωγή μιας μικρής παρτίδας οχημάτων, 26 μονάδων, που πωλήθηκαν σε ιδιωτικές ομάδες για το Rally Transsyberia του 2007. Τα οχήματα ήταν πολύ κοντά σε αυτά του αντίστοιχου μοντέλου παραγωγής, που φέτος συμπληρώνει 20 χρόνια, είχαν δεχτεί όμως βελτιώσεις και τροποποιήσεις προκειμένου να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις ενός τόσο δύσκολου ράλι.

Επιστρέφοντας στο Transsyberia Rally το 2007, τα Porsche θριάμβευσαν, σκαρφαλώνοντας στην κορυφή της κατάταξης, καταλαμβάνοντας τις επτά από τις δέκα πρώτες θέσεις, και αποδεικνύοντας τη δύναμη και την αξιοπιστία τους.

Για το 2008, η Porsche δεν έκανε ιδιαίτερες αλλαγές στις ρυθμίσεις του Cayenne S, με 19 ομάδες να λαμβάνουν μέρος χρησιμοποιώντας το ίδιο ακριβώς όχημα, και τον Kern να ανακαλεί: «Τα οχήματα επιβίωσαν των δυσκολιών, και τα περισσότερα χρησιμοποιήθηκαν στο Transsyberia Tour και δεύτερη φορά. Δεν κατασκευάσαμε κανένα νέο αυτοκίνητο γι' αυτό και δεν αλλάξαμε καν το αμάξωμα». 

Η μόνη αλλαγή που υπέστη το Cayenne ήταν η τοποθέτηση πιο σκληροτράχηλων ελαστικών για τα μακρά χωμάτινα σκέλη στη Μόσχα και τη Μογγολία. Τα 10.000 km της διαδρομής φάνηκαν ακόμα πιο εύκολα αυτή τη φορά, με τα Cayenne να κάνουν ξανά αισθητή την παρουσία τους μέσα στην κορυφαία δεκάδα, με 9 από τα 10 αυτοκίνητα να ανήκουν στον στόλο της Porsche.

Στην «καρδιά» του Cayenne S, κρύβεται ένας ατμοσφαιρικός V8 κινητήρας χωρητικότητας 4.8 L, που αποδίδει 385 PS. Στο αντίστοιχο μοντέλο δρόμου, Cayenne S Transsyberia Limited Edition, που κυκλοφόρησε το 2009 και αποτέλεσε το προϊόν έμπνευσης της εταιρείας από τη μεγάλη επιτυχία του Cayenne S στο Transsyberia Tour, χρησιμοποιήθηκε ο ίδιος κινητήρας, στην GTS μορφή του, με ισχύ 405 PS. Έφερε ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με 6 σχέσεις, και είχε τη δυνατότητα να καλύψει τα 0-100 σε 6.1 sec, χρόνος που είναι 0.5 sec ταχύτερος του κανονικού Cayenne S.