To DKW 1000 SP απ’ το "Σχολή για Σωφερίνες" αποκτά ξανά ζωή


Σχεδόν έξι δεκαετίες μετά τις βόλτες του Αντρέα Μπάρκουλη και του Θανάση Βέγγου, ένα εμβληματικό αυτοκίνητο βρίσκεται σε διαδικασία αναπαλαίωσης. Στόχος, να αποκτήσει ξανά τη λάμψη εκείνης της εποχής.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ ΠΗΓΗ: FACEBOOK, TWITTER.
  • 3/1/2022

Με μεγάλη χαρά ενημερωθήκαμε από τα social media ότι ένα ιστορικό αυτοκίνητο που εμφανίστηκε στον ελληνικό κινηματογράφο βρίσκεται σε διαδικασία αναπαλαίωσης και σύντομα θα αποκτήσει ξανά ζωή. Ο λόγος για το DKW 1000 SP που «έπαιξε» στην ταινία «Σχολή για Σωφερίνες» με πρωταγωνιστές τους Θανάση Βέγγο και Αντρέα Μπάρκουλη.

To DKW 1000 SP σε σκηνή της ταινίας «Σχολή για Σωφερίνες».
To DKW 1000 SP σε σκηνή της ταινίας «Σχολή για Σωφερίνες».

Πρόκειται για ταινία του 1964, σε παραγωγή και σκηνοθεσία του Κώστα Στράντζαλη. Ο Ντίνος (Αντρέας Μπάρκουλης) και ο συνέταιρός του Μπάμπης (Θανάσης Βέγγος) είναι δάσκαλοι σε σχολή οδηγών την οποία προτιμούν κατά βάση κυρίες της εποχής. Ο πρώτος επιλέγει να διδάξει τις πιο νεαρές και εμφανίσιμες ενώ ο δεύτερος, αναγκαστικά, αναλαμβάνει γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας που δεν διακρίνονται για την εξωτερική τους εμφάνιση.

Σημειώνουμε ότι στην ταινία ο Θανάσης Βέγγος κάνει μάθημα οδήγησης στη συμπαθέστατη Μαίρη Μεταξά με ένα Singer Gazelle Cοnvertible (τους βλέπουμε μαζί στην αρχική φωτογραφία), χαρίζοντάς μας μία από τις πιο αστείες σκηνές αυτής.

Ιδιοκτήτης του DKW 1000 SP που εμφανίζεται στην ταινία ήταν στην πραγματικότητα ο Αντρέας Μπάρκουλης και με αυτό είχε συμμετάσχει σε αρκετούς αγώνες ράλι. Ένας από αυτούς ήταν το «Ράλι Ρόδου» του 1963 όπου ο Έλληνας ηθοποιός τερμάτισε ενδέκατος, ενώ στο νησί τον είχε συνοδέψει η Τζένη Καρέζη, με τις φήμες να θέλουν εκείνη την περίοδο να διατηρούν δεσμό.

Το 1000 SP ήταν ένα sport αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν από 1958 έως και το 1965 από την DKW.  H ιστορία της εταιρείας ξεκινά στις αρχές του προηγούμενου αιώνα όταν ο Δανός Jorge Skafte Rasmussen μετακόμισε στη Γερμανία για να γίνει μηχανικός. Με την ολοκλήρωση των σπουδών του, ίδρυσε το 1906 την DKW χρησιμοποιώντας τις γερμανικές λέξεις «Das Kleine Wunder» που σημαίνουν «Ένα μικρό θαύμα».

Η εταιρεία καταπιάστηκε με αρκετές κατασκευές αλλά απογείωσε τη φήμη της με τα μοτοποδήλατα, τα οποία άρχιζαν να παίρνουν τη θέση του κλασικού ποδηλάτου που αποτελούσε βασικό μέσο μετακίνησης εκείνη την εποχή. Αργότερα αποφασίστηκε οι μικροί δίχρονοι κινητήρες που κατασκεύαζε να μπουν και σε αυτοκίνητα και έτσι εμφανίστηκαν τα πρώτα μοντέλα λίγο πριν το 1930.

Τα χρόνια που ακολούθησαν συνοδεύτηκαν με μια μεγάλη οικονομική ύφεση και αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η DKW να μπει σε μια «εταιρική συμμαχία» με άλλους Γερμανούς κατασκευαστές, την Horch, την Wanderer και την Audi, συνθέτοντας όλοι μαζί την Auto Union που εξελίχθηκε στην Audi που γνωρίζουμε σήμερα.

Σε αυτό το διάστημα εμφανίστηκε και το DKW 1000 SP που είναι «πρωταγωνιστής» στην ιστορία μας. To αυτοκίνητο είχε χτίσει τον δικό του μύθο στην Ελλάδα μετά τη νίκη στο Ράλι Ακρόπολις του 1959 με οδηγό τον Γερμανό Wolfgang Levy. Την ίδια χρονιά στο τρίτο σκαλί του βάθρου είχε βρεθεί ο Νίκι Φιλίνης οδηγώντας επίσης το 1000 SP, ενώ ο ίδιος διατηρούσε και την εγχώρια αντιπροσωπεία εισάγοντας τα μοντέλα στην ελληνική αγορά. Ο κινητήρας ήταν δίχρονος, τρικύλινδρος, χωρητικότητας 981 cc, που απέδιδε 55 PS και 93,2 Nm ροπής. To κιβώτιο ήταν χειροκίνητο τεσσάρων σχέσεων, η επιτάχυνση για τα 0-100 km/h ερχόταν σε 22 sec, ενώ η τελική ταχύτητα έφτανε τα 140 km/h.

Ο χρήστης του Twitter @theiosthanassis, γνωστός για τις ενδιαφέρουσες ιστορίες που αποκαλύπτει σχετικά με τον ελληνικό κινηματογράφο, μαζί με τη γνωστοποίηση της είδησης για την αναπαλαίωση του DKW 1000 SP, κοινοποίησε και φωτογραφία με τη συμμετοχή του Αντρέα Μπάρκουλη στον αγώνα της Ρόδου.

Την ίδια στιγμή, στο Facebook, ένας άλλος χρήστης με την ονομασία Μάνθος Ξενάκης, συλλέκτης παλιών συσκευών ήχου, κοινοποίησε στην ομάδα «ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΑ ΠΙΚΑΠ – ΡΑΔΙΟΦΩΝΑ» το project με το οποίο καταπιάνεται αυτή την εποχή (πατήστε εδώ  για να δείτε την ανάρτηση).

Όπως μας ενημέρωσε ο σημερινός ιδιοκτήτης του DKW 1000 SP τού ζήτησε να εγκαταστήσει στο αυτοκίνητο το ίδιο ραδιόφωνο που είχε όταν εμφανιζόταν στην ελληνική ταινία. Αυτό είναι ένα Philips, λειτουργεί με λάμπα και όπως σχολίασε ο κ. Ξενάκης πρόκειται για ένα πολύ σπάνιο κομμάτι το οποίο δεν θα έβγαζε ποτέ απ’ τη συλλογή του αν ο σκοπός δεν ήταν τόσο σημαντικός.

To «λαμπάτο» ραδιόφωνο Philips κατασκευής 1955-1956 που θα το τοποθετηθεί στο DKW.
To «λαμπάτο» ραδιόφωνο Philips κατασκευής 1955-1956 που θα το τοποθετηθεί στο DKW.

Όλα τα παραπάνω συνηγορούν στο ότι ο κάτοχος του DKW 1000 SP προχωρά σε μια προσεκτικά μελετημένη αναπαλαίωση προκειμένου το εμβληματικό όχημα να έρθει όσο το δυνατόν πιο κοντά στην κατάσταση που βρισκόταν όταν το οδηγούσε ο Έλληνας ηθοποιός.