TOP 5: Αυτά είναι τα πιο δημοφιλή ηλεκτρικά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς


Ασχέτως με την άποψη που έχει ο καθένας περί του αντικειμένου, η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει. Έχοντας σύμμαχο το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» τα αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα δείχνουν να παίρνουν τα πάνω τους. Πως διαμορφώνονται όμως οι τάσεις στην Ελληνική αγορά;

  • Μιχαλης Κατωποδης
  • 21/9/2020

Ο ίδιος ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων έχει δημιουργήσει ένα διαφορετικό segment με όλα τα οχήματα που μπαίνουν στην πρίζα. Μοντέλα αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και plug-in υβριδικά (PHEV), τα οποία έχουν ικανούς συσσωρευτές για να διανύσουν δεκάδες χιλιόμετρα σε αμιγώς ηλεκτρικό mode. Και ενώ αυτά μέχρι στιγμής δεν ξεπερνούν το 1,21% της συνολικής αγοράς νέων οχημάτων, το μήνα που μας πέρασε σημείωσαν μία εντυπωσιακή ανάπτυξη, η οποία αναμένεται να διατηρηθεί και στη συνέχεια.

Σε όλο αυτό, το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» έπαιξε σίγουρα το ρόλο του, δίνοντας τη δυνατότητα στον κόσμο να αγοράσει ένα ηλεκτρικό όχημα με χαμηλότερη τιμή από την κανονική. Βλέποντας όμως πιο προσεκτικά την όλη εικόνα, δεν είναι αυτό αποκλειστικά υπεύθυνο για τη μεταστροφή των Ελλήνων προς την ηλεκτροκίνηση. Η διάθεση νέων μοντέλων, η έμφαση στην οικονομία αλλά και οι οικολογικές ανησυχίες των οδηγών, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για τη μεταστροφή του κλίματος ή, καλύτερα, την ανάπτυξη μίας κουλτούρας επάνω στην ηλεκτροκίνηση.

Το χόμπι, βέβαια, δεν είναι οικονομικό. Μέχρι στιγμής τις τέσσερις από τις πέντε πρώτες θέσεις των πωλήσεων καταλαμβάνουν premium SUV μοντέλα, ενώ το Νο.1 στη λίστα είναι το ηλεκτρικό Peugeot 208. Τι θα γίνει όμως τους επόμενους μήνες, όπου θα φανούν εντονότερα τα αποτελέσματα του προγράμματος επιδότησης, ενώ θα εισαχθεί και η Tesla στην ελληνική αγορά; Σίγουρα σε λίγους μήνες θα μιλάμε με νέα δεδομένα. Μέχρι τότε, όμως, ας ρίξουμε μία ματιά στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα (BEV και PHEV) που κυριαρχούν στη χώρα μας.

Βρείτε εδώ όλες νέες τιμές των ηλέκτρικών αυτοκινήτων με την επιδότηση

Peugeot e-208: Από 29.900 ευρώ

Πρώτο σε πωλήσεις στα ηλεκτρικά -και όχι άδικα- βρίσκεται το νέο supermini της Peugeot. Το e-208, πέρα από μία σειρά βραβείων, δεν παύει να αποτελεί ένα πολύ όμορφο και δυναμικό μοντέλο, με ιδιαίτερο χαρακτήρα. Στην προκειμένη περίπτωση, δε, αποτελεί τον απόλυτο συνδυασμό πρακτικότητας, στιλ και οικονομίας, για την κίνηση στην πόλη. Σε αυτό συνυπολογίστε και το i-Cockpit 3D εσωτερικό του, από τα πιο εντυπωσιακά που μπορεί να  συναντήσει κανείς.

Το ηλεκτρικό μοτέρ με το οποίο εφοδιάζεται, προσφέρει 136 ίππους ισχύος και 260 Nm ροπής, διαθέσιμα παντού και πάντα. Τα νούμερα αυτά εξασφαλίζουν ικανοποιητικές επιδόσεις, ενώ η συμπεριφορά του αυτοκινήτου μπορεί να μεταβληθεί, χάρη σε τρία προγράμματα οδήγησης, Eco, Normal και Sport. Ο συσσωρευτής που διαθέτει, χωρητικότητας 50 kWh, υπόσχεται αυτονομία 340 km, αν και μία πιο ρεαλιστική τιμή θα λέγαμε ότι είναι τα 300 km. Σε κάποιον ταχυφορτιστή, μάλιστα, μπορεί να ανακτήσει το 80% της αυτονομίας του σε μόλις 30 λεπτά.

Volvo XC40T4 Recharge 211 PS: Από 49.571 ευρώ

Η σχέση της Volvo με τη Geely και η γενικότερη έμφαση που έχει δώσει μέχρι στιγμής στη δημιουργία plug-in υβριδικών μοντέλων, της έχει βγει σε καλό, όχι μόνο στην Ελληνική αλλά σε όλες τις Ευρωπαϊκές αγορές. Δεν είναι τυχαίο ότι το XC40 στην PHEV εκδοχή του αποτελεί το δεύτερο πιο δημοφιλές ηλεκτροκίνητο όχημα στη χώρα μας, με μικρή διαφορά μόλις δύο ταξινομήσεων από το πρώτο, e-208.

Στα πλεονεκτήματα του περιλαμβάνεται πρακτικά το ίδιο το αυτοκίνητο, καθώς συνολικά αποτελεί ένα από τα κορυφαία C-SUV που μπορεί κανείς να αποκτήσει. Άνετο, πολυτελές, με εμφάνιση που αποπνέει κύρος και με μερικά από τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά της αγοράς, δύσκολα θα βρει κανείς κάτι μεμπτό επάνω του. Ειδικά για τις εκδόσεις PHEV, προσφέρονται δύο εναλλακτικές, T4 Recharge και T5 Recharge, με βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η πρώτη αποδίδει συνολικά 211 PS ισχύος ενώ η δεύτερη 262 PS. Αμφότερες μεταδίδουν την κίνηση στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβώτιου 7 σχέσεων.

Volvo XC60 ΙΙ Τ8 PHEV 390 PS: Από 64.808 ευρώ

Τρίτο στη σειρά προτίμησης του αγοραστικού κοινού έρχεται το αμέσως μεγαλύτερο plug-in υβριδικό μοντέλο της Volvo, XC60. Στα model year 2021 μπορεί κανείς να το βρει σε δύο διαφορετικές PHEV εκδοχές, Τ6 και Τ8. Αμφότερες είναι αρκετά δυνατές, με την πρώτη να αποδίδει συνολικά 340 ίππους και τη δεύτερη 390. Εδώ πλέον μιλάμε για ένα μεγαλύτερο συμβατικό κινητήρα 2,0 λίτρων, καθώς και για ένα ισχυρότερο ηλεκτρικό μοτέρ. Επιπλέον κέρδος αποτελεί η έξυπνη τετρακίνηση, για όσους θελήσουν να κινηθούν σε εδάφη με μειωμένη πρόσφυση.

Ο συσσωρευτής που χρησιμοποιεί είναι ιόντων λιθίου, με χωρητικότητα 11,6 kWh. Αυτό του επιτρέπει ηλεκτρική αυτονομία 56-50 km, στον κύκλο WLTP. Η μέση κατανάλωση του αυτοκινήτου ανέρχεται μόλις στα 1,9 λίτρα/ 100 km, με τις εκπομπές CO2 στα 42 g/km. Οι επιταχύνσεις του -προφανώς με αυτή την ισχύ- είναι εξαιρετικές, ρίχνοντας το 0-100 κάτω από τα 6 sec. Ενδιαφέρον όμως έχει η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου, που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h, σύμφωνα με τις νέες, αυστηρότερες προδιαγραφές ασφαλείας της ίδιας της Volvo. Όσο για τον όγκο, την άνεση και την πολυτέλεια, προφανώς, βρίσκονται ένα σκαλί πάνω από το XC40.

BMW X1 xDrive25e: Από 44.270 ευρώ

Μετά τους Γάλλους και τους Σουηδούς, έρχονται οι Γερμανοί να κατακτήσουν την τέταρτη θέση της Ελληνικής αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων με την plug-in υβριδική έκδοση της BMW X1. Η X1 xDrive25e εφοδιάζεται με ένα τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου και ένα ακόμη ηλεκτρικό μοτέρ, αποδίδοντας συνδυαστικά 220 ίππους. Αναφορικά με τη μέση κατανάλωση, περιορίζεται στα 1,9 λίτρα βενζίνης/ 100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 στα 43 g/km.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών ηλεκτρικών (eDrive) modes. Το Auto eDrive είναι ενεργό by default, υπάρχουν όμως και τα Max eDrive και SAVE BATTERY. Χάρη σε ένα συσσωρευτή 9,7 kWh η υβριδική Χ1 μπορεί να διανύσει μέχρι και 57 km σε αμιγώς ηλεκτρική χρήση. Στα πλεονεκτήματα υπολογίστε το σύστημα τετρακίνησης, καθώς και το ποιοτικό σαλόνι, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού. Όπως βέβαια πάντα -στους καλούς Γερμανούς κατασκευαστές- η λίστα των έξτρα είναι μεγάλη και μπορεί να ανεβάσει αρκετά υψηλότερα το αρχικό κόστος.

Range Rover 2.0L 404 PS Petrol PHEV AWD: Από 167.900 ευρώ (Model Year 2021)

Στο συγκεκριμένο Top 5, το Range Rover αποτελεί τη μεγάλη έκπληξη. Όντας πέμπτο σε πωλήσεις στην Ελληνική αγορά, είναι ένα μοντέλο με τεράστιο ειδικό βάρος. Ο όγκος, το κόστος, η πολυτέλεια και οι δυνατότητές του, όλα βρίσκονται στην κορυφή του ανταγωνισμού. Υπάρχει βέβαια μία μικρή παγίδα εδώ, ότι στα 39 αυτοκίνητα που έχουν πουληθεί συνολικά, από τις αρχές της χρονιάς, κάποια από αυτά είναι Range Rover Sport. Κάτι ελαφρά υποδεέστερο, δηλαδή, με κόστος κτήσης από 120k ευρώ, αντί για 168k…

Επιστρέφοντας στο ίδιο το Range Rover, κρύβει στα σπλάχνα του ένα δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο  Si4 Ingenium κινητήρα, ισχύος 300 PS. Άλλα 105 kW μπορεί να προσφέρει και το ηλεκτρικό μοτέρ, ανεβάζοντας τη συνδυαστική ισχύ στα 404 PS. Ο συσσωρευτής του αυτοκινήτου, χωρητικότητας 13 kWh, επαρκεί για 46 km αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης. Και μιλώντας για κίνηση δεν μιλάμε μόνο για το δρόμο αλλά για οποιοδήποτε σημείο μπορεί να φανταστεί κανείς. Με δυνατότητα διάβασης υδάτινου κωλύματος 900 mm, πνευματικές αναρτήσεις μεταβλητού ύψους, μία κορυφαία τετρακίνηση και μύρια όσα ηλεκτρονικά, το υβριδικό Range Rover διατηρεί στο ακέραιο τις δυνατότητες των προκατόχων του.