Η BMW τοποθετεί ηλιακά πάνελ στα παράθυρα και στα παρμπρίζ των μοντέλων της (photos)


Η BMW βρίσκει τη λύση για την αύξηση της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων της τοποθετώντας ηλιακά πάνελ σε σημεία του αμαξώματος που δεν έχουμε δει ξανά στο παρελθόν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: DPMA
  • 27/12/2022

Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αρχίσει να κάνουν τα πρώτα βήματα προς μία νέα κατεύθυνση, αυτή των ηλεκτρικών οχημάτων που φορτίζουν με τη βοήθεια της ηλιακής ενέργειας. Η Lightyear κάλυψε το 0 με ηλιακά πάνελ, όμως η BMW σκοπεύει να ακολουθήσει μία διαφορετική γραμμή πλεύσης.

Η BMW κατέθεσε μία νέα πατέντα στη Γερμανική Υπηρεσία Πατεντών και Εμπορικού Σήματος (DPMA), προκειμένου να τοποθετήσει ηλιακά πάνελ στο αμάξωμα του οχήματος, την οροφή, τα παράθυρα και το παρμπρίζ. Τα συγκεκριμένα πάνελ θα είναι διάφανα, και πολύ λεπτά σε πάχος, για να μην αλλοιώνουν την ορατότητα και να ενισχύουν την απόδοση του οχήματος.

Ο στόχος είναι η βελτιστοποίηση της απόδοσης και η αύξηση της αυτονομίας του εκάστοτε μοντέλου. Το παρμπρίζ θα είναι καλυμμένο με μία πολύ λεπτή στρώση ηλιακών μονάδων που θα διατηρούν έως και το 95% της ηλιακής μετάδοσης. Το πάνελ θα είναι πιο παχύ στις εξωτερικές πλευρές του παρμπρίζ, απ' ό,τι στο κέντρο, έτσι ώστε, να εξασφαλιστεί η σταθερότητα και η ακεραιότητά του.

Τα παράθυρα, η ηλιοροφή και το πίσω παρμπρίζ θα φέρουν ένα πιο παχύ στρώμα, με την απόδοσή τους να αυξάνεται, αφού και η πυκνότητα του πάνελ θα είναι μεγαλύτερη. Η μετάδοση του φωτός θα μειώνεται κατά περίπου 50-80%.

Φυσικά, η εγκατάσταση ενός τέτοιου, εξελιγμένου συστήματος σε ένα όχημα θα έρχεται και με ιδιαίτερα αυξημένο κόστος. Τα ηλιακά πάνελ αποτελούν μία εξαιρετικά πρωτοποριακή λύση για την ενίσχυση της αυτονομίας και απόδοσης ενός αυτοκινήτου, και η τιμή τους αναμένεται να είναι αρκετά υψηλή.

Ένα ακόμα αρνητικό που ενδέχεται να απασχολήσει, όχι μόνο την BMW, αλλά και όλες τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες που πρόκειται να ακολουθήσουν αυτόν τον δρόμο, είναι οι διαφορετικοί κανονισμοί που βρίσκονται σε ισχύ ανά τον κόσμο, όσον αφορά τη μετάδοση του φωτός μέσω των παραθύρων του οχήματος. Αυτό, πρακτικά, σημαίνει ότι πολλές αγορές θα απαιτήσουν πάνελ διαφορετικών προδιαγραφών, κάτι που θα αυξήσει ακόμα περισσότερο το κόστος εγκατάστασής τους.

Εκτός αυτού, και η αντικατάσταση των παραθύρων θα είναι ιδιαίτερα κοστοβόρα, αφού μαζί με το ίδιο το παράθυρο, θα πρέπει να αντικαθίσταται και το φωτοβολταϊκό πάνελ. Η απλούστευση των συστημάτων και η μείωση του κόστους είναι απαραίτητη, προκειμένου αυτά να γίνουν πιο εύκολα στην απόκτηση, αλλά και πολύ πιο διαδεδομένα στην ευρύτερη αγορά.