Η έλευση των EV «σκοτώνει» τη συχνότητα AM – Γιατί την καταργούν οι κατασκευαστές


Όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες σταματούν να εντάσσουν τη συχνότητα ΑΜ στα μοντέλα τους. Δείτε ποιοι λόγοι τούς έχουν οδηγήσει σε αυτή την απόφαση. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: FORD
  • 14/3/2023

Η συχνότητα ΑΜ στα ραδιόφωνα των αυτοκινήτων γίνεται χρόνο με τον χρόνο όλο και πιο... σπάνια. Ο εξηλεκτρισμός των οχημάτων οδηγεί τις εταιρείες στην απόφαση να μην εντάσσουν την εν λόγω συχνότητα στα νέα τους μοντέλα.

Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ασφάλεια των επιβατών. Μέσω της συχνότητας ΑΜ μεταδίδονται πληροφορίες για φυσικές καταστροφές ή άλλες καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης, και η απουσία της ίσως οδηγήσει σε ένα κενό ενημέρωσης, που όμως δεν πτοεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες από το να μη συμπεριλαμβάνουν τη συχνότητα στα αυτοκίνητά τους.

Πιο πρόσφατα αυτό συνέβη με τη νέα Ford Mustang, που σύμφωνα με δημοσίευμα του site Ars Technica, δεν διαθέτει συχνότητα ΑΜ. Μάλιστα το «μπλε οβάλ» έχει χαρακτηρίσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία «παρωχημένη» μετά από σχετική επερώτηση του γερουσιαστή Ed Markey στο Κονγκρέσο των ΗΠΑ.

Στο ίδιο... μήκος κύματος κινούνται και οι BMW, Mazda, Polestar, Rivian, Tesla, Volkswagen και Volvo, κρίνοντας πως η συχνότητα ΑΜ δεν είναι συμβατή με τα ηλεκτρικά και σημειώνοντας παράλληλα ότι μπορεί να προκαλέσει ηλεκτρομαγνητική παρεμβολή από τον ηλεκτροκινητήρα.

Η Ford, πάντως, τονίζει πως έχει λάβει υπόψη τα θέματα ασφαλείας και θεωρεί πως υπάρχουν άλλες τεχνολογίες που μπορούν να καλύψουν το κενό της συχνότητας AM, όπως το streaming μέσω του διαδικτύου, η συχνότητα FM, ή και κάποιες εφαρμογές που «σερβίρουν» περιεχόμενο το οποίο θα μπορούσε να μεταφερθεί με τη συχνότητα AM.

Από την πλευρά του, ο γερουσιαστής Markey επισημαίνει ότι εταιρείες όπως η Honda, η Hyundai, η Jaguar / Land Rover, η Toyota κ.α., δεν προτίθενται να σταματήσουν να εξοπλίζουν τα οχήματά τους με τη συχνότητα ΑΜ, αν και καμία δεν έχει δεσμευθεί πως θα την διατηρήσει εσαεί.

«Πολλοί κατασκευαστές αγνοούν τα σημαντικά οφέλη σε ό,τι αφορά την ασφάλεια που προσφέρει η συχνότητα ΑΜ», ανέφερε σε δήλωσή του ο Markey«Μπορεί κάποιες εταιρείες να πρότειναν άλλα εργαλεία επικοινωνίας, ωστόσο δεν είναι δεδομένο ότι οι οδηγοί θα έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και ίσως χάσουν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για μεγάλης σημασίας γεγονότα».

Αντίστοιχες ανησυχίες για την απουσία της συχνότητας AM από τα νέα EV εξέφρασε και ο επικεφαλής του FCC (σ.σ.: της Εθνικής Αρχής Επικοινωνίας των ΗΠΑ) Nathan Simington, που εξήγησε πως είναι απαραίτητη η παρουσία της συχνότητας, παρά τους φόβους για ηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές: 

«Όσο αυξάνεται η υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, δεν πρέπει να αφήνουμε πίσω όσους ζουν στις επαρχιακές και αγροτικές περιοχές που βασίζονται στο ραδιόφωνο για νέα και σημαντικές πληροφορίες».