Ιδού πώς η τεχνολογία CVT μπορεί να βελτιώσει την απόδοση ενός υπερσυμπιεστή!


Νέα τεχνολογία από την βρετανική εταιρεία κατασκευής κιβωτίων ταχυτήτων Torotrak που υπόσχεται λιγότερο θόρυβο από έναν απλό υπερσυμπιεστή και χαμηλότερες θερμοκρασίες από ένα σύστημα turbo.

  • 5/7/2022

Με τον όρο CVT δεν αναφερόμαστε σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κιβώτιο ταχυτήτων που μεταδίδει την ισχύ στους κινητήριους τροχούς, αλλά στη δική μας περίπτωση αναφερόμαστε σε ένα κιβώτιο ταχυτήτων που λειτουργεί με τον υπερσυμπιεστή για τη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα. Πράγματι, ο Βρετανός ειδικός στα κιβώτια ταχυτήτων Torotrak έχει έξυπνα τοποθετήσει ένα κιβώτιο CVT σε σειρά με ένα συμβατικό πλανητικό γρανάζι για να οδηγεί έναν φυγόκεντρο υπερσυμπιεστή σε επαρκή ταχύτητα προκειμένου να αυξήσει την πίεση εισαγωγής τόσο στους βενζινοκινητήρες όσο και στους πετρελαιοκινητήρες.

Με βάρος μόνο σχεδόν 6 κιλά στην εικονογραφημένη πειραματική διαμόρφωση, ο συμπιεστής V-Charge της Torotrak περιστρέφεται από έναν ιμάντα συνδεδεμένο με το σύστημα κίνησης του κινητήρα. Το σπειροειδές CVT, που αποτελείται από ειδικά διαμορφωμένους δίσκους κίνησης που περιστρέφονται χωρίς άμεση επαφή, βρίσκεται ακριβώς πίσω από την τροχαλία κίνησης εισόδου. Ένας ηλεκτρομηχανικός μηχανισμός μπορεί να εναλλάξει τη μονάδα CVT μέσω της πλήρους αναλογίας 10:1 σε μόλις 0,4 δευτερόλεπτα.  Μέσα στο περίβλημα V-Charge υπάρχει ένα σταθερό πλανητικό γρανάζι, το οποίο πολλαπλασιάζει την ταχύτητα του άξονα. Στο άκρο του άξονα, ένας φυγοκεντρικός υπερσυμπιεστής περιβάλλεται από ένα περίβλημα που δέχεται φιλτραρισμένο αέρα σε ατμοσφαιρική πίεση και τον παρέχει με ενισχυμένη πίεση στην πολλαπλή εισαγωγή του κινητήρα.

Πιο αθόρυβος από έναν υπερσυμπιεστή τύπου Roots και πιο ψυχρός σε θερμοκρασίες από οποιοδήποτε σύστημα turbo, το V-Charge περιστρέφεται μεταξύ 10.000 και 100.000 σ.α.λ. Ο μηχανισμός εναλλαγής χρειάζεται μόνο 10 watt ηλεκτρικής ισχύος για να λειτουργήσει, επομένως, σε αντίθεση με τους ηλεκτρικούς υπερσυμπιεστές, δεν απαιτείται ηλεκτρικό σύστημα 48 volt.

Με την υποστήριξη της βρετανικής κυβέρνησης και σε συνεργασία τόσο με το Πανεπιστήμιο του Bath όσο και με τη Ford Motor Company, η Torotrak χρειάστηκε περισσότερο από ένα χρόνο για την ανάπτυξη αυτού του έργου. Αντί να πάρει πλήρη εξουσιοδότηση κατασκευής, η Torotrak θα προτιμούσε να χορηγήσει άδεια χρήσης της τεχνολογίας V-Charge είτε σε μια αυτοκινητοβιομηχανία είτε σε κάποιον προμηθευτή.