Μπορεί το νέο σύστημα της New Times να σώσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης;


Η γαλλική εταιρεία New Times ετοιμάζεται μέσα στο καλοκαίρι να ξεκινήσει δοκιμές σε ένα Citroen 2CV που θα "καίει" υδρογόνο και θα έχει μηδενικές εκπομπές CO2. 

  • 14/6/2022

Μεγάλο «θόρυβο» έχει προκαλέσει τις τελευταίες ημέρες η γαλλική εταιρείας New Times η οποία εμφανίζεται έτοιμη να λανσάρει ένα νέο σύστημα με το οποίο φιλοδοξεί να σώσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μετά την οριστική κατάργησή τους το 2035 όπως αποφάσισε μετά από ψηφοφορία η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η New Times είναι μια εταιρεία με μακρά πορεία στον τομέα του λογισμικού αυτοκινήτων και πλέον έχει στρέψει τις έρευνες της σε ένα σύστημα το οποίο θα μπορεί να μετατρέψει μια οποιαδήποτε ΜΕΚ, είτε βενζίνης είτε πετρελαίου, σε μονάδα υδρογόνου όπου θα χαρακτηρίζεται από τη μηδενική εκπομπή CO2.

«Πρέπει να σταματήσουμε να δαιμονοποιούμε τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερα από 1 δις τέτοια οχήματα πάνω στον πλανήτη. Φανταστείτε τι θα συμβεί αν πρέπει να τα πετάξουμε στα σκουπίδια και να φτιάξουμε νέα. Τα λιγότερο ρυπογόνα οχήματα είναι αυτά που δεν χρειάζεται να τα κατασκευάσουμε. Εμείς σας εταιρεία δουλεύουμε πάνω σε ένα σύστημα το οποίο θα μας επιτρέπει να οδηγούμε ένα φιλικό προς το περιβάλλον όχημα χωρίς να χρειαστεί να το αντικαταστήσουμε με κάποιο νέας τεχνολογίας», ήταν η αρχική τοποθέτηση του ιδρυτή και CEO της New Times, Didier López.

«Έχουμε ήδη γαλλικές, ευρωπαϊκές και διεθνείς πατέντες και έχουμε ολοκληρώσει μια πρώτη σειρά δοκιμών. Τώρα αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να μεταφέρουμε τις δοκιμές σε κινούμενο όχημα. Θα ξεκινήσουμε με ένα Citroen 2CV και στη συνέχεια θα εργαστούμε πάνε σε μικρά sportscar, σε σκάφη θαλάσσης και σε μικρά φορτηγά».

Η γαλλική εταιρεία προκειμένου να προχωρήσει το project δημιούργησε μια θυγατρική με την ονομασία THOM (Thermal Hydrogen Oxygen Mobility) ενώ έχουν ξεκινήσει την κατασκευή κτιριακής μονάδας στο Ales της νότιας Γαλλίας όπου θα μπορούν να «τρέχουν» την έρευνα οι εργαζόμενοι της.

Σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται η THOM, το πρώτο πρωτότυπο όχημα θα είναι έτοιμο μέσα στο καλοκαίρι ενώ το δεύτερο θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.  Μάλιστα οι τοπικές αρχές της Οξιτανίας, όπου εδρεύει η εταιρεία, έχουν επιχορηγήσει το πρόγραμμα με ένα ποσό της τάξεως των 140.000€.

Σύμφωνα με τον Lopez από τη στιγμή που θα είναι έτοιμα τα πρωτότυπα η εταιρεία θα μπορέσει να αντλήσει επιπλέον κεφάλαια για την ανάπτυξη της τεχνολογίας που για το 2023 έχουν υπολογιστεί στα 3 εκατ. ευρώ. Αυτό που μένει να δούμε είναι τις βασικές λειτουργίες του συστήματος αλλά και το κατά πόσο θα είναι εύκολο να εφαρμοστεί στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Πηγή: lesechos.fr