Πανεπιστήμιο των ΗΠΑ βρίσκει τη λύση για την ασφαλή ταχυφόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων


Η λύση εντοπίζεται στην εκ των έσω θέρμανση των κυψελών μέσω λεπτών στρώσεων νικελίου. Δείτε τα σημαντικά οφέλη που μπορεί να προσφέρει η συγκεκριμένη τεχνολογία στην αυτοκινητοβιομηχανία. 

  • 18/10/2022

Με την επέκταση της ηλεκτροκίνησης και την ολοένα και μεγαλύτερη γκάμα EV από διάφορους κατασκευαστές, μία από τις προκλήσεις που προκύπτουν είναι το ζήτημα της φόρτισης, και ειδικά της γρήγορης φόρτισης.

Αυτό το θέμα αποτελεί πάντοτε «αγκάθι» στη σύγκριση με τα αυτοκίνητα με ΜΕΚ, καθώς ο χρόνος για να γεμίσει ένα ντεπόζιτο με βενζίνη ή ντίζελ είναι ελάχιστος μπροστά στον μέσο χρόνο για την επαρκή φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Υπάρχουν ταχυφορτιστές, όπως αυτοί της Tesla, όμως μετά προκύπτει και το ερώτημα για το κατά πόσο η ταχυφόρτιση επηρεάζει τη χημεία, κι άρα τη διάρκεια της μπαταρίας μέσα στα χρόνια.

Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα ίσως μπορεί να δώσει το απότοκο της έρευνας που διεξήγαγε το Penn State University των ΗΠΑ, σε συνεργασία με την εταιρεία τεχνολογιών γύρω από τις μπαταρίες EC Power.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature, κι αναφέρει πως η εκ των έσω θέρμανση των κυψελών των μπαταριών φέρνει σαφώς βελτιωμένη φόρτιση και διάρκεια.

Κι ενώ ήδη τα EV της σύγχρονης εποχής εξοπλίζονται με τέτοια συστήματα, όλα θερμαίνουν εξωτερικά τις μπαταρίες, με αποτέλεσμα να είναι μεγάλα σε όγκο και μειωμένης αποδοτικότητας.

Αντ' αυτού, οι ερευνητές δοκίμασαν να χρησιμοποιήσουν λεπτές στρώσεις νικελίου για να θερμάνουν τις μπαταρίες εσωτερικά, με αποτέλεσμα φόρτιση μπαταρίας από το 0% ως το 70% να διαρκεί 10 λεπτά. 

Και μάλιστα, αυτό επετέυχθη μετά από 2000 κύκλους φόρτισης, που σύμφωνα με την έρευνα σημαίνει απόσταση 804.000 χιλιομέτρων.

«Η ανάγκη για μικρότερες, ταχύτερα φορτιζόμενες μπαταρίες είναι μεγαλύτερη από ποτέ», δήλωσε ο Chao-Yang Wang, καθηγητής μηχανολογίας στο Penn State και ιδρυτής της EC Power. «Απλώς δεν υπάρχουν αρκετές μπαταρίες και κρίσιμες πρώτες ύλες, ειδικά αυτές που παράγονται εγχώρια [σ.σ. στις ΗΠΑ], για να καλύψουν την αναμενόμενη ζήτηση».

«Η τεχνολογία γρήγορης φόρτισής μας λειτουργεί για τις περισσότερες μπαταρίες με ενεργειακή πυκνότητα και θα ανοίξει μια νέα δυνατότητα μείωσης του μεγέθους των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων από 150 σε 50 kWh χωρίς να προκαλεί στους οδηγούς ανησυχία για την αυτονομία», πρόσθεσε ο Wang. «Οι μικρότερες, ταχύτερης φόρτισης μπαταρίες θα μειώσουν δραματικά το κόστος της μπαταρίας και τη χρήση κρίσιμων πρώτων υλών όπως το κοβάλτιο, ο γραφίτης και το λίθιο, επιτρέποντας τη μαζική υιοθέτηση προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων».