Μεγάλη αναστάτωση έχει προκληθεί τις τελευταίες ημέρες στην Αμερική με εκατομμύρια κατόχους αυτοκινήτων να βλέπουν τα οχήματά τους να επηρεάζονται σημαντικά από την κατάργηση του δικτύου 3G στην οποία προχώρησε ο τηλεπικοινωνιακός γίγαντας AT&T. Στο ίδιο μήκος κύματος αναμένεται να κινηθούν το προσεχές διάστημα τόσο τα δίκτυα της T-Mobile όσο και της Verizon 3G.
Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι χιλιάδες οχήματα που κατασκευάστηκαν πριν μερικά χρόνια χάνουν μια σειρά από λειτουργίες, από το απομακρυσμένο κλείδωμα-ξεκλείδωμα, την πλοήγηση, τις κλήσεις έκτακτης ανάγκης, μέχρι και τη σύνδεση του smartphone με το infotainment system!
Στην αμερικανική λίστα με τα αυτοκίνητα που επηρεάζονται από αυτή την κατάργηση, είναι τόσο premium φίρμες όπως Porsche, Audi και Bentley όσο και συμβατικά μοντέλα της Ford και της Honda. Το thedrive.com προχώρησε σε ένα αναλυτικό ρεπορτάζ παρουσιάζοντας τη λίστα με τα μοντέλα που επηρεάζονται από αυτή την εξέλιξη στην αγορά της Αμερικής, μεταξύ των οποίων συναντά κανείς τα Audi Q3 (2015-2018), Mazda 3 (2016-2018), Porsche Cayenne (2015-2019), Subaru Forester (2016-2018), Toyota Prius (2010-2016), VW Tiguan (2014-2019) κ.α.
Την ίδια στιγμή υπάρχουν εταιρείες που έχουν ανακοινώσει πως δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα στις λειτουργίες των οχημάτων από την κατάργηση του 3G όπως οι Ferrari, McLaren και Mitsubishi.
Παρόμοια προβλήματα αναμένεται να αντιμετωπίσουν πολλοί κάτοχοι οχημάτων και στην Ελλάδα αφού οι μεγάλες εταιρείες τηλεπικοινωνιών έχουν ξεκινήσει ήδη να… τραβάνε σταδιακά την πρίζα στο 3G, με την πλήρη κατάργηση να έρχεται μέχρι το τέλος του 2022. Μάλιστα, η Vodafone προχώρησε σε σχετική ανακοίνωση που ενημέρωνε τους πελάτες της στο τέλος του 2021.
Το θέμα που προκύπτει είναι πως μπορούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να λύσουν το συγκεκριμένο θέμα. Η πιο πιθανή λύση που φαίνεται στον ορίζοντα και παρουσιάζεται στα ξένα δημοσιεύματα αναφέρει ότι οι κατασκευαστές θα λανσάρουν σταδιακά προϊόντα που θα επαναφέρουν τη συνδεσιμότητα στα μοντέλα.
Αυτά τα προϊόντα -η λογική λέει ότι- θα προσφέρονται επί πληρωμή και κάπου εκεί ξεκινάει μια άλλη μεγάλη κουβέντα αφού οι ιδιοκτήτες σαφώς και δεν θα δεχθούν με χαρά αυτή την εξέλιξη. Άλλωστε δεν είναι ότι καλύτερο μια εταιρεία να σου προσφέρει ένα προϊόν, εσύ να καταβάλεις το αντίτιμο για να το αποκτήσεις και μετά από λίγο καιρό να διαπιστώνεις πως δεν είναι πια λειτουργικό και πρέπει να πληρώσεις ξανά για να το διορθώσεις.
Το αμέσως επόμενο μεγάλο ερώτημα που προκύπτει είναι τι θα συμβεί όταν φτάσει η στιγμή όπου το 4G θα τεθεί και αυτό εκτός λειτουργίας, δίνοντας τη θέση του στο 5G. Εκεί ο αριθμός των οχημάτων που θα επηρεαστεί θα είναι πολύ μεγαλύτερος αφού τα μοντέλα που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο δίκτυο στηρίζουν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τη λειτουργία τους πάνω σε αυτή την τεχνολογία.
Πηγή: thedrive.com