Πώς μπορείτε να μετατρέψετε το αυτοκίνητό σας με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ηλεκτροκίνητο


Αυξάνεται συνεχώς ο αριθμός των εταιρειών που μετατρέπουν παλαιότερα μοντέλα βενζίνης ή πετρελαίου σε ηλεκτροκίνητα με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ώστε να μην τα αφορά καμία απαγόρευση κυκλοφορίας.

  • ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΠΙΤΣΙΝΗ ΦΩ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 20/8/2022

Πριν λίγες εβδομάδες ανακοίνωσε η ΕΕ  ότι από το 2035 θα απαγορεύονται οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στα κράτη μέλη της, μάλιστα στην Ελλάδα θα τεθεί αυτό σε ισχύ ήδη από το 2030, δηλαδή πέντε χρόνια νωρίτερα. Ακόμη πιο νωρίς θα εφαρμοστούν σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας οχημάτων συμβατικής τεχνολογίας, για παράδειγμα από το 2024 δεν θα επιτρέπονται στο Παρίσι οι μετακινήσεις με ντηζελοκίνητα ΙX και από το 2030 ούτε με βενζινοκίνητα, ενώ κάτι ανάλογο θα εφαρμοστεί και στο Άμστερνταμ. Όλα αυτά αναμένεται να δώσουν μεγάλη ώθηση στην ηλεκτροκίνηση, η οποία, ωστόσο, αποτελεί μία ακριβή τεχνολογία και δεν προβλέπεται να γίνει αισθητά προσιτότερη στο μέλλον, καθώς, μάλιστα, κάποια στιγμή θα πάψει και να επιδοτείται γενναία, όπως συμβαίνει τώρα.

‘ Ενας πιο προσιτός τρόπος παράκαμψης αυτών των προβλημάτων είναι η μετατροπή ενός μοντέλου εσωτερικής καύσης σε ηλεκτροκίνητο, κάτι που ήδη αποτελεί trend στο εξωτερικό και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ των κατόχων μοντέλων κάποιας ηλικίας. Κάθε αυτοκίνητο βενζίνης ή πετρελαίου μπορεί βασικά να μετατραπεί σε ηλεκτρικό και να μην εκπέμπει ρύπους, ενώ ισχύει ο κανόνας, ότι όσο παλαιότερο είναι το όχημα, τόσο ευκολότερη αποδεικνύεται συνήθως και η πράσινη μετάλλαξή του. Αυτό συμβαίνει λόγω του χαμηλότερου βάρους των παλαιότερων μοντέλων, που αφήνει μεγαλύτερα περιθώρια για την τοποθέτηση βαριών μπαταριών, αλλά και λόγω της απλούστερης τεχνολογίας τους, ενώ για την όλη διαδικασία έχει επικρατήσει διεθνώς ο όρος ‘’Retrofit’’.

Οι εταιρείες που ειδικεύονται σε τέτοιου είδους μετατροπές ξεπηδούν πλέον στο εξωτερικό σαν τα μανιτάρια, είτε μιλάμε για τις ΗΠΑ είτε για την Ευρώπη, και το κόστος αυτής της διαδικασίας διαφέρει ανάλογα με το μοντέλο και το πόσο ψηλά βάζει τον πήχη ο ιδιοκτήτης του. Ενδεικτικά μπορεί να κυμανθεί σε ένα εύρος μεταξύ 10.000 και 20.000 €, καθώς ο ενδιαφερόμενος μπορεί να επιλέξει, για παράδειγμα, τον γνήσιο ηλεκτροκινητήρα και τα παρελκόμενα ενός γνωστού ηλεκτρικού μοντέλου παραγωγής ή να προτιμήσει κάποια οικονομικότερα μοτέρ ανεξάρτητων κατασκευαστών κινητήρων. Σημαντικό ρόλο παίζει, επίσης, η χωρητικότητα της μπαταρίας, που θα επιλεγεί και καθορίζει τα επίπεδα αυτονομίας του ηλεκτροκίνητου πλέον οχήματος, αλλά και η δυνατότητα φόρτισης του οχήματος με φορτιστή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) έως 22 kW ή με δυνατότερο και γρηγορότερο ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC). Στον χορό έχουν μπει, πάντως, και μεγάλες εταιρείες αυτοκινήτων, όπως η Volkswagen, η Renault, η MINI και η Chevrolet, οι οποίες προσφέρουν έτοιμα κιτ μετατροπής παλαιότερων μοντέλων τους σε ηλεκτρικά.

Αν σας φαίνονται οι συγκεκριμένες τιμές απαγορευτικές, λάβετε υπόψη σας το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης ενός τέτοιου ηλεκτροκίνητου μοντέλου σε σχέση με εκείνο ενός αυτοκινήτου βενζίνης και πετρελαίου. Για να μην αναφερθούμε στην ανεκτίμητη ικανοποίηση, που νιώθεις όταν οδηγείς το αγαπημένο σου αυτοκίνητο γνωρίζοντας ότι δεν επιβαρύνεται το περιβάλλον και ότι θα έχεις μακροπρόθεσμα και οικονομικό όφελος!