«Πράσινη» δαγκάνα φρένων αυξάνει την αυτονομία ηλεκτρικών οχημάτων


Η Continental εξηγεί τους τρόπους με τους οποίους η νέα Green Caliper που ανέπτυξε «ταιριάζει γάντι» με τα EV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 28/11/2022

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δε σημαίνει απλά την αντικατάσταση των κινητήρων εσωτερικής καύσης με ηλεκτροκινητήρες. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαφέρουν και σε αρκετούς άλλους τομείς από τα θερμικά και χρειάζονται ή/και αξιοποιούν με διαφορετικό τρόπο συγκεκριμένα εξαρτήματα.

Ένας από αυτούς τους τομείς είναι και τα φρένα, με την Continental να έρχεται να παρουσιάζει τη δική της πρόταση. Η γερμανική εταιρεία κατασκευής ελαστικών και ηλεκτρονικών συστημάτων για τα αυτοκίνητα έχει αναπτύξει μια ειδική δαγκάνα φρένων, που ονομάζεται Green Caliper (πράσινη δαγκάνα).

Έχοντας και στην κυριολεξία πράσινο χρώμα, πετυχαίνει, σύμφωνα με την εταιρεία, αύξηση αυτονομίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και βελτιστοποίηση του φρεναρίσματος λαμβάνοντας υπόψιν τα ειδικά χαρακτηριστικά των EV. Πώς το πετυχαίνει αυτό; Αρχικά μέσω της μείωσης του βάρους της δαγκάνας αλλά και της αυξημένης στιβαρότητάς της.

Η Continental αναφέρει ότι η πράσινη δαγκάνα μειώνει τις απώλειες από την εφαρμοζόμενη δύναμη πέδησης, με αποτέλεσμα τα φρένα να είναι πιο αποτελεσματικά. «Η νέα σχεδίαση μπορεί να εξοικονομήσει έως και 2 kg βάρους ανά δαγκάνα φρένου, αλλά και επιπλέον 3 kg ανά δισκόφρενο», αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Η πράσινη δαγκάνα από χυτοσίδηρο είναι πιο συμπαγής, τα τακάκια μικρότερα και πιο λεπτά, ενώ φθείρονται και λιγότερο. Έτσι, επιτυγχάνεται η μείωση του βάρους. Επιπλέον, στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα φρένα χρησιμοποιούνται λιγότερο συχνά. «Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι σε περισσότερο από το 80% όλων των περιπτώσεων επιβράδυνσης, το φρένο δεν χρειάζεται καθόλου λόγω της ανάκτησης», λέει η Continental.

Η εν λόγω ανάκτηση, ή συγκράτηση, συμβαίνει ως αποτέλεσμα της λειτουργίας του αναγεννητικού φρένου, το οποίο είναι υπεύθυνο για την ανάκτηση ενέργειας κατά τις φάσεις επιβράδυνσης για την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Αυτό σημαίνει ότι, σε πολλές περιπτώσεις, η διατήρηση του ίδιου του συστήματος καθιστά περιττό να πατηθεί το φρένο.

Λιγότερη χρήση φρένων σημαίνει μικρότερο θερμικό φορτίο και αυτό συντελεί στη βελτιστοποίηση της πράσινης δαγκάνας της γερμανικής εταιρείας. Επιπλέον, για λόγους αποτελεσματικότητας οδήγησης, το Green Caliper διαθέτει ενεργή ανάσυρση για τα τακάκια των φρένων μετά από κάθε ενέργεια πέδησης.

Μια άλλη σχεδιαστική καινοτομία διασφαλίζει ότι το διάκενο αέρα ανάμεσα στο τακάκι και το δίσκο είναι μεγαλύτερο και κατανέμεται ομοιόμορφα και στις δύο πλευρές του φρένου. Σε συνδυασμό με το σύστημα πέδησης MK C2 brake-by-wire και ένα ηλεκτρονικό πεντάλ φρένου, διατηρείται αναλλοίωτη η αίσθηση που έχει ο οδηγός στο πεντάλ.

Η Continental υποστηρίζει ότι με τη συγκεκριμένη δαγκάνα, μειώνονται οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Επιπλέον, βελτιώνεται η αεροδυναμική του αυτοκινήτου και, σε συνδυασμό με τη μείωση του βάρους αλλά και τις μικρότερες ενεργειακές απώλειες στο φρενάρισμα, επιτυγχάνεται ο στόχος της αύξησης της αυτονομίας του EV.