Το νέο "φουσκωτό" τιμόνι της Toyota έρχεται για να σώσει ζωές


H νέα πατέντα της Toyota επιχειρεί να ανεβάσει ακόμα περισσότερο το επίπεδο ασφάλειας των επιβατών. Πώς λειτουργεί το "φουσκωτό" τιμόνι; 

  • 17/2/2022

Η Toyota συνεχίζει να είναι πιστή στο να εντάσσει νέες τεχνολογίες στα οχήματά της τα οποία έχουν ως βασικό γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών. Δεν έχει περάσει καιρός άλλωστε από τη στιγμή που μας παρουσίασε μια εξελιγμένη μορφή της αυτόνομης οδήγησης που χαρίζει «αγωνιστικές ικανότητες» ακόμα και σε έναν άπειρο οδηγό.

Μία από τις τελευταίες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση γνωστοποιήθηκε μέσα από πατέντα που κατέθεσε στις ΗΠΑ και την οποία αποκαλύπτει το carbuzz.com. Σε αυτή γίνεται μία λεπτομερή ανάλυση των προβλημάτων που δημιουργούνται από τα κλασικά τιμόνια που φέρουν σήμερα τα περισσότερα οχήματα, ενώ την ίδια στιγμή παρουσιάζεται ένας νέος πρωτοποριακός σχεδιασμός.

Ας το δούμε όμως πιο αναλυτικά. Στο έγγραφο που κατατέθηκε αναφέρεται πως στα παραδοσιακά συστήματα διατήρησης της λωρίδας το τιμόνι δονείται ώστε να ειδοποιηθεί ο οδηγός και στη συνέχεια το όχημα επιχειρεί αυτόματα να διορθώσει την πορεία του.

Σε κάποιες περιπτώσεις αυτή η δόνηση συνοδεύεται από ένα ηχητικό σήμα. Σύμφωνα με την Toyota αυτός ο τρόπος ειδοποίησης είναι αρκετά επικίνδυνος αφού στιγμιαία αποσπά την προσοχή του οδηγού, ο οποίος στρέφει το βλέμμα του στον δρόμο για να δει τι έχει πάει στραβά.

Η λύση που προτείνει είναι ένα φουσκωτό τιμόνι το οποίο θα μπορεί αυτόματα να αυξάνει ή να μειώνει τη διάμετρό του και θα συνδυάζεται με ένα σύστημα που διορθώνει την πορεία του οχήματος, σαν αυτό που υπάρχει σήμερα.

Αυτό που υποστηρίζει η Toyota είναι πως μέσα από το φούσκωμα του τιμονιού αυξάνεται η λαβή του οδηγού και έτσι μπορεί να χειριστεί καλύτερα το αυτοκίνητο σε μία κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Συμπληρωματικά η πατέντα αναφέρει πως όταν φουσκώνει το τιμόνι θα αποτελεί ένδειξη για τον οδηγό ώστε να διορθώνει την πορεία του αυτοκινήτου προς τα αριστερά, ενώ όταν ξεφουσκώνει θα του υποδεικνύει να κινηθεί προς την αντίθετη πλευρά.

Η αλήθεια είναι πως μέχρι σήμερα δεν έχουν υπάρξει αναφορές για ελλείψεις ή προβλήματα στο υπάρχον σύστημα διατήρησης της λωρίδας που βρίσκουμε στα περισσότερα αυτοκίνητα. Όμως ακόμα και μια μικρή βελτίωση που θα έχει σαν αποτέλεσμα ένα υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας, είναι πάντα καλοδεχούμενη.

Πηγή: carbuzz.com