Το πρωτότυπο της DLR υπόσχεται εξωπραγματικούς αριθμούς αυτονομίας


Το Γερμανικό Κέντρο Αεροδιαστημικής ενσωματώνει στο νέο υβριδικό concept μια σειρά τεχνολογικών στοιχείων απ' τα αεροπλάνα τελευταίας γενιάς.

  • 22/3/2022

DLR είναι το ακρωνύμιο του Γερμανικού Κέντρου Αεροδιαστημικής που τα τελευταία χρόνια εργάζεται πάνω σε διαφορετικά projects που έχουν ως στόχο τη μείωση των εκπομπών των αεροπλάνων. Εσχάτως ανάμεσα στις δραστηριότητές του εμφανίστηκε ακόμα ένα μεγάλο project το οποίο επικεντρώνεται στο έδαφος και φέρει την ονομασία NGC (Next Car Generation).

Τα "παρακλάδια" του NGC είναι τρία: το πρώτο αφορά ένα όχημα πόλης με την ονομασία UMV (Urban Modular Vehicle), το δεύτερο ένα shuttle με την ονομασία SLRV (Safe Light Regional Vehicle) και το τρίτο ένα αυτοκίνητο με μεγάλη αυτονομία που θα του επιτρέπει να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις (IUV).

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες το IUV θα είναι σε θέση να κινηθεί με αυτονομία 1.000 km και αυτό θα επιτυγχάνεται μέσα από τον συνδυασμό ενός συστήματος μπαταριών των 48 kWh, μίας κυψέλης καυσίμων των 45 kW και μιας δεξαμενής υδρογόνου χωρητικότητας 7.5 kg όπου είναι τοποθετημένη στο πάτωμα και ψεκάζει με πίεση 700 bar.

Το σύστημα θα παράγει ενέργεια που θα μεταφέρεται στους δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδοντας δύναμη 185 PS με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 185 km/h. Σημείο-κλειδί στη μεγάλη αυτονομία του μοντέλου είναι το χαμηλό του βάρος του το οποίο έχει επιτευχθεί με τη χρήση ελαφριών υλικών.

Το μήκος του είναι 5 m. ενώ το πλάτος του 2 m. και θα μπορεί να μεταφέρει με χαρακτηριστική άνεση τους επιβάτες του, ενώ θα εφοδιάζεται με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4, παίρνοντας σημαντικό μέρος της δουλειάς του οδηγού, ειδικά στη διάρκεια των μακρινών ταξιδιών.

Η κεντρική κονσόλα είναι κατασκευασμένη στα πρότυπα των cockpits των αεροπλάνων ενώ το σύστημα του κλιματισμού δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες να έχουν πρόσβαση σε ρυθμίσεις που αφορούν αποκλειστικά τη θέση του καθενός.

Το γέμισμα της δεξαμενής υδρογόνου θα χρειάζεται τον ίδιο σχεδόν χρόνο που απαιτείται και για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ το plug-in σύνολο θα φορτίζεται ανεξάρτητα. Αυτό που μένει τώρα είναι να δούμε πότε ακριβώς όλες αυτές οι τεχνολογίες θα περάσουν και στα αυτοκίνητα παραγωγής. Η αρχή πάντως, που για κάποιους είναι το ήμισυ του παντός, έγινε...