CAR AND DRIVER ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
2018 WRC

Τι σημαίνει η επιστροφή Loeb στο WRC 13/2

  • img

Τι κοινό μπορεί να έχει ο Danny DeVito με τον… Sebastien Loeb; Θεωρητικά, κανένα. Πέραν του ότι ο πρώτος, το μακρινό 1995 ενσάρκωσε τον ρόλο του «κοντού» στην μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία «Get Shorty», ελληνιστί «Πιάστε τον κοντό», που βασίστηκε στο ομώνυμο βιβλίο του αείμνηστου Elmore Leonard. Κι ότι ο δεύτερος είναι εδώ και χρόνια ο… κοντός του WRC!

Κείμενο: ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Ε, αυτόν τον κοντό ετοιμαστείτε να τον ξαναδείτε σφιχτά δεμένο στο αριστερό μπάκετ ενός Citroen C3 WRC, μιας και η μεγάλη επιστροφή του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι είναι γεγονός. Το υποπτευόμασταν, είναι αλήθεια, από τη στιγμή που είχε γίνει γνωστό ότι ο Loeb έκανε δοκιμές εξέλιξης με το φετινό «όπλο» της γαλλικής ομάδας. Όμως πλέον είναι πραγματικότητα. Και μιας και πιάσαμε τα του κινηματογράφου, σε τούτη την επιστροφή του Αλσατού στο WRC θα μπορούσε κανείς να προσθέσει και το «μόνο για λίγες εμφανίσεις» που συνηθίζουν οι θεατράνθρωποι να προσθέτουν στη μαρκίζα, όταν η παράσταση «ανεβαίνει» για μικρό χρονικό διάστημα. Κι έτσι είναι τα πράγματα και για τον Loeb, μιας και το comeback του θα είναι μόνον για τρεις από τους 13 φετινούς αγώνες.

Στα χώματα του Μεξικού από τις 8 έως τις 11 Μαρτίου, στην άσφαλτο της Κορσικής από τις 5 έως τις 8 Απριλίου και στη μικτή διαδρομή της Καταλονίας από τις 25 έως τις 28 Οκτωβρίου, ο Loeb θα έχει έναν και μοναδικό στόχο: να περάσει καλά, να διασκεδάσει και να θυμηθεί τα παλιά! Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Γιατί όχι και το να διεκδικήσει ή ακόμα και να πανηγυρίσει την 79η, την 80ή η και την 81η νίκη της καριέρας του στο WRC, μιας και το κοντέρ έχει σταματήσει στο «78». Κάτω και από το όριο κίνησης στις… απλές διαδρομές του WRC, δηλαδή! Γιατί, όμως, οι συγκεκριμένοι τρεις αγώνες. Την εξήγηση την έδωσε ο ίδιος ο Loeb, τονίζοντας πως «θα είχε ιδιαίτερο νόημα η συμμετοχή μου στον αγώνα της πατρίδας μου. Πάντα μου άρεσε η άσφαλτος, αν και δεν γνωρίζω καλά τις καινούριες ειδικές στην Κορσική. Η Ισπανία ήταν επίσης μια καλή εναλλακτική, ενώ ήθελα να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου και σε έναν χωμάτινο αγώνα. Κι επιλέξαμε το Μεξικό, αφενός διότι έχω πολύ καλές αναμνήσεις από εκεί, αφετέρου διότι η διαδρομή του αγώνα δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα σε σχέση με την εποχή που αγωνιζόμουν».

Αναπαλαίωση;

Φυσικά, όταν μιλάμε για επιστροφή του «θρύλου» των εννέα συνεχόμενων παγκόσμιων τίτλων στο WRC, ουδείς θα μπορούσε να μείνει ασυγκίνητος. Γεγονός, ωστόσο, είναι πως αυτή η κίνηση θα πρέπει να γεμίζει προβληματισμό τους ανθρώπους της διοργάνωσης. Για πολλούς και διαφόρους λόγους. Προφανώς η παρουσία του 43άχρονου Loeb έστω και σε αυτούς τους τρεις αγώνες, προσδίδει κύρος στη διοργάνωση. Όμως πόσο «φτωχό» είναι πλέον το WRC, ώστε να χρειάζεται την «επιστράτευση» του κορυφαίου σύγχρονου (και βάσει και των αριθμών, διαχρονικά) οδηγού που πέρασε από το σπορ; Προφανώς η απάντηση δεν θα αρέσει σε πολύ κόσμο.

Το WRC έχει αλλάξει. Δεν θυμίζει σε τίποτα το ένδοξο παρελθόν του. Οι αγώνες «σπαστήρια» έχουν θυσιαστεί στον βωμό των… ράλι σπριντ, όπως έχει καταντήσει πλέον το WRC, με τις επαναλαμβανόμενες ειδικές σε όσο το δυνατόν πιο ήπιες συνθήκες από πλευράς οδοστρώματος. Κι αυτό δεν αρέσει καθόλου στους θεατές, ο αριθμός των οποίων χρόνο με τον χρόνο μειώνεται. Ίσως γι’ αυτό ο Yves Matton να σκέφτηκε πως καλό θα ήταν να ξαναγυρίσει ο Loeb στην ενεργό δράση, έστω και για τρεις αγώνες. Ώστε να δώσει λίγη λάμψη στο WRC, μα κυρίως στη Citroen, η οποία από το 2012 κι ένθεν αγνοεί τη λέξη «επιτυχία». Τέσσερα χρόνια απόλυτης κυριαρχίας της Volkswagen τα διαδέχθηκε η περυσινή χρονιά-έκπληξη, με την μη εργοστασιακή M-Sport να κερδίζει τους τίτλους και στους οδηγούς και στις ομάδες!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • WRC 2018 RALLYE AUSTRALIA 18/11

    Ράλι Αυστραλίας: Πρωτάθλημα στον Ogier και την Τoyota

    O Sebastien Ogier κατάφερε να πάρει τον 6ο συνεχόμενο τίτλο στην καριέρα του ενώ χάρη στη νίκη του Jari Matti Latvala στην Αυστραλία, η Toyota ξαναπαίρνει το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

  • 28/10

    Ράλι Ισπανίας: Ο ένας και μοναδικός Sebastien Loeb!

    Στα 44 χρόνια του και μετά από αποχή αρκετών ετών, ο Sebastien Loeb πιστοποιεί γιατί θεωρείται ο μεγαλύτερος οδηγός ράλι όλων των εποχών.

  • 2018 RALLY GREAT BRITAIN 7/10

    Ράλι Μ. Βρετανίας: Νίκη του Ogier - Φωτιά στην κορυφή

    Σε ένα ακόμα άκρως επεισοδιακό αγώνα ο Sebastien Ogier έδειξε ότι η καρδιά του πρωταθλητή χτυπά ακόμα δυνατά.

  • 28/9

    Λοχαγός… Ogier!

    Ο Sebastien Ogier επιστρέφει στον… τόπο του εγκλήματος, μιας και συμφώνησε να οδηγεί για λογαριασμό της Citroen από την επόμενη σεζόν. Και φυσικά η γαλλική ομάδα κάνει ένα μεγάλο βήμα για την 'επιστροφή' της στο WRC, καθώς τα τελευταία χρόνια η εικόνα της...

  • 2018 PETTER SOLBERG RALLYE SPAIN 22/9

    O Petter Solberg επιστρέφει στα Ράλι!

    Ένας παλιός γνώριμος και ιδιαίτερα αγαπητός στην χώρα μας οδηγός, ο Petter Solberg, θα επιστρέψει έστω και μόνο στο Ράλι της Ισπανίας στο τιμόνι ενός VW Polo GTi R5.

  • ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ SKODA MOTORSPORT 17/9

    SKODA: Εξασφαλίζει το πρωτάθλημα της WRC 2 στην Τουρκία

    Ένα από τα πιο σκληρά ράλλυ των τελευταίων ετών, το φετινό Ράλλυ Τουρκίας, ολοκληρώθηκε με θριαμβευτικό αποτέλεσμα για τη Skoda. Οι Jan Kopecký και Pavel Dresler κατέκτησαν την 1η θέση στη WRC 2 με τη Fabia R5, ενώ η SKODA Motorsport εξασφάλισε το πρωτάθλημα για 4η συνεχή...

  • 2018 RALLYE TURKEY 16/9

    Ράλι Τουρκίας: Νίκη του Tanak φέρνει τα πάνω-κάτω στο πρωτάθλημα

    Σε έναν άκρως επεισοδιακό αγώνα εξελίχθηκε το ράλι της Τουρκίας με τον Ott Tanak να κερδίζει για τρίτο συνεχόμενο αγώνα και να βάζει πλώρη για τον τίτλο.

  • 2018 WRC RALLYE GERMANY 19/8

    WRC Ράλι Γερμανίας: Νίκη και πολλές προσδοκίες από Ott Tanak-Yaris WRC

    Για τρίτη φορά φέτος και δεύτερη συνεχόμενη (μετά την Φινλανδία) ο Ott Tanak και το Toyota Yaris WRC δείχνουν ότι μπορούν να κοιτάξουν ψηλά, ακόμα και τίτλο!

  • 2018 WRC 10/6

    Ράλι Σαρδηνίας: Εκπληκτική νίκη του Neuville στο νήμα! (Video)

    Μετά από έναν φοβερό αγώνα ο Thierry Neuville με το Ηyundai i20 WRC κέρδισε το ράλι Σαρδηνίας για μόλις 0,7 δέκατα του δευτερολέπτου!

  • 2018 YPF RALLY ARGENTINA 2018 30/4

    Ο Tänak ήταν ο μεγάλος νικητής του YPF Ράλι Αργεντινής 2018

    Ο Ott Tänak με Toyota Yaris WRC και ο συνοδηγός του Martin Järveoja, ήταν οι μεγάλοι νικητές του 38ου YPF Rally Argentina 2018 μετά από εκπληκτική απόδοση σε όλο το Σαββατοκύριακο.

  • 9/4

    WRC/Rallye Κορσικής: Ο Σεβαστιανος κινείται στη γραμμή του σι

    Πριν από περίπου 30 χρόνια υπήρχε ένα παιδικό πρόγραμμα στην κρατική τηλεόραση με τίτλο «Του κουτιού τα παραμύθια». Στο μουσικό θέμα του προγράμματος υπήρχε ένας στίχος που έλεγε «ο Σεβαστιανός κινείται στη γραμμή του σι…».

  • ΡΑΛΙ ΜΕΞΙΚΟΥ 13/3

    Τα πάνω κάτω στο WRC!

    Οι αγωνοδίκες αφαίρεσαν 4 βαθμούς από τον Sebastia Ogie

  • 2018 RALLYE MEXICO 11/3

    Ράλι Μεξικού: Nικητής ο Ogier

    Το πρώτο χωμάτινο ράλι της χρονιάς είχε απ' όλα: σκληρές μάχες, άτυχες στιγμές, έναν μεγάλο νικητή, και την επιστροφή του Loeb που έδειξε σαν να μην έλειψε μια μέρα!

  • 18/2

    Με λένε Thierry και θέλω τον τίτλο!

    Μέχρι το 2004 δεν το είχε κερδίσει ποτέ μη Σκανδιναβός. Ο Sebastien Loeb ήταν αυτό που τότε… έσπασε το ρόδι, καθώς έγινε ο πρώτος οδηγός προερχόμενος από χώρα εκτός Σκανδιναβίας που ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

  • 2018 WRC 13/2

    Τι σημαίνει η επιστροφή Loeb στο WRC

    Τι κοινό μπορεί να έχει ο Danny DeVito με τον… Sebastien Loeb; Θεωρητικά, κανένα. Πέραν του ότι ο πρώτος, το μακρινό 1995 ενσάρκωσε τον ρόλο του 'κοντού' στην μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία 'Get Shorty', ελληνιστί 'Πιάστε τον κοντό'...