Η Ελλάδα ξανά στο προσκήνιο του WRC


Το «Ράλι Ακρόπολις» βρίσκεται ένα βήμα πριν από την επιστροφή του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, καθώς είναι «αναπληρωματικός» αγώνα για το 2021

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 9/10/2020

Πιο κοντά από ποτέ στην επιστροφή του στο καλεντάρι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι βρίσκεται πλέον το Ράλι Ακρόπολις, το οποίο συμπεριελήφθη στη λίστα αγώνων «εκτάκτου ανάγκης» της FIA.

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού συνεδρίασε στο Παρίσι και κατέληξε σε ένα πρόγραμμα 12 αγώνων WRC για το 2021, εκ των οποίων οι εννέα επί ευρωπαϊκού εδάφους και οι τρεις υπερπόντιοι.

Η αρχή θα γίνει στις 24 Ιανουαρίου από το Μόντε Κάρλο και τρεις εβδομάδες αργότερα θα διεξαχθεί το Ράλι Σουηδίας (14/2). Ακολουθεί ένα μεγάλο διάλειμμα 70 ημερών, μέχρι τον τρίτο αγώνα της χρονιάς, στις 25 Απριλίου στην Κροατία, μια χώρα που ήταν στη λίστα των «candidate events» της FIA τα προηγούμενα χρόνια.

Μετά από το Ράλι Πορτογαλίας στις 23 Μαϊου θα διεξαχθεί το Ράλι Ιταλίας στις 6 Ιουνίου, για να ακολουθήσει η επιστροφή του «Ράλι Σαφάρι» στις 27 Ιουνίου. Ο Ιούλιος περιλαμβάνει το Ράλι Εσθονίας (18/7), το οποίο φέτος ήταν «candidate event», οι Εσθονοί το διοργάνωσαν με ιδιαίτερη επιτυχία στη θέση του Ράλι Φινλανδίας και το 2021 θα είναι στο πρόγραμμα του WRC!

Ο Αύγουστος του 2021 θα ξεκινήσει με το Ράλι Φινλανδίας (1/8) και θα κλείσει με το Ράλι Μεγάλης Βρετανίας (22/8), το οποίο όλα δείχνουν ότι θα διεξαχθεί στην Ιρλανδία κι όχι στην Ουαλία. ΚΙ αυτό εφόσον λυθούν κάποια βασικά ζητήματα που ακόμα δεν έχουν διευθετηθεί με τον promoter του αγώνα.

Στις 12 Σεπτεμβρίου το «καραβάνι» του WRC θα ταξιδέψει στη Χιλή, ενώ έναν μήνα αργότερα (17/10) θα διεξαχθεί το Ράλι Καταλονίας. Η αυλαία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του 2021 έχει προγραμματιστεί να πέσει στην Ιαπωνία στις 14 Νοεμβρίου.

Όσον αφορά στους αγώνες «εκτάκτου ανάγκης» αυτοί είναι το «Ακρόπολις», η Τουρκία, η Αργεντινή, η Λετονία, το Βέλγιο και η Μόντσα, δηλαδή οι τελευταίοι δύο αγώνες του φετινού Πρωταθλήματος!

Με λίγα λόγια, από το πρόγραμμα του 2021 αλλά και από τη λίστα «εκτάκτου ανάγκης» απουσιάζουν αγώνες όπως της Γερμανίας, του Μεξικού, της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας και της Αργεντινής, με τις ομάδες να εκφράζουν ήδη τις αμφιβολίες τους αναφορικά με το εάν θα είναι εφικτά τα ταξίδια σε Κένυα, Χιλή και Ιαπωνία.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για τη χώρα μας; Πρωτίστως ότι με την παρουσία του «Ακρόπολις» στη λίστα «εκτάκτου ανάγκης», η Ελλάδα «κερδίζει» χρόνο αναφορικά με την επιστροφή της στο WRC. Όπως γίνεται αντιληπτό, αυτή η λίστα είναι πιο «ισχυρή» από αυτή των «candidate events», καθώς εδώ δεν μιλάμε για χώρες που θα κριθούν για το αν μπορούν να φιλοξενήσουν αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, αλλά για χώρες που είναι έτοιμες να τον φιλοξενήσουν.

Επιπρόσθετα, είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα επιστρέφει ουσιαστικά στον χάρτη του WRC έπειτα από σχεδόν μία δεκαετία. Φυσικά το WRC δεν αποτελεί μονόδρομο, μιας και η χώρα μας διεκδικεί και αγώνα του ERC για το 2021, όμως είναι σημαντικότατο το γεγονός ότι η FIA θεωρεί την Ελλάδα έτοιμη να ξαναϋποδεχθεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.

Προφανέστατα όλα αυτά δεν αποτελούν αποτέλεσμα συμπτώσεων, αλλά οργανωμένης και συστηματικής δουλειάς από την Πολιτεία, μέσω της Επιτροπής Διεκδίκησης μεγάλων γεγονότων του motorsport που έχει συσταθεί από τον περασμένο Ιούνιο με πρωτοβουλία του υφυπουργού αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη.

Σε μια περίοδο, μάλιστα, που το σπορ εντός των συνόρων δεν διανύει την πιο «σταθερή» περίοδο της ιστορίας του, με διαδοχικές αλλαγές στην ηγεσία της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Ωστόσο φαίνεται ξεκάθαρα απ’ αυτές τις εξελίξεις, ότι οι διεθνείς φορείς, όπως η FIA, ουδόλως ασχολούνται με τα… εσωτερικά της εκάστοτε χώρας, ειδικά εάν υπάρχει Επιτροπή Διεκδίκησης, όπως συμβαίνει σε όλα τα αθλητικά γεγονότα παγκοσμίου εμβέλειας εδώ και πολλές δεκαετίες (βλέπε Παγκόσμια Πρωταθλήματα και Ολυμπιακοί Αγώνες).

Πρέπει να επισημανθεί, προκειμένου να μην δημιουργούνται παρερμηνείες, ότι η λίστα «εκτάκτου ανάγκης» κάθε άλλο παρά… τυπική είναι. Ειδικά σε μια περίοδο ανατροπών λόγω κορωνοϊου, δεν αποκλείεται πολλοί αγώνες να μην μπορέσουν να διεξαχθούν, όπως συνέβη και φέτος. Γι’ αυτό και η λίστα έχει έξι αγώνες κι όχι έναν ή δύο, όπως θα συνέβαινε εάν η ύπαρξή της ήταν απλά «για το τυπικό της υπόθεσης».