Η νέα γκάμα ελαστικών της Pirelli για το WRC


Η Pirelli θα επιστρέψει στο WRC με τέσσερα εντελώς νέα ελαστικά.

  • 13/1/2014

Η Pirelli θα επιστρέψει στο WRC με τέσσερα εντελώς νέα ελαστικά τα οποία προορίζονται για χρήση όχι μόνο στην κορωνίδα του σπορ, αλλά και σε άλλα σημαντικά πρωταθλήματα ράλι σε όλο τον κόσμο.

Η νέα προϊοντική γκάμα παρουσιάστηκε στο Autosport International Show στο Birmingham, που παραδοσιακά προαναγγέλλει την έναρξη της σεζόν του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ο Mario Isola, Αγωνιστικός Διευθυντής της Pirelli, παρουσίασε τα νέα ελαστικά και εξήγησε τα χαρακτηριστικά τους. «Κύριο χαρακτηριστικό των νέων ελαστικών μας είναι η ευελιξία και ταυτόχρονα η εξειδίκευσή τους» δήλωσε.

«Εξελίξαμε, λοιπόν, ελαστικά όπως το RK για άσφαλτο και το Scorpion για χώμα, τα οποία είναι κατάλληλα για μία μεγάλη ποικιλία ράλι, τόσο στο Παγκόσμιο όσο και στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα. Επίσης δημιουργήσαμε μερικά ειδικά ελαστικά για πιο εξειδικευμένους αγώνες όπως το Μόντε Κάρλο και η Σουηδία. Σύμφωνα με τους κανονισμούς του σπορ θα έχουμε μόνο ένα σχέδιο πέλματος για την άσφαλτο και το χώμα. Αυτό φέρνει τα αγωνιστικά ελαστικά μας ακόμα πιο κοντά στα ελαστικά των αυτοκινήτων δρόμου».

Το ελαστικό που θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο θα είναι το RK, σε διάσταση 235/40R18, που διατίθεται για όλα τα κορυφαία μοντέλα από το νέο R5 και πάνω. Αυτό το προϊόν, που σχεδιάστηκε για άσφαλτο, έχει δύο διαμήκεις αυλακώσεις – σύμφωνα με τους κανονισμούς – που σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιείται σε στεγνές και βρεγμένες συνθήκες. Τα δύο διαμήκη κανάλια είναι τοποθετημένα στο εσωτερικό τμήμα του ελαστικού για να διασφαλίζεται η πιο αποτελεσματική αποβολή νερού και να αποφεύγεται η υδρολίσθηση. Επίσης επιτρέπει καλύτερο στρίψιμο όταν το αυτοκίνητο ‘πατά’ περισσότερο στο εξωτερικό τμήμα του ελαστικού που παράγει περισσότερη πρόσφυση χάρη στη μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής.

Αυτό το ελαστικό θα διατίθεται σε δύο γόμες για το WRC: σκληρή για στεγνές συνθήκες, και μαλακή για βρεγμένες συνθήκες ή οδοστρώματα μειωμένης πρόσφυσης. Μία τρίτη γόμα, η πολύ μαλακή, θα λάβει έγκριση τύπου για το Ράλι Μόντε Κάρλο, όπου τα πληρώματα  συχνά αντιμετωπίζουν πολύ ψυχρές συνθήκες.

Την ασφάλτινη γκάμα για το Μόντε Κάρλο ολοκληρώνει το SOTTOZERO, σε διάσταση 235/40R18. Αυτό το ελαστικό κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις: με καρφιά για το χιόνι και τον πάγο και χωρίς καρφιά - σαν ένα στάνταρ χειμερινό ελαστικό δρόμου.

Για χωμάτινα ράλι, η Pirelli δημιούργησε το SCORPION XR, σε διάσταση 205/65-15. Αυτό το ελαστικό, που σχεδιάστηκε για σκληρά χωμάτινα ράλι υιοθετεί συμμετρικό σχέδιο πέλματος που βελτιώνει την αντοχή και αυξάνει την αντοχή στις ζημιές. Διατίθεται σε δύο γόμες: σκληρή για τις πιο σκληρές και τραχιές συνθήκες, όπως αυτές της Πορτογαλίας, του Μεξικό και της Ιταλίας, μαλακή για λιγότερο τραχιές επιφάνειες όπως η Φινλανδία. Η μαλακή γόμα μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε κρύες συνθήκες με λάσπη, όπως αυτές που συναντάμε συχνά στο Ράλι Βρετανίας.

Η νέα γκάμα Pirelli ολοκληρώνει το SOTTOZERO ICE σε διάσταση 205/65-15. Αυτό το ελαστικό με καρφιά είναι σχεδιασμένο αποκλειστικά για το Ράλι Σουηδίας, και προορίζεται για ειδικές διαδρομές στο χιόνι και τον πάγο. Τα 380 καρφιά διασφαλίζουν υψηλή πρόσφυση ακόμα και στις πιο απαιτητικές Σκανδιναβικές συνθήκες. Το ελαστικό ωφελείται από την πατενταρισμένη τεχνολογία συγκράτησης καρφιών της Pirelli, όπου το σχέδιο πέλματος είναι ειδικά μελετημένο για να αποτρέπει την απώλεια καρφιών για τη διάρκεια της ειδικής διαδρομής.