«Παγώνει» η μετάβαση στην υβριδική τεχνολογία για τα Rally2


Η υβριδική τεχνολογία δεν αναμένεται να εμφανιστεί στα αυτοκίνητα Rally2 τουλάχιστον για τα επόμενα τρία χρόνια, μετά από αλλαγή στάσης των κατασκευαστών που συμμετέχουν στη δεύτερη κατηγορία των αγώνων ράλι.

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 14/9/2021

Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε ότι τα ήπια υβριδικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε αυτοκίνητα Rally2 που θα συμμετείχαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι από το 2023. Αλλά πληροφορίες του DirtFish αναφέρουν ότι αυτά τα σχέδια έχουν μπει στο συρτάρι λόγω της άφιξης βιώσιμου καυσίμου για την επόμενη σεζόν και των επιπτώσεων στο κόστος για μια κατηγορία που βασίζεται σε πελάτες.

Ο διευθυντής ράλι της FIA, Yves Matton, δήλωσε ότι οι συζητήσεις του με τους κατασκευαστές του Rally2 έδειχναν πως δεν υπήρχε μεγάλη επιθυμία για άμεση μετάβαση στην υβριδική εποχή..

«Οι κατασκευαστές του Rally2 θεωρούν ότι το βιώσιμο καύσιμο θα είναι αρκετό βήμα», δήλωσε ο Matton. «Στην αρχή, ένας κατασκευαστής πίεζε αρκετά σκληρά για να έχει ένα υβριδικό σύστημα χαμηλής τάσης. Πριν από ένα χρόνο, η ιστορία ήταν διαφορετική και οι κατασκευαστές ενδιαφέρονταν, αλλά τώρα έχει αλλάξει. Μεσοπρόθεσμα το κύριο βήμα είναι τα βιώσιμα καύσιμα, όχι ένα σύστημα που θα προσθέσουμε στο αυτοκίνητο».

Ο Matton πρόσθεσε αναφορικά με τα βιώσιμα καύσιμα, ότι «δώσαμε πολλή ενέργεια για να προσπαθήσουμε να πείσουμε τους πάντες ότι αυτό ήταν εφικτό στο WRC. Υπήρξε μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ των πρωταθλημάτων για αυτό και νομίζω ότι πρέπει να είμαστε υπερήφανοι που θα έχουμε όλους τους συμμετέχοντες την επόμενη σεζόν να αγωνίζονται με βιώσιμο καύσιμο. Αυτό είναι ένα πράγμα που έχει αλλάξει σε σχέση με πέρυσι. Ο κόσμος δεν πίστευε ότι θα το είχαμε έτοιμο για την επόμενη σεζόν, αλλά το έχουμε. Νομίζω ότι είναι δύσκολο να δούμε υβριδικά συστήματα στα αυτοκίνητα Rally2 μεσοπρόθεσμα. Θα ακολουθήσουμε τις τάσεις και θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τι θέλει η αγορά αυτοκινήτου».

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το κόστος του υβριδικού συστήματος θα ήταν υπερβολικό για τους ανταγωνιστές αυτή τη στιγμή, ως εκ τούτου δεν πρόκειται να υπάρξει μετάβαση σε αυτή την τεχνολογία πριν περάσει τουλάχιστον μία τριετία.

Η Hyundai Motorsport, η M-Sport Ford, η Škoda Motorsport και η Citroën Racing συμμετέχουν αυτή τη στιγμή στο Rally2, ενώ η Volkswagen Motorsport έχει επίσης ένα ομολογκασμένο αυτοκίνητο, αλλά δεδομένου ότι η μονάδα έχει διαλυθεί, δεν θα εξελιχθεί περαιτέρω. Τα υβριδικά εισάγονται για πρώτη φορά στον παγκόσμιο αγώνα ράλι την επόμενη χρονιά στη νέα κατηγορία Rally1.