Ράλι Ακρόπολις: Με το βλέμμα στο μέλλον, και με βάση στο παρόν


Με τη σκόνη μόλις να έχει κάτσει από τα περάσματα των «παγκοσμίων», κοιτάζουμε το μέλλον του Ράλι Ακρόπολις, αλλά και το τι είδαμε και τι ειπώθηκε για αυτήν την πολυπόθητη επιστροφή του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 14/9/2021

Πέρασαν οχτώ χρόνια, και ήταν πολλά. Το 65ο ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις ήταν παγκόσμιο, για πρώτη φορά μετά το 2013. Τότε, ελάχιστοι γνώριζαν πόσο κοντά ήταν η Ελλάδα στο να μην έχει τον «εθνικό της αγώνα» στο WRC. Η σκληρή συνειδητοποίηση της πραγματικότητας ήρθε σαν βαρίδι στους ώμους και τις συνειδήσεις των απανταχού φίλων των ράλι, αλλά και αυτών που ζούσαν από τον αγώνα σε διάφορους τομείς του.

Η φετινή διοργάνωση ήταν μεγάλο «στοίχημα» για όσους συμμετείχαν σε αυτήν, από την πολιτική ηγεσία μέχρι τους ανθρώπους που ήταν υπεύθυνοι για τον ίδιο τον αγώνα, την ασφάλεια των θεατών και τις συνθήκες των ΕΔ.

Ας μην ξεχνάμε πως η φετινή έκδοση του Ράλι Ακρόπολις έγινε σχεδόν συγκυριακά: ήταν η ακύρωση του Ράλι Χιλής που έδωσε τη δυνατότητα στην Ελλάδα, ούσα αναπληρωματικός αγώνας στο τρέχον καλεντάρι, να πάρει θέση σε αυτό, στις 9-12 Σεπτεμβρίου.

Αυτό που έγινε γνωστό εξ αρχής ήταν πως η συμφωνία με τον WRC Promoter και τη FIA αφορούσε τόσο τη φετινή, όσο και την επόμενη χρονιά. 

Δια στόματος Jona Siebel (διευθυντής WRC Promoter), όμως, αλλά και του υφυπουργού αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη, αποκαλύφθηκε πως η τρέχουσα συμφωνία εκτείνεται ως και το 2023, εξασφαλίζοντας την παρουσία του «Ράλι των Θεών» για τρία συνεχόμενα χρόνια στο WRC.

Ο δημοσιογράφος του DirtFish, και βετεράνος στις ΕΔ ως ρεπόρτερ, Colin Clark, μίλησε στο Car and Driver Ελλάδας για την επιστροφή του αγώνα στο παγκόσμιο πρόγραμμα:

«Ήταν φανταστικό που γυρίσαμε στην Ελλάδα για το Ράλι Ακρόπολις μετά από τόσα χρόνια. Είναι ένας από τους κλασικούς αγώνες του πρωταθλήματος, και οχτώ χρόνια χωρίς αυτόν στο WRC ήταν πολλά.

«Ο ίδιος ο αγώνας ήταν προκλητικός και διασκεδαστικός, αν και θα ήθελα να δω περισσότερες πιο δύσκολες και σκληρές ΕΔ κοντά στην Κορινθία. Η ατμόσφαιρα, όμως, ήταν τρομερή, δεν έχω δει τόσους θεατές στα βουνά εδώ και πολύ καιρό.

«Το Ράλι Ακρόπολις ήταν μία σωστή πρόκληση και αξίζει την θέση του στο καλεντάρι.»

Ο επικεφαλής της Hyundai, Andrea Adamo, δήλωσε με τη σειρά του στο Car and Driver Ελλάδας:

«Η επιστροφή μας στην Ελλάδα ήταν τρομερή, γιατί είναι μέρος του DNA των ράλι και το Ράλι Ακρόπολις ήταν στο πρόγραμμα για πολλά χρόνια ως ένα από τα πιο κλασικά events.

«Για να είμαι ειλικρινής, ανησυχώ κάπως που φέτος η οργάνωση δεν ήταν στο επίπεδο που θα έπρεπε, αλλά είμαι σίγουρος ότι έχουν πολύ πάθος και θα βελτιωθούν για την επόμενη χρονιά, καθώς υπάρχει το πάθος για τα ράλι στην Ελλάδα και θα ήταν κρίμα να χαθεί.»

Πέραν του αμιγώς συναισθηματικού ή ιστορικού στοιχείου, ωστόσο, βρίσκεται κι η ουσία: το Ράλι Ακρόπολις επέλεξε να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό του, βασιζόμενο στις αρχές και τις παραδοσιακές αξίες του, κοιτώντας παράλληλα και το μέλλον.

Μαζί με τις θρυλικές ΕΔ των Βωξιτών, του Ελευθεροχωρίου, της Παύλιανης και του Ταρζάν, ήρθε και η Πιστοποίηση 2 Αστέρων, στο πλαίσιο του προγράμματος περιβαλλοντικής πιστοποίησης, το οποίο έχει αναπτύξει και εφαρμόζει η FIA.

Αυτή η μίξη παλαιού και νέου, ο σεβασμός στο τότε και η συμβίωση με το τώρα, λείπει από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, όσο λείπουν κι άλλοι ιστορικοί αγώνες του, όπως το Ράλι Σαν Ρέμο, το Ράλι Μ. Βρετανίας και το Ράλι Αυστραλίας. 

Το «κλείσιμο του ματιού» στο παρόν ήρθε και με την υπερειδική στην Πλατεία Συντάγματος. Ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλά για αυτό το showcase, που μάλλον παρερμηνεύτηκε ο στόχος του: δεν έγινε για αγωνιστικούς λόγους. Ήταν ένα θέαμα με -ας πούμε- αγωνιστικό πρόσημο (980 μέτρα δεν ορίζουν νικητή σε ένα ράλι 292 χιλιομέτρων), για να δει κι ο τελευταίος Αθηναίος τα WRC και Rally2 να βαράνε στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Κι είναι βέβαιο πως για τα επόμενα δύο χρόνια, η διοργάνωση θα δει πώς μπορεί να επικοινωνήσει το ράλι και στον μυημένο, και στον αμύητο.

Το Ράλι Ακρόπολις επέστρεψε, κι είναι στο χέρι μας να μείνει. Σε έναν κόσμο που το motorsport ακολουθεί το χρήμα περισσότερο από ποτέ, τέτοιοι αγώνες είναι αχτίδα ελπίδας.