Ράλι Αυστραλίας: Πρωτάθλημα στον Ogier και την Τoyota


O Sebastien Ogier κατάφερε να πάρει τον 6ο συνεχόμενο τίτλο στην καριέρα του ενώ χάρη στη νίκη του Jari Matti Latvala στην Αυστραλία, η Toyota ξαναπαίρνει το πρωτάθλημα κατασκευαστών.
 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: NIKOS MITSOURAS/REPORTER IMAGES, ΑΡΧΕΙΟ
  • 18/11/2018

Το πρωτάθλημα του 2018 που έριξε σήμερα τα ξημερώματα την αυλαία του στην Αυστραλία ήταν αναμφίβολα το πιο ενδιαφέρον και το πιο αμφίρροπο των τελευταίων ετών, μιας και ο τίτλος παίχτηκε μέχρι και τις τελευταίες ειδικές. Για έκτη συνεχόμενη φορά το πρωτάθλημα των οδηγών πηγαίνει στον Sebastien Ogier ο οποίος αν και δεν είχε μία ιδιαίτερα εντυπωσιακή χρονιά, κατάφέρε χάρη στην εμπειρία του να αποφεύγει τα τρανταχτά λάθη, να συγκεντρώνει διαρκώς βαθμούς  και στο τέλος να πάρει αυτό ακριβώς που ήθελε. Στην Αυστραλία ακολούθησε την ίδια τακτική, και χάρη στα λάθη των δύο άμεσων ανταγωνιστών του και τη νίκη του στην Power Stage πήρε έναν ακόμα τίτλο οδηγών -τον 15ο- για τους Γάλλους, συνεχίζοντας τα πράγματα εκεί που τα είχε αφήσει ο Loeb. 

Οι δύο ανταγωνιστές του καθ' όλη την διάρκεια της χρονιάς είχαν τις άτυχες στιγμές τους με τον Neuville να μένει νωρίς αρκετά πίσω χάνοντς έναν τροχό μετά από ένα χτύπημα, ενώ και ο Tanak που προηγήθηκε για αρκετές ειδικές χτύπησε τελικά σε ένα δέντρο.

Η νίκη πήγε στον νεαρό Jari Matti Latvala ο οποίος κατάφερε να εκμεταλλευτεί τα λάθη των υπολοίπων και έχοντας μεταμορφωθεί και ωριμάσει από τα μέσα της χρονιάς, πήρε την πολυπόθητη νίκη για την ομάδα του Τomi Makkinen. Mε το αποτέλεσμα αυτό η Toyota κατάφερε να κερδίσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών, δικαιώνοντας τον παλιό θρύλο των Ράλι για τις επιλογές τους αλλά και επιβεβαιώνοντας την σημαντική εξέλιξη που έχει γίνει στο αυτοκίνητο, ιδίως από τα μέσα της χρονιάς και μετά.

Πίσω από τον Latvala τερμάτισαν οι Hayden Paddon και ο Μads Ostberg, ενώ στην τέταρτη θέση καλό αγώνα, τον τελευταίο του με την Toyota αφού μετακομίζει στην Citroen έκανε ο Lappi. O Ogier τελικά τερμάτισε πέμπτος (κερδίζοντας όμως και τους βαθμούς της power stage) ενώ την εξάδα έκλεισε ο  Elfyn Evans. Στην δέκατη θέση ο Έλληνας Ιορδάνης Σερδερίδης που κατάφερε να εκμεταλλευτεί τις πολλές εγκαταλείψεις στις πιο πάνω θέσεις.

Με τον Οgier λοιπόν να προσθέτει έναν ακόμα τίτλο στην καριέρα του, κλείνει το φετινό πρωτάθλημα των ανατροπών και των μεγάλων συγκινήσεων. Ήδη τα σχέδια για την επόμενη χρονιά έχουν ξεκινήσει με τις αλλαγές των οδηγών ανάμεσα στις ομάδες να έχουν δημιουργήσει ένα σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες. Σε συνδυασμό με την εξέλιξη των αυτοκινήτων στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι το Μόντε του 2019 είναι σχεδόν σίγουρο ότι το νέο πρωτάθλημα θα είναι εξίσου αν όχι ακόμα πιο απρόβλεπτο από αυτό που μόλις τελείωσε.