Οι απαιτητικές συνθήκες του Ράλι Σαφάρι έχουν δυσκολέψει ήδη αρκετά τα πληρώματα, με ορισμένα εξ αυτών να εμφανίζουν και τα πρώτα προβλήματα.
Καθοριστική ήταν η SS4, μήκους 31,25 χιλιομέτρων, που διεύρυνε τις χρονικές διαφορές ανάμεσα στους οδηγούς, και έφερε στο όριο τα αυτοκίνητα, ειδικά μετά τα πρώτα περάσματα όταν κι άρχισαν να διαμορφώνονται «ράγες» στο χώμα.
Ο Elfyn Evans προηγείται μετά από συνολικά τέσσερις ειδικές διαδρομές στον αγώνα, προσπερνώντας τον teammate του στην Toyota, Sebastien Ogier, στην SS4 Kedong 1, για να βρεθεί πρώτος για 8,5 δευτερόλεπτα από 8κις πρωταθλητή.
Ο Kalle Rovanpera επανήλθε μετά το κλατάρισμα της SSS της Πέμπτης για να κάνει το 1-2-3 των GR Yaris Rally1, κερδίζοντας 5 θέσεις μόνο στην μεγάλη ειδική που έκλεισε το loop.
Την παντοκρατορία των Toyota έκλεισε ο 4ος Takamoto Katsuta, που προσπέρασε τον Sebastien Loeb στην τελευταία Ε.Δ., για μόλις 3,5 δευτερόλεπτα.
Για την M-Sport, η μέρα κύλησε με προβλήματα τόσο για τον Craig Breen, που καταλαμβάνει αυτή τη στιγμή την 6η θέση, όσο και για τον Gus Greensmith. Για τον Βρετανό, ένα κλατάρισμα στο πίσω δεξί ελαστικό διέλυψε το αυτοκίνητο σε εκείνο το σημείο, με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο, αλλά και να πρέπει να σταματήσει για να βάλει τη ρεζέρβα, πέφτοντας 10 λεπτά μακριά από τον ανταγωνισμό, ενώ βρισκόταν 4ος καθ' όλη τη διάρκεια του πρωινού.
Προβλήματα αντιμετώπισαν και τα Hyundai των Ott Tanak και Thierry Neuville. Ο Εσθονός είδε το λεβιέ των ταχυτήτων του να σπάει, αστειευόμενος πως «τώρα έχουμε αυτόματο», ενώ ο Βέλγος δεν είχε δύναμη από τον κινητήρα του i20 N Rally1, χάνοντας δύο θέσεις ως αποτέλεσμα αυτού.
Αναλυτικά η κατάταξη:
Θέση | Οδηγός | Χρόνος | Διαφορά από τον 1ο |
1 | Elfyn Evans | 42:06.9 | - |
2 | Sebastien Ogier | 42:15.4 | 8.5 |
3 | Kalle Rovanpera | 42:18.0 | 11.1 |
4 | Takamoto Katsuta | 42:19.3 | 12.4 |
5 | Sebastien Loeb | 42:22.8 | 15.9 |
6 | Craig Breen | 42:29.5 | 22.6 |
7 | Ott Tanak | 42:36.5 | 29.6 |
8 | Adrien Fourmaux | 42:38.8 | 31.9 |
9 | Thierry Neuville | 43:07.7 | 1:00.8 |
10 | Oliver Solberg | 45:16.3 | 3:09.4 |
11 | Gus Greensmith | 55:16.7 | 13:09.8 |