Ράλλυ Κροατίας: Η ηχηρή απουσία του Breen, το λάθος του Neuville κι επιστροφή του Evans


Το Ράλλυ Κροατίας βρίθει ιστοριών και ενδιαφερόντων γεγονότων, πάντα υπό τη σκιά της απώλειας του Craig Breen.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 24/4/2023

Με τη σκέψη στον Craig Breen

Ο χαμός του Craig Breen στο τεστ πριν το Ράλλυ Κροατίας βρισκόταν στο μυαλό κάθε συμμετέχοντα, μηχανικού, μέλους ομάδας και θεατή στον αγώνα. Η Hyundai πήρε την απόφαση να συμμετάσχει κανονικά, χωρίς να αντικαταστήσει το πλήρωμα των Breen-Fulton. Έτσι, Thierry Neuville και Esapekka έτρεξαν με τα i20 N Rally1 Hybrid στα χρώματα της ιρλανδικής σημαίας, και τίμησαν τη μνήμη του συναθλητή και συνεργάτη τους.

Όλοι οι οδηγοί, όμως, είχαν δάκρυα στα μάτια και μιλούσαν μόνο για τον 33χρονο Ιρλανδό, είτε είχαν συνυπάρξει στην ίδια ομάδα, είτε αν υπήρξαν μονάχα αντίπαλοι στις ειδικές διαδρομές.

Πιο συγκινητικά ήταν τα λόγια του Ott Tanak. «Υποσχέθηκα στη μητέρα του να χαμογελάω,» είπε ο Εσθονός που μαζί με όλους τους οδηγούς του WRC βρέθηκαν τη Δευτέρα πριν το ράλλυ στο πατρικό σπίτι του Breen για να συλλυπηθούν την οικογένεια.

Η FIA έχει ανοίξει ήδη έρευνα για το συμβάν. Ο Jari-Matti Latvala, διευθυντής της Toyota, δήλωσε στον φινλανδικό Τύπο πως το ατύχημα έγινε όσο ο Breen κινείτο με 33 km/h. Ο επικεφαλής της Hyundai, Cyril Abiteboul, ξεκαθάρισε πως δεν υπήρξε αστοχία στο αυτοκίνητο, ενώ τόνισε πως ο δρόμος γλιστρούσε λόγω της βροχής που είχε πέσει νωρίτερα. Τα ακριβή αίτια θα βρεθούν, και πρέπει να υπάρχει πίστη στις αποφάσεις της Ομοσπονδίας, που μπορεί να είναι υπόλογη για αρκετά ζητήματα οργάνωσης και διοίκησης, αλλά στα της ασφάλειας, δεν έχει δώσει δικαίωμα για λάθη ή αβλεψίες. 

Το κλατάρισμα έδωσε ευκαιρία στον Neuville, και την πέταξε

Η Hyundai θα μπορούσε να κάνει ένα εξ ορισμού δύσκολο Σαββατοκύριακο καλύτερο, και να τιμήσει τη μνήμη του Breen, κερδίζοντας τον αγώνα. Κι ο Thierry Neuville βρέθηκε σε αυτήν την θέση για πάνω από μία αγωνιστική μέρα, προτού βρεθεί εκτός δεκάδας.

Ο Βέλγος έμεινε στον δρόμο και με τέσσερα λειτουργικά ελαστικά τη στιγμή που έπρεπε: όταν οι Sebastien Ogier και Kalle Rovanpera είχαν κλαταρίσματα στην 2η κιόλας ειδική διαδρομή του αγώνα, κι ενώ είχαν δείξει (όσο πρόλαβαν ως τότε) εξαιρετική ταχύτητα και δυναμική για νίκη.

Με τον Neuville πρώτο και με τον ρυθμό του αρκετό για να τον κρατήσει εκεί, μπροστά από τον Elfyn Evans, μόνος εχθρός ήταν ο εαυτός του - κι αυτός τον πρόδωσε.

Πενήντα εκατοστά ήταν αρκετά για να διαλύσουν τον αγώνα του Βέλγου στα εξ ων συνετέθη. Τόσο άργησε να πατήσει το φρένο σε μία αρκετά κλειστή, δεξιά στροφή στην SS11, όπως αποκάλυψε ο ίδιος μετά από ανάλυση των δεδομένων της τηλεμετρίας:

«Στην πραγματικότητα, φρέναρα λίγο πιο αργά. Πιστεύω πως αυτό έγινε για μισό μέτρο, αλλά πάτησα σε ένα χαντάκι και μπλόκαραν οι εσωτερικοί τροχοί, οπότε το πίσω μέρος ξεκόλλησε και τελείωσαν όλα.»

Η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά, ειδικά στα ράλλυ, και πιο συγκεκριμένα στα ασφάλτινα ράλλυ, που είναι υψηλότερες οι ταχύτητες, πιο στενές οι διαδρομές και γενικά περισσότερα τα σημεία που ο δρόμος αλλάζει, τα χαντάκια βαθαίνουν και το χώμα από αυτά βρίσκει τον δρόμο του στην αγωνιστική γραμμή.

Κι όπως τόνισε κι ο ίδιος ο Neuville: «Κάποιες φορές, τα μικρά λάθη έχουν τεράστιες συνέπειες».

Αυτή ήταν μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον ίδιο να πάρει μία πολύτιμη νίκη τόσο για το πρωτάθλημα, όσο και για την ψυχολογία του. Φεύγοντας με μόλις 5 βαθμούς από την Κροατία, υστερεί 11 πόντων από την κορυφή, και θα χρειαστεί προσπάθεια για να καλύψει αυτή τη διαφορά.

Ο Evans γύρισε στην κορυφή - θα παραμείνει;

567 μέρες είχε να πανηγυρίσει νίκη στο WRC o Elfyn Evans. Με την επικράτησή του στο Ράλλυ Κροατίας, ο Ουαλός κέρδισε για πρώτη φορά σε ασφάλτινο αγώνα, και για πρώτη φορά στην υβριδική εποχή του θεσμού.

Με αυτό το αποτέλεσμα, και χωρίς καν να πάρει βαθμούς στην PowerStage, πέρασε δεύτερος στη βαθμολογία, ισοβαθμώντας με τον Ogier, που είναι πρώτος λόγω περισσότερων νικών.

Ήταν μία νίκη που χρειαζόταν διακαώς ο οδηγός της Toyota. Στον ίδιο αγώνα το 2021 έχασε την πρωτιά στην τελευταία στροφή. Την Κυριακή, αλλά κι από το Σάββατο ακόμη, δε λάθεψε. Κινήθηκε με σταθερό ρυθμό, πιέζοντας σε κάποια σημεία για να μπορεί να κρατά σε ασφαλή απόσταση τον Tanak, ενώ είχε ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του Rovanpera: βρήκε το στήσιμο του GR Yaris Rally1 Hybrid από νωρίς.

Ο Φινλανδός δυσκολεύεται από την αρχή της χρονιάς με το setup, και συνήθως βρίσκει τη λύση κατά τη διάρκεια των αγώνων, γεγονός που του στερεί χρόνο και μειώνει τις ελπίδες του για νίκη. 

Στην Πορτογαλία, ο Evans θα ξεκινήσει πρώτος την Παρασκευή, «καθαρίζοντας» τον δρόμο. Αν θέλει να βρεθεί στη διεκδίκηση του τίτλου ενεργά, πρέπει να χτίσει πάνω στο καλό αποτέλεσμα της Κροατίας.