Ράλλυ Μεξικού: Ο αγέραστος Ogier και τα προβλήματα της M-Sport


Στο Ράλλυ Μεξικού φάνηκε πως ο χρόνος δε δουλεύει το ίδιο για όλους μας, πως η M-Sport έχει ακόμα πολύ δρόμο, και πως η μάχη του τίτλου θα είναι -τουλάχιστον- ενδιαφέρουσα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: Red Bull, Hyundai, Toyota
  • 21/3/2023

Το Ράλλυ Μεξικού 2023 ολοκληρώθηκε, με τον Sebastien Ogier νικητή για 7η φορά και μία βαθμολογία με έντονο ενδιαφέρον ενόψει της συνέχειας της σεζόν. Αυτά είναι τα συμπεράσματα μετά τον τρίτο αγώνα του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ.

Ο Ogier δεν γερνάει

Οι Sebastien του WRC μοιάζουν πραγματικά... Highlanders. Τόσο ο Loeb, αλλά κυρίως πλέον ο Ogier, δείχνουν πως η κλάση κρατά για πάντα και η απόδοση δε χάνεται τόσο εύκολα, παρά το μεγαλύτερο της ηλικίας τους σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Η νίκη του στο Μεξικό, η 7η στην καριέρα του στον εν λόγω αγώνα, δεν ήρθε απλά και μόνο γιατί ο Esapekka Lappi έκανε λάθος το Σάββατο. Στην πραγματικότητα, ο Ogier θα πίεζε και θα έκανε τη δουλειά του Φινλανδού δύσκολη, και πιθανώς και να έπαιρνε την πρωτοπορία, σαφώς πιο δύσκολα από ότι έγινε τελικά. 

Και το πιο σημαντικό είναι πως δεν απειλήθηκε ποτέ από τους Evans-Neuville, που ακόμα και χωρίς τα προβλήματα, δεν είχαν τον ρυθμό να φτάσουν τον Ogier - ο οποίος συνέχισε και πάλι τη γνωστή του τακτική να πιέζει σε επιλεγμένες ε.δ. και να πάρει διαφορά ασφαλείας από τον ανταγωνισμό.

Θα τρέξει και στην Κροατία, αλλά παρά το ότι ηγείται του πρωταθλήματος, δεν θέλει να κάνει το βήμα παραπάνω και να τρέξει όλη τη σεζόν από εδώ και πέρα:

«Δεν θα αλλάξει κάτι. Είμαι χαρούμενος αυτό που έχω αποφασίσει. Μ' αρέσουν οι αγώνες, περνάω καλά, αλλά δεν έχω στόχο να κατακτήσω το πρωτάθλημα. Οπότε, ο επόμενο αγώνας μου θα είναι στην Κροατία, αλλά δεν θα κάνω και τον αμέσως επόμενο.»

Η M-Sport υστερεί παντού - κι ο Tanak το δηλώνει

Το ζενίθ της νίκης στη Σουηδίας ακολουθήθηκε από το ναδίρ της 9ης θέσης και των ζητημάτων αξιοπιστίας (και ταχύτητας, εν μέρει) στο Μεξικό, για τον Ott Tanak και την M-Sport.

Το Ford Puma Rally1 Hybrid είναι ένα αυτοκίνητο που πρέπει λίγο-λίγο να έρθει στα μέτρα του Tanak, στον οποίο η M-Sport ποντάρει για τον τίτλο. Αυτό ακόμα δεν έχει συμβεί, ο Εσθονός δείχνει δυσαρεστημένος με την ταχύτητα του νέου αυτοκινήτου του, ενώ έδειξε όση υπομονή μπορούσε για να φτάσει στο τέλος του πρωινού loop της Παρασκευής μετά την αστοχία του τούρμπο.

Πίεσε, πάλεψε, πήρε και 4 βαθμούς στην PowerStage, αλλά με το πόσο χρόνο έχασε, έπρεπε να περιοριστεί στην 9η θέση γενικής.

Από πρώτος στην κατάταξη, έπεσε 4ος, 9 βαθμούς πίσω από την πρωτιά - ξανά κυνηγός.

Μία ιδιαίτερη μάχη για τον τίτλο

Με τον Sebastien Ogier να έχει δύο νίκες στους τρεις πρώτους αγώνες, η βαθμολογία έχει πάρει μία ενδιαφέρουσα τροπή.

ΘέσηΟδηγόςΒαθμοί
1Sebastien Ogier56
2Thierry Neuville53
3Kalle Rovanpera52
4Ott Tanak47
5Elfyn Evans44

Επί της ουσίας, ο πρώτος εκ των μόνιμων οδηγών του φετινού roster είναι ο Thierry Neuville, κι ας μην έχει νίκη, με τον Ott Tanak, που είναι ο έτερος νικητής της σεζόν ως τώρα, να έχει πέσει μετά το Μεξικό 4ος. Ο πρωταθλητής Kalle Rovanpera ακόμα να γευτεί τη χαρά της νίκης μέσα στο 2023, αλλά στέκεται μόλις 1 βαθμό πίσω από τον Neuville.

Με τον Ogier να τονίζει πως δεν θα κάνει πλήρη σεζόν για να παλέψει για τον 9ο τίτλο, είναι θέμα χρόνου να πέσει από την πρωτιά. Το θέμα είναι ποιος θα πάρει την θέση του.

Η Toyota συνεχίζει να είναι σε θέση ισχύος έναντι του ανταγωνισμού, αλλά ο Neuville οδηγεί εξαιρετικά το i20 N Rally1 Hybrid, και δεν θα τα παρατήσει. 

Όσο για τον Tanak, ακόμα να νιώσει άνετα με το Puma Rally1 Hybrid. Όταν τα καταφέρει, θα έχει κι αυτός τις πιθανότητές του.