Σαρωτικές αλλαγές στο WRC προγραμματίζει ο Ben Sulayem


Ο Mohammed Ben Sulayem, ο νέος πρόεδρος της FIA, είναι αποφασισμένος να δώσει ώθηση στον κόσμο των ράλι και ειδικότερα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, το WRC.

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 28/12/2021

Όπως και ο προκάτοχός του, Jean Todt, ο Sulayem προέρχεται από το χώρο των αγώνων ράλι. Ο Todt ξεκίνησε ως συνοδηγός πριν γίνει αθλητικός διευθυντής, συνέχισε με αγώνες αντοχής, προτού εμπλακεί στη Formula 1 με τη Ferrari.

Ο Sulayem, από την άλλη πλευρά, ήταν πάντα οδηγός και μάλιστα 14 φορές πρωταθλητής της Μέσης Ανατολής.

Η ξαφνική αποχώρηση του Yves Matton από τη θέση του διευθυντή αγώνων WRC στο τέλος του έτους, έχει αναμφίβολα μεγάλη σχέση με την απόφαση του προέδρου. Αλλά φημολογείται επίσης ότι μπορεί να αναλάβει τα ηνία της Hyundai Motorsport, η οποία αυτή τη στιγμή είναι "ακέφαλη" λόγω της ξαφνικής αποχώρησης του Andrea Adamo.

Για τον Sulayem, ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι «με δυόμισι κατασκευαστές» είναι απαράδεκτο. Για τον νέο πρόεδρο της FIA, η Hyundai και η Toyota είναι οι μοναδικοί κατασκευαστές που εμπλέκονται, ενώ η Ford είναι «μισός κατασκευαστής», καθώς είναι παρούσα μέσω της M-Sport.

Ο νέος πρόεδρος της FIA πιστεύει ότι το πραγματικό πρόβλημα με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα δεν είναι η έλλειψη φιλάθλων, αλλά η έλλειψη κατασκευαστών. Είναι σίγουρα μια αντίθεση με τον αριθμό των μαρκών που προσφέρουν αυτοκίνητα WRC2, αλλά δεν είναι - και δεν αναμένεται να είναι - παρούσες στην κορυφαία κατηγορία.

Ο Sulayem θέλει να κάνει εκστρατεία για να προσελκύσει περισσότερους κατασκευαστές. Μια δύσκολη επιλογή σε περιόδους τεχνολογικών αλλαγών στη βιομηχανία αυτοκινήτων. Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει και η Formula 1 στην εξεύρεση νέων κατασκευαστών κινητήρων.

Ο Matton δήλωσε πρόσφατα ότι υπάρχουν αρκετές μάρκες που εξετάζουν πιθανή είσοδο. Βρίσκονταν ακόμη στη διαδικασία αξιολόγησης του ενδιαφέροντος για τον κλάδο από άποψη μάρκετινγκ και τεχνολογίας, τώρα που η πρώτη κατηγορία είναι υβριδική.

Για τον Sulayem, «το πρόβλημα είναι το κόστος» και επισήμανε ότι πρόσφατα δοκίμασε ένα Rally3, το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει μια πολύ ενδιαφέρουσα λύση, «επειδή, αν και δεν έχει την ίδια ταχύτητα, η τιμή του είναι πολύ, πολύ χαμηλότερη».

Ο Sulayem είναι πρώην οδηγός ράλι και αγαπάει τόσο πολύ τα ράλι που φαίνεται πρόθυμος να εμπλακεί προσωπικά στη σύνταξη νέων κανόνων για την κατηγορία. Ο στόχος είναι να διατηρηθεί το θέαμα και να αυξηθεί ο αριθμός των εμπορικών σημάτων και των ομάδων που συμμετέχουν, περιορίζοντας παράλληλα σημαντικά το κόστος.