Toyota και Hyundai ζητούν αλλαγές στο υβριδικό σύστημα μετά το Ράλι Σουηδίας


Toyota και Hyundai καλούν τη FIA να προχωρήσει σε αλλαγές αναφορικά με το υβριδικό σύστημα του WRC, ιδίως στο κομμάτι των αθλητικών κανονισμών. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 1/3/2022

Στο Ράλι Σουηδίας έγιναν σαφή τα προβλήματα κι οι αβλεψίες των κανονισμών αναφορικά με τα νέα, υβριδικά συστήματα που χρησιμοποιούνται από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1.

Σύμφωνα με τους αθλητικούς κανονισμούς που ισχύουν από φέτος, ένας αγωνιζόμενος δεν μπορεί να συνεχίσει στο ράλι, εφόσον το κόκκινο, προειδοποιητικό φως ανάψει, ή αν δεν είναι αναμμένο κανένα φως στις ενδείξεις της υβριδικής μονάδας, ακόμα κι αν το αυτοκίνητο είναι σε θέση να κινηθεί, έστω και μόνο με την χρήση της ΜΕΚ.

Το αυτοκίνητο που έχει την κόκκινη ή καμία ένδειξη δεν πρέπει να αγγιχθεί από την ομάδα ή τον οδηγό και τον συνοδηγό, για λόγους ασφαλείας, ως ότου η FIA κι η Compact Dynamics (εταιρεία που προμηθεύει τους τρεις κατασκευαστές με τις υβριδικές μονάδες) δώσουν το ΟΚ.

Στη Σουηδία, Ott Tanak και Elfyn Evans έπεσαν θύματα αυτού του νέου, αρκετά περιοριστικού κανονισμού.

Ott Tanak - Hyundai i20 N Rally1
Ott Tanak - Hyundai i20 N Rally1

Αμφότεροι έμειναν εκτός αγώνα χάρη σε αυτές τις ενδείξεις, με τον αναπληρωτή επικεφαλής της Hyundai, Julien Moncet, να τονίζει σε δηλώσεις του στο Autosport πως οι εν λόγω κανονισμοί χρήζουν αλλαγών:

«Ο Ott είναι εκνευρισμένος, το ίδιο κι εμείς, καθώς είχε καλό ρυθμό.

«Ξέρουμε πόσο γρήγορος μπορεί να είναι στη Σουηδία, κι είναι απογοητευτικό [αυτό που συνέβη]. Πιστεύω πως συμφωνούμε όλοι οι κατασκευαστές όταν λέμε πως πρέπει να σκεφτούμε ξανά μαζί με τη FIA ορισμένους από τους αθλητικούς κανονισμούς, για να αποφευχθεί η επανάληψη μίας αντίστοιχης κατάστασης.»

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Toyota, Jari-Matti Latvala, αναγνωρίζει την ύπαρξη ορισμένων προβλημάτων νεότητας με τους κανονισμούς που τέθηκαν φέτος σε ισχύ, αν και συμφωνεί με το κάλεσμα του ομολόγου του:

«Έχουμε πολλά προβλήματα με το υβριδικό σύστημα αυτή τη στιγμή. Πρέπει να γίνουν πιο σταθερά, και να μην είναι ο λόγος που ένας κατασκευαστής θα σταματήσει να τρέχει στα ράλι, οπότε υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Ελπίζουμε πως η FIA θα αναλάβει δράση. 

«Πρέπει να προχωρήσουμε σε αλλαγές στους κανονισμούς, γιατί κατανοούμε πως στο motorsport θα προκύψουν τεχνικά προβλήματα, αλλά στην περίπτωση των υβριδικών μονάδων, δεν μπορούμε να επέμβουμε γιατί δεν τις κατασκευάζουμε εμείς. 

«Δεν πρέπει να γίνονται η αιτία για την εγκατάλειψή μας από έναν αγώνα. Είδαμε τον Kalle να κερδίζει το ράλι χωρίς την υβριδική μονάδα την τελευταία μέρα, και ο Elfyn δεν την είχε το πρωί. Πιστεύω πως πρέπει να κάνουμε αλλαγές στους αθλητικούς κανονισμούς.»