Οι φωτιές που καίνε εδώ και εβδομάδες σε διαφορετικά σημεία της ελληνικής επικράτειας έχουν προκαλέσει ερωτηματικά και απορίες σε ξένα μέσα σχετικά με το αν μπορούν να επηρεάσουν το EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2023.
Πριν λίγες ώρες το dirtfish.com έκανε γνωστό ότι η Hyundai καθυστέρησε κατά δύο ημέρες την έναρξη των δοκιμαστικών, ενώ η Toyota αναγκάστηκε να μετακινηθεί βορειότερα από το Λουτράκι, με τις δοκιμές της να ξεκινούν καθυστερημένα το Σάββατο.
Greece minister has labelled those responsible as “ARSONIST SCUM” after a staggering 79 were arrested over the fires…
We don’t have a climate crisis… we have an arsonists crisis pic.twitter.com/0CRHLvZCNq
— Pelham (@Resist_05) August 25, 2023
Το μέσο μάλιστα επικοινώνησε με τον κ. Παύλο Αθανασούλα προκειμένου να μάθει αν οι πυρκαγιές μπορούν να επηρεάσουν την διεξαγωγή του αγώνα, με τον διευθυντή της διοργάνωσης να ξεκαθαρίζει την Παρασκευή ότι: «Την ώρα που μιλάμε, δεν υπάρχει καμία απολύτως επίδραση σε κανέναν από τους δρόμους ή σε καμία πτυχή της διαδρομής για το ράλλυ».
Παράλληλα ο κ. Αθανασούλας σημείωσε ότι οι διοργανωτές είναι σε στενή συνεργασία με τους νομούς της Περιφέρειας Πελλοπονήσου και Στερεάς Ελλάδας ενώ εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η κατάσταση θα λυθεί γρήγορα και οι πυρκαγιές θα αντιμετωπιστούν.
Για να θυμηθούμε την τελευταία φορά που ένας αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ ακυρώθηκε λόγω πυρκαγιών, θα πρέπει να ανατρέξουμε στον -όχι και τόσο μακρινό- Νοέμβριο του 2019. Τότε στο επίκεντρο είχε βρεθεί η Αυστραλία η οποία έζησε μια από τις πιο ακραίες περιόδους αλλεπάλληλων φωτιών που ξεκίνησε από τον Ιούνιο.
Η κορύφωση ήρθε λίγο πριν το κλείσιμο του έτους αναγκάζοντας τον τότε επικεφαλής του Ράλλυ Αυστραλίας, Αντρέα Παπαδόπουλο, να αποφασίσει την ακύρωση του τελευταίου αγώνα του πρωταθλήματος, δύο ημέρες πριν την εκκίνηση.
Αυτή η απόφαση ελήφθη μετά και την πίεση των ομάδων οι οποίες ταλαιπωρήθηκαν κατά τη διάρκεια των δοκιμών από την βαριά ατμόσφαιρα που επικρατούσε. Οι διοργανωτές προσπάθησαν να σώσουν την κατάσταση προτείνοντας μία τροποποιημένη εκδοχή του αγώνα, ωστόσο η πρόταση δεν άρεσε ούτε στις ομάδες ούτε στη FIA.
#WRC Hyundai Motorsport is mathematically crowned 2019 @fia World Rally Champion for Manufacturers*. Feelings are mixed between joy for winning a maiden @OfficialWRC title and concern for residents affected by bushfires NSW. *Subject to confirmation of the results by the FIA. pic.twitter.com/RkrJNhdHM6
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) November 12, 2019
Μετά από αυτή την ακύρωση το πρωτάθλημα κατασκευαστών κατέληξε για πρώτη φορά στη Hyundai, ενώ ντεμπούτο στους τίτλους των οδηγών έκανε και ο Εσθονός Ott Tanak οδηγώντας Toyota Yaris WRC.