ΚΤΕΟ: Οι 3 λόγοι που "κόβονται" τα αυτοκίνητα στον τεχνικό έλεγχο


Αν δεν θέλετε να κοπεί το αυτοκίνητό σας όταν θα περάσει από τεχνικό έλεγχο, θα πρέπει να προσέξετε τρία βασικά σημεία του. Ποια είναι αυτά;

  • 19/10/2022

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ισπανία από το confortauto.com έρχεται να αποκαλύψει τους βασικούς λόγους για τους οποίους τα αυτοκίνητα αποτυγχάνουν να περάσουν τον πρώτο έλεγχο στα ΚΤΕΟ. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 2020 συνολικά 19.000.000 οχήματα πέρασαν από τους σταθμούς ΚΤΕΟ, εκ των οποίων το 1/4 (περίπου 4.000.000) δεν κατάφερε να περάσει επιτυχώς τον έλεγχο.

Οι πιο συχνές δυσλειτουργίες εντοπίστηκαν σε τρία διαφορετικά μέρη: στα φρένα, στην ανάρτηση και στα ελαστικά.

Το κοινό σημείο και των τριών είναι πως όταν δεν λειτουργούν σωστά, αυξάνεται σημαντικά η απόσταση που χρειάζεται να ακινητοποιηθεί το όχημα.

Πηγή: confortauto.com
Πηγή: confortauto.com

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η απόσταση φρεναρίσματος μπορεί να αυξηθεί έως και 25% στην περίπτωση του συστήματος πέδησης, έως και 30% στην περίπτωση των ελαστικών και έως 36% για τις αναρτήσεις.

Τα ελαστικά φέρνουν το αυτοκίνητο σε επαφή με την άσφαλτο και σημαντικές φθορές στην επιφάνειά τους επηρεάζουν την πρόσφυση. Μέχρι να έρθει η στιγμή για να τα αντικαταστήσετε υπάρχουν μια σειρά από ενέργειες που μπορείτε να κάνετε ώστε να αυξήσετε τη διάρκεια ζωής τους.

Στο παρακάτω video μπορείτε δείτε πως θα πραγματοποιήσετε τον έλεγχο στα ελαστικά σας.

 

Το σύστημα πέδησης είναι επίσης ένα από τα σημαντικά μέρη του αυτοκινήτου, αφού το αποτελεσματικό φρενάρισμα σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης είναι ζήτημα υψίστης σημασίας.

Έτσι, εκτός από τα τακάκια, θα πρέπει να ελέγχονται συχνά τα υγρά φρένων αλλά η κατάσταση στις οποίες βρίσκονται οι δισκόπλακες. Ένα από τα πρώτα σημάδια που "φωνάζουν" ότι πρέπει να ελέγξετε άμεσα στο σύστημα πέδησης είναι το "μαλάκωμα" του πεντάλ.

Τέλος, οι αναρτήσεις είναι ο πιο πολύπλοκος μηχανισμός για να ελεγχθεί με το... μάτι, ειδικά όταν δεν υπάρχει ανάλογη εμπειρία. Ένα από τα κόλπα που χρησιμοποιούν πολλοί είναι να πιέσουν για μερικά δευτερόλεπτα μία από τις μπροστινές γωνίες του αυτοκίνητου και να παρατηρήσουν τον τρόπο με τον οποίο θα επανέλθει.

Αυτή η διαδικασία χρειάζεται εμπειρία και δεν μπορεί να διασφαλίσει ότι θα δείξει την αληθινή κατάσταση του συστήματος, οπότε είναι προτιμότερο να ελέγχεται από έμπειρους μηχανικούς.

Πηγή: confortauto.com