Suzuki Vitara


Ο θρύλος των compact SUV τώρα με τούρμπο κινητήρα 1.4 DITC 140 PS!

  • 25/2/2016

Το νέο Vitara διαθέτει έντονη προσωπικότητα και έναν trendy αυτοκίνητα που προσφέρει η δυνατότητα διχρωμίας στο αμάξωμα και το εσωτερικό, σε χρωματικούς συνδυασμούς με έντονο contrast, αλλά και τα εξοπλιστικά πακέτα «εξατομίκευσης».

Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος είναι στα 4,17 μ., το πλάτος στα 1,775, το ύψος στα 1,61 μ. και το μεταξόνιο στα 2,5 μέτρα. Είναι προφανές ότι πρόκειται για τις «ιδανικές» διαστάσεις για αστικές μετακινήσεις, αλλά και για τις μεταφορικές ανάγκες μιας «τυπικής» οικογένειας, καθώς τέσσερις ενήλικες θα φιλοξενηθούν με χαρακτηριστική άνεση (!), έχοντας διαθέσιμα 375 λίτρα για τις αποσκευές τους.

Η ποιότητα κατασκευής, είναι... ιαπωνική, με ποιοτικά πλαστικά και πολύ καλό φινίρισμα. Στην κεντρική κονσόλα φιλοξενείται η κεντρική οθόνη με τις λειτουργίες διασυνδεσιμότητας αλλά και τις ενδείξεις της κάμερας οπισθοπορείας, ενώ στη βάση ο περιστροφικός διακόπτης τού ιδιαίτερα σοφιστικέ συστήματος τετρακίνησης ΑLL GRIP με λειτουργίες Auto, Snow-Mud, Sport (αλλάζει ανάλογα τη διαχείριση του κινητήρα, αλλά και τη μετάδοση της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες) και Lock (50:50).

Το νέο Vitara είναι προηγμένο και σε θέματα ενεργητικής ασφάλειας, καθώς εξοπλίζεται με Adaptive Cruise Control, σύστημα RBS με λειτουργίες Warning (σε ταχύτητες άνω των 5 χλμ./ώρα αναγνωρίζει την πιθανότητα σύγκρουσης με το προπορευόμενο όχημα και προειδοποιεί τον οδηγό να φρενάρει), Brake Assist και Αutomatic Brake (μπορεί να ακινητοποιήσει αυτόματα το αυτοκίνητο, εάν το σύστημα κρίνει ότι η πρόσκρουση είναι αναπόφευκτη. 

Στους μέχρι πρόσφατα διαθέσιμους κινητήρες βενζίνης 1.6 VVT (120 ίππων) και ντίζελ 1.6 DDiS (120 ίππων), αμφότεροι Euro 6 και με επιλογή μετάδοσης 2Wd ή 4WD, προστίθεται ο νέας γενιάς 1.4 DITC 140 ps.

Πρόκειται για έναν κινητήρα βενζίνης τεχνολογίας BoosterJet που εξοπλίζει τη νέα έκδοση Vitara S. Ο turbo κινητήρας αποδίδει 140 ίππους, έχει μέγιστη ροπή 220 Nm σε ένα φάσμα 1.500-4.000 σ.α.λ. και προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις και οικονομία. Ειδικότερα η τελική του Vitara S είναι 200 χ.α.ω., η διαδικασία της επιτάχυνσης 0-100 χ.α.ω. πραγματοποιείται σε μόλις 10,2 δευτερόλεπτα. Τη στιγμή που η μέση κατανάλωση είναι 5,4 λίτρα/100 χλμ. και η εκπομπή CO2 στα 127 γρ./χλμ.! 

Πλούσιος ο εξοπλισμός του Vitara S καθώς μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται φώτα LED, δερμάτινα καθίσματα, σύστημα αυτόνομης πέδησης, ρυθμιζόμενο cruise control. Εμφανισιακά διαφέρει από τη γρίλια που προέρχεται από το πρωτότυπο iV-4, ενώ κόκκινες λεπτομέρειες στην καμπίνα των επιβατών τονίζουν το χαρακτήρα του.

Το ιαπωνικό SUV μπορεί να διατεθεί και με το νέο αυτοματοποιημένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (6TCSS), Twin Clutch System της Suzuki.

Οι τιμές ξεκινούν ενδεικτικά από τα €15.860 ευρώ για την έκδοση βενζίνης 1.6 2WD με πρόγραμμα απόσυρσης.

 

Οι τεχνολογίες του νέου Vitara

Σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP

Η νέα γενιά τετρακίνησης της Suzuki ονομάζεται ALLGRIP και δημιουργήθηκε μέσα από την συνεχή εξέλιξη των φημισμένων 4WD τεχνολογιών της εταιρείας με σκοπό την οδηγική ευχαρίστηση και την παροχή απόλυτης ασφάλειας, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης, χωρίς να επιβαρύνεται η κατανάλωση καυσίμου και περιορίζοντας σημαντικά τις επιπτώσεις που έχουν στο περιβάλλον τα περισσότερα τετρακίνητα αυτοκίνητα. 

Το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης ΑLLGRIP του Vitara επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε τέσσερις λειτουργίες: Auto, Sport, Snow και Lock ανάλογα με την επιφάνεια του δρόμου και τις συνθήκες οδήγησης - προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου.

Radar Brake Support

Το σύστημα Radar Brake Support ανιχνεύει το εμπρόσθιο όχημα και αν αντιληφθεί την πιθανότητα σύγκρουσης επενεργεί ανάλογα με την περίπτωση, στοχεύοντας στη μέγιστη προστασία των επιβατών.

Προηγμένο Σύστημα "Infotainment"

Η οθόνη αφής 7" επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό του συστήματος ψυχαγωγίας, ενώ παρέχεται η δυνατότητα σύνδεσης smartphone καθώς και λειτουργίες πλοήγησης. 

Adaptive Cruise Control

Ο συνδυασμός του συστήματος Cruise Control με το χιλιοστομετρικό αισθητήρα του Radar Brake Support κάνει την οδήγηση ευκολότερη και πιο ξεκούραστη, καθώς ρυθμίζει αυτόματα την ταχύτητα του Vitara σε σχέση με το προπορευόμενο όχημα.

Σύστημα Auto Stop Start

Αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις του νέου Vitara και εξασφαλίζει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και πιο χαμηλές εκπομπές CO2 καθώς αναστέλλει τη λειτουργία του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο.

Σύστημα Ελέγχου Κατάβασης

Επενεργεί αυτόματα στο σύστημα πέδησης και κρατά το όχημα σε χαμηλές ταχύτητες προκειμένου να κατηφορίσει μια απότομη πλαγιά.

Σύστημα Hill Hold

Διευκολύνει την εκκίνηση σε ανηφόρα αποτρέποντας το αυτοκίνητο να κυλίσει προς τα πίσω για δύο δευτερόλεπτα, όσο χρόνο χρειάζεται δηλαδή ο οδηγός για να μετακινήσει το πόδι του από το πεντάλ του φρένου στο πεντάλ γκαζιού.

Κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη

To κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (Twin Clutch System by Suzuki) αυτοματοποιεί την λειτουργία του συμπλέκτη και των ταχυτήτων, προσφέροντας άμεση αίσθηση οδήγησης. Με δύο ξεχωριστούς συμπλέκτες, ένα για τις μονές ταχύτητες (πρώτη, τρίτη, πέμπτη, και όπισθεν) και ένα για τις ζυγές (δευτέρα, τέταρτη, και έκτη), αποδίδει ομαλή, απρόσκοπτη επιτάχυνση μέσω των γρήγορων αλλαγών ταχυτήτων.

 

Οι βασικοί σταθμοί της μεγάλης ιστορίας του Vitara

Πρώτη Γενιά

1988: Κατασκευάζεται η πρώτη γενιά Vitara, με τη Suzuki να δείχνει ξεκάθαρα ότι στόχευσε σε ένα heavy-duty όχημα, αντάξιο σε δυνατότητες του Jimny. Πλαίσιο τύπου σκάλας, βάρος μόλις 1.000 κιλά, τετρακίνηση κατ' επιλογήν και ο εφεδρικός τροχός να δεσπόζει στην πίσω πόρτα ως αξεσουάρ ενός γνήσιου off-road.

1991: Λανσάρεται η 5θυρη έκδοση (μήκος 4,03 μ., μεταξόνιο 2,48 μ.), αλλά και ο νέος κινητήρας 1.6 λίτρων με απόδοση 80 ίππων και καταλυτικό μετατροπέα!

1994: Η Suzuki βελτιώνει το σύστημα τετρακίνησης για ακόμη καλύτερες δυνατότητες.

1995: O νέος βενζινοκινητήρας 2.0 V6 134 PS θα βρει εφαρμογή στο 5θυρο Vitara.

1996: Ενας Turbodiesel 2.0 λίτρων θα τοποθετηθεί για πρώτη φορά στο ιαπωνικό μοντέλο, εμπλουτίζοντας την γκάμα που περιλαμβάνει εκδόσεις με μικρό ή μεγάλο μεταξόνιο κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με χωρητικότητα από 1.6 έως 2.0 λίτρα.

Αποτέλεσμα η πρώτη γενιά θα καταφέρει να πουλήσει περίπου 1,1 εκατομμύρια αντίτυπα.

Δεύτερη Γενιά

1998: Λανσάρεται η δεύτερη γενιά ή αλλιώς η πρώτη του Grand Vitara (για όσους θα θυμούνται το Vitara θα συνεχίσει παράλληλα την εμπορική του πορεία). Εδώ προτεραιότητες είναι η ενεργητική και παθητική ασφάλεια, ο σεβασμός στο περιβάλλον, το ντιζάιν, αλλά και η βελτίωση της οδηγικής ικανοποίησης.

2001: Παρουσιάζεται το Grand Vitara XL-7, το πρώτο 7-θέσιο SUV αυτής της κατηγορίας με κινητήρα 2.7lt V6.

Τρίτη γενιά

2005: Η 3η γενιά είναι γεγονός, ένα εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας Grand Vitara με δύο τύπους αμαξωμάτων, 3θυρο και 5θυρο, αλλά με πλαίσιο αυτοφερόμενο, σύγχρονο ντιζάιν και σε κάθε περίπτωση πιο SUV προσέγγιση. Αυτό που δεν άλλαξε είναι οι δυνατότητες off-road, καθώς οι άνω των 2 λίτρων εκδόσεων διαθέτουν κατ' επιλογή τετρακίνηση και δυνατότητα Lock, εν αντιθέσει με τις εκδόσεις 1.6 lt που ήταν αυτόματες. Σαφής είναι και η βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου on-road. Πλέον υπάρχει μεγάλη γκάμα κινητήρων: 1.6, 2.0, 2.4, 3.2 V6, 2.7 V6 και 2.0D. Αποτέλεσμα πάνω από 1.7 εκατομμύρια οι πωλήσεις...