Η πικρή αλήθεια για τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα


Οι (νέες) παγίδες που ετοιμάζει μαεστρικά το ΥΠΟΙΚ.

  • 8/4/2016

Πριν ακόμη στεγνώσει το μελάνι του ΦΕΚ για την ολιγοήμερη παράταση της απόσυρσης και μόλις 20 ημέρες από την κατάθεση των προτάσεων της νεοσυσταθείσας «ομάδας εργασίας» για τις αλλαγές στο φορολογικό πλαίσιο των αυτοκινήτων, οι γνωστοί «κύκλοι» του ΥΠΟΙΚ, έρχονται ακόμη μια φορά να θολώσουν τα νερά με την... διαρροή πώς προτίθενται να νομοθετήσουν «τέλη κυκλοφορίας με το μήνα», προκειμένου να απαλύνουν το βάρος όλων όσοι έχουν μεγάλο σε κυβισμό αυτοκίνητα με κατατεθειμένες πινακίδες.

Ανεξάρτητα από το γεγονός ό,τι δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα, η πραγματική ουσία έχει να κάνει με την προχειρότητα που εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται πολύ σοβαρά θέματα.

Το ΥΠΟΙΚ και οι ιθύνοντες νόες που το στελεχώνουν, αντί να προτείνουν ένα συνολικό φορολογικό πλαίσιο που να περιλαμβάνει και το πώς θα αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της άρσης ακινητοποίησης των μεγάλων σε κυβισμό ΙΧ, ρίχνει ακόμη μια «επικοινωνιακή» φωτοβολίδα.

Η πρόταση, εάν και εφόσον ισχύσει όπως ακριβώς την αποκάλυψε η εφημερίδα «ΗΜΕΡΗΣΙΑ», αποδεικνύει ξεκάθαρα πώς στόχος είναι ένας και μοναδικός: το πώς θα μαζέψει το κράτος επιπλέον έσοδα, αδιαφορώντας πλήρως με τα κακώς κείμενα στην υπερφορολόγηση και τα απαράδεκτα τέλη κυκλοφορίας στα ΙΧ άνω των 2.000 κ.εκ.

Τι δεν μας λέει το ΥΠΟΙΚ; Τέλη κυκλοφορίας με το μήνα, αλλά και με "καπέλο" τουλάχιστον δύο μηνών!

Συγκεκριμένα, για να επανακυκλοφορήσω το ακινητοποιημένο 3λιτρο αυτοκίνητό μου για έναν μήνα θα πρέπει να πληρώσω την αναλογία 1+1 μήνα (τα δύο δωδέκατα σου ετήσιου κόστους των 840 ευρώ) δηλαδή 140 ευρώ.

Για δύο μήνες, θα πρέπει να πληρώσω καπέλο άλλους δύο μήνες (αναλογία τεσσάρων μηνών), δηλαδή 280 ευρώ, για τρείς μήνες πάλι αναλογία τεσσάρων (;) και για το υπόλοιπο του έτους (πλέον των τριών μηνών) ισχύει προσαύξηση δύο μηνών.

Εάν κάποιος θελήσει να κυκλοφορήσει το αυτοκίνητό του για ένα 6μηνο θα πρέπει να πληρώσει τα οκτώ δωδέκατα των ετήσιων τελών, ενώ σε μεγαλύτερες περιόδους το όφελος εξαλείφεται.

Για ποιο λόγο δηλαδή να πληρώσει κάποιος ετήσια τέλη για 10 μήνες, όταν με το "καπέλο" των δύο μηνών θα πάει στο κανονικό κόστος (840). Εκτός αυτού, ο εκάστοτε ιδιοκτήτης δεν έχει καν τη δυνατότητα να επιλέξει το 11μηνο καθώς θα πληρώσει έναν επιπλέον μήνα "καπέλο" απ' ότι το κανονικό ετήσιο κόστος! Προφανώς θα πρέπει να το τερματίσει στους 8 μήνες συν 2 το "καπέλο" πάμε 10 και όλο αυτό για να γλυτώσει δύο μήνες. Σε αυτήν την περίπτωση τα 840 ευρώ θα γίνουν 700.

Και πιστεύει ο κος Αλεξιάδης και η ομάδα του ότι το πρόβλημα λύθηκε; Ότι αυτό θα αποτελέσει δέλεαρ για τους «εγκλωβισμένους» που βλέπουν τα αυτοκίνητά τους (όσα έχουν απομείνει δηλαδή και δεν ξεπουλήθηκαν στο εξωτερικό), να απαξιώνονται και να σαπίζουν ακινητοποιημένα;

Και τι θα γίνει με τον φόρο πολυτελείας; Θα είναι αναλογικός; Πώς θα ισχύει δεν μας το έχουν πει. Ή θα είναι μια ακόμη παγίδα...

Είναι προφανές ότι, η μόνη πολιτική για την οποία εργάζονται οι πολιτικοί μας είναι το πώς θα μαζέψουν επιπλέον έσοδα από έναν λαό που έχει στερέψει φοροδοτικά.

Πασιφανές είναι, επίσης, ότι μας θεωρούν τουλάχιστον ηλιθίους. Διαφορετικά, δεν θα τολμούσαν τσαπατσουλιές, όπως αυτή με τα «τέλη με τον μήνα».

Άποψή μου, εάν το ΥΠΟΙΚ κόπτεται πραγματικά για να προσφέρει λύσεις, θα πρέπει να μειώσει τα τέλη για αυτά τα αυτοκίνητα σε επίπεδα που να μπορεί κάποιος να αντεπεξέλθει και φυσικά να καταργήσει το φόρο πολυτελείας.

Τι φόρο πολυτελείας να πληρώσει κύριε Αλεξιάδη ένας κάτοχος αυτοκινήτου που η εναπομείνασα αξία του δεν υπερβαίνει ούτε τα τέλη κυκλοφορίας;