Αποστολή στην Αυστρία: Είδαμε από κοντά το εντυπωσιακό Audi Q6 e-tron - Αυτή είναι η τιμή του (photos)


Το Car and Driver ταξίδεψε στη Βιέννη για να γνωρίσει το πρώτο αυτοκίνητο της Audi που βασίζεται στην πλατφόρμα PPE και έχει στόχο να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στη σειρά e-tron.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: AUDI
  • 25/4/2024

Τον Μάρτιο, λίγες ημέρες πριν γιορτάσουμε την επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης, η Audi αποκάλυψε το Audi Q6 e-tron με το οποίο θέλει να κάνει τη δική της… επανάσταση, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της σειράς e-tron.

Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο παραγωγής με 4 δαχτυλίδια στη μάσκα που έχει βασιστεί στην πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE) η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Porsche. Πάνω της θα «πατήσουν» τα επερχόμενα ΕVs που θα βάλουν την εταιρεία από το Ingolstadt στην νέα εποχή που ξημερώνει για την κινητικότητα.

Την Τετάρτη 24 Απριλίου η Audi κάλεσε το Car and Driver σε ένα ταξίδι «αστραπή» στη Βιέννη για να δει από κοντά το Q6 e-tron και να ενημερωθεί για τις καινοτόμες τεχνολογίες που ενσωματώνει. Το ραντεβού δόθηκε στο κέντρο της αυστριακής πρωτεύουσας, στο Audi House of Progress, όπου μας υποδέχθηκε ο κ. Philippe Bornert, Product Marketing για το Q6 e-tron.

Δυναμική σχεδίαση και προβολείς που «επικοινωνούν» με τους οδηγούς

Με την είσοδό μας στο κτίριο, στο ισόγειο, μας περίμενε το αυτοκίνητο. Με μήκος 4.771 mm, πλάτος 1.993 mm, ύψος 1.648 mm και μεταξόνιο 2.899 mm, το ηλεκτρικό SUV μπορεί και προσφέρει άνετους χώρους για 5 επιβάτες και τις αποσκευές τους, με το πορτμπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 526 L. Αν μάλιστα οι πλάτες της δεύτερης σειράς καθισμάτων πέσουν, ο χώρος για τις αποσκευές ανεβαίνει στα 1.529 L ενώ υπάρχουν επιπλέον 64 L κάτω από το καπό (frunk).

Το Q6 e-tron, με βάση το μήκος, τοποθετείται άναμεσα στα Q4 e-tron και Q6 e-tron και κανει την Audi μια απο τις λίγες premium μάρκες με ισχυρή παρουσία στα μεγάλα, στα μεσαία και στα compact EV SUV. Η σχεδίαση είναι δυναμική και σπορ και έχει ενσωματώσει όλα τα στοιχεία που έκαναν τα μοντέλα Q να ξεχωρίζουν.

Περιλαμβάνει κοντούς πρόβολους, με το εμπρός μέρος να χαρακτηρίζεται από την κλειστή μάσκα Singleframe και τις πλευρικές εισαγωγές αέρα. Γενικά οι γραμμές ρέουν απαλά προς τα πίσω, με το άνοιγμα μεταξύ της κολόνας D και της οροφής να τονίζει τη δυναμική εμφάνιση και να κάνει την καμπίνα να φαίνεται μεγαλύτερη.

Επίσης είναι το πρώτο μοντέλο της Audi όπου τα μπροστινά Matrix LED φωτιστικά σώματα χωρίζονται σε δύο τομείς και μπορούν να αλλάζουν την υπογραφή τους, ενώ πίσω τα OLED στοιχεία έχουν δυναμική λειτουργία που προσαρμόζεται στις ανάγκες της κυκλοφορίας, επικοινωνώντας με τους οδηγούς που ακολουθούν.

Υψηλά επίπεδα άνεσης και πολυτέλειας στην καμπίνα

Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, με την Audi να έχει ανεβάσει τον πήχη της πολυτέλειας και της άνεσης. Εδώ τo στοιχείο που ξεχωρίζει είναι αδιαμφισβήτητα η μεγάλη, ανεξάρτητη πανοραμική οθόνη που περιλαμβάνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 11,9 ιντσών (Audi virtual cockpit) και την οθόνη αφής 14,5 ιντσών για το σύστημα infotainment. Οι οθόνες δεν τελειώνουν εδώ αφού υπάρχει ακόμα μία μπροστά από τον συνοδηγό (10,9 ιντσών) η οποία διαθέτει Privacy Mode για να μην αποσπά την προσοχή του οδηγού.

Ο οδηγός έχει στην διάθεσή του και ένα Head-up Display επαυξημένης πραγματικότητας, μέσω του οποίου μεταφέρονται αποτελεσματικά βασικές πληροφορίες, όπως η ταχύτητα του οχήματος, τα σήματα κυκλοφορίας και οι οδηγίες του συστήματος πλοήγησης.

Από τα τεχνολογικά καλούδια δεν λείπει και ο προσωπικός βοηθός ο οποίος ενεργοποιείται με τη φωνητική εντολή «Hey Audi» και όπως μας είπαν οι άνθρωποι της εταιρείας έχουν γίνει σημαντικές αναβαθμίσεις από τους προγραμματιστές για να είναι αποτελεσματικότερη η λειτουργία του. 

Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι στη Βιέννη είχαμε την ευκαιρία, στο πλαίσιο της παρουσίασης, να φορέσουμε για πρώτη φορά το Apple Vision Pro. Φορώντας το νέο gadget που έχει γίνει viral τους τελευταίους μήνες στην Αμερική, εμφανίστηκαν μπροστά μας, μέσα στην αίθουσα που βρισκόμασταν, βασικά συστήματα του αυτοκινήτου όπως η πλατφόρμα, η μπαταρία και οι ηλεκτροκινητήρες, σε μία άκρως ρεαλιστική 3D απεικόνιση.

Με ισχύ 387 PS και αυτονομία έως 625 km 

Στη βάση του αυτοκινήτου βρίσκεται μια μπαταρία ιόντων-λιθίου που ζυγίζει 570 kg, αποτελείται από 12 modules, έχει χωρητητικότητα 100 kWh (94,9 kWh ωφέλιμη) και προσφέρει αυτονομία έως 625 km. Η φόρτιση μπορεί να γίνει με ισχύ έως 270 kW και αυτό σημαίνει ότι μέσα σε 10 λεπτά ταχυφόρτισης μπορεί να αποκτήσει αυτονομία 255 km.

Το σύστημα στέλνει την αποθηκευμένη ενέργεια στους δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας σε κάθε άξονα) όπου αποδίδουν συνολικά 387 PS, με το 0-100 km/h να έρχεται σε 5,9 sec. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 km. Φυσικά στη γκάμα υπάρχει και η hot έκδοση SQ6 e-tron με τους 517 PS (4,3 sec για το 0-100 km/h και 230 km/h τελική ταχύτητα).

Το νέο Audi Q6 e-tron των 387 PS είναι ήδη διαθέσιμο προς παραγγελία στην Ελλάδα, στην εξοπλιστική έκδοση Base, με αρχική τιμή τα 83.980 ευρώ. Όπως μας ενημέρωσε ο εισαγωγέας τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στη χώρα μας μέσα στο καλοκαίρι.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η Audi μάς δείχνει το νέο RS e-tron GT που έρχεται να τα «βάλει» με την Porsche Taycan (photos)

Πιο ισχυρό από ποτέ: Αυτό είναι το νέο Audi S3 (photos)

Τα αδέλφια Marquez πήραν τα κλειδιά στο χέρι από τα νέα τους Audi (video-photos)