Advertisement
ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΕΡΑΥΝΟΥ!

Lightning Lap 2017: Η πιο σκληρή δοκιμασία για το καλύτερο Sport Car της χρονιάς! 27/12/2017

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

ΚΕΙΜΕΝΟ: K.C. COLWELL, JOSH JACQUOT, TONY QUIROGA, AARON ROBINSON, ERIC TINGWALL (CAR AND DRIVER, USA) ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ ΦΩΤΟ: CAR AND DRIVER, USA

Ποτέ δεν το εννοήσαμε κυριολεκτικά. Όταν πριν από περισσότερο από μία δεκαετία ονομάσαμε την ετήσια διαδικασία «βασανισμού» των αυτοκινήτων επιδόσεων “Lightning Lap” «Γύρος Αστραπή», το εννοούσαμε με ένα μεταφορικό νόημα. Δηλαδή, γρήγορα όπως η αστραπή!

Αυτός ο «Γύρος Αστραπή», λοιπόν, είναι ταυτόχρονα μία πηγή διασκέδασης που προκαλεί τουλάχιστον λίγη αμηχανία. Ωστόσο, αυτήν τη χρονιά επισκεφθήκαμε για 11η φορά την πιο απαιτητική πίστα της Αμερικής, το International Raceway της Virginia, όπου βρεθήκαμε σε κίνδυνο, όντας εκτεθειμένοι σε... 1 δισεκατομμύριο volt, με άλλα λόγια, στην τεράστια ποικιλία που προσφέρουν αυτά τα αυτοκίνητα, η οποία σαφώς και δεν είναι σε όλες τις περιπτώσεις διασκεδαστική. Επιπλέον, ένας σημαντικός αριθμός ελαστικών έπρεπε να καταστραφεί, ενώ και τα νεύρα μας χρειάστηκε να... καψαλιστούν. Δε θα παρασυρόμασταν από την αποστολή μας. Στο κάτω κάτω όχι μέχρι να στεγνώσει η πίστα.

Για μερικές ημέρες κάθε χρόνο το Car and Driver μετατρέπει την καλύτερη αμερικανική πίστα σε ένα... Λευκό Οίκο του Νότου της χώρας. Η διαδρομή μας ξεκίνησε από το Ann Arbor (τα γραφεία του περιοδικού στις ΗΠΑ), στο Michigan και έφτασε στο Alton της Virginia, συνοδεία μιας «διμοιρίας» συντακτών, φωτογράφων και εικονοληπτών, ενώ το «παρών» στο Virginia International Raceway έδωσαν και πολλοί βοηθοί. Περάσαμε τους προηγούμενους τέσσερις μήνες συγκεντρώνοντας τα πιο «καυτά» νέα αυτοκίνητα, εξασφαλίζοντας συγχρόνως πως διαθέτουμε όλον τον εξοπλισμό χρονομέτρησης, κράνη, νερό, τροφή και... ποτά για ενηλίκους, που μπορούσαμε να χρειαστούμε. Κατόπιν, δώσαμε στους εαυτούς μας τρεις ημέρες, προκειμένου να... διυλίσουμε κάθε αυτοκίνητο που πέρασε από τα χέρια (και τα πόδια) μας, αναλύοντάς το σε έναν και μοναδικό αριθμό: το χρόνο ενός γύρου στα 6,7 km του Grand West Course του VIR..

Για να κάνει ένα αυτοκίνητο ένα γρήγορο γύρο σε αυτήν την πίστα, πρέπει να είναι ικανό να περνάει με μαεστρία από κάθε είδους στροφή. Από γρήγορες καμπές, κλειστές φουρκέτες, ανωφέρειες και κατωφέρειες, αλλά και μία τρομακτική, κατηφορική στροφή με ανάποδη κλίση (τη Στροφή 10). Αυτή η δοκιμή είναι το σημείο αναφοράς μας σχετικά με το τι μπορεί ένα αυτοκίνητο να καταφέρει στην πραγματικότητα, γιατί όσο οι χρόνοι ενός «0-100 km/h», οι αποστάσεις ακινητοποίησης και οι μέγιστες πλευρικές επιταχύνσεις σου λένε τι μπορεί να κάνει ένα αυτοκίνητο, μία σπουδαία πίστα μπορεί να σου δείξει πώς όλα αυτά συνδυάζονται ιδανικά. Δε θα βρείτε κάποια πιο απαιτητική πίστα με τέτοιο μήκος στις ΗΠΑ. Είναι «σκληρή» με τα φρένα και τα ελαστικά και εξαντλητική για τους οδηγούς. Το VIR είναι τόσο καλό τεστ για τις ικανότητες ενός αυτοκινήτου, που η General Motors, η Ford, αλλά και η ομάδα SRT για τη Fiat-Chrysler την έχουν νοικιάσει, ώστε να εξελίσσουν τις πιο νέες και πιο εντυπωσιακές κατασκευές τους.

Επί 10 χρόνια καταφέρναμε τις περισσότερες φορές να αποφεύγουμε την κακοκαιρία. Αλλά αυτήν τη φορά, οι ουρανοί είχαν σχεδιάσει να ρίξουν το έρμα τους στον VIR για δυόμιση από τις τρεις ημέρες, που είχαμε κλείσει την πίστα. Ο καλύτερος σχεδιασμός στον κόσμο δεν μπορεί να υπολογίσει τις επιθυμίες της Μητέρας Φύσης. Η... άμπωτη, το ψύχος και η ζέστη είχαν από πριν προβλεφθεί. Αλλά οι προγνώσεις για καταιγίδες εδώ και έξι μήνες με ένα χρόνο, χρονικό διάστημα για το οποίο έπρεπε να «κλείσουμε» την πίστα, ήταν προφανώς περιορισμένες. Να περιγράψουμε μία αποθαρρυντική σκηνή: Μία ομάδα από μη ενθουσιώδεις φίλους του αυτοκινήτου είναι καθισμένη σε ένα νοικιασμένο paddock με 19 από τα καλύτερα νέα αυτοκίνητα επιδόσεων, που είναι κρυμμένα σε γκαράζ, βουβά...

Πρακτικά, μπορούσε να ακούσει κανείς τα χρήματα που ξοδεύτηκαν για την ενοικίαση της πίστας να κυλούν μακριά, ξεπλένοντας την άσφαλτο, όπως το ορμητικό νερό που έπεφτε. Δοκιμάσαμε τα... νερά στη διαδρομή Grand West του VIR, αφού βρεθήκαμε μέσα στο νέο Honda Civic Si, στο ανανεωμένο Subaru WRX, με το «πακέτο» Performance, αλλά και στην τετρακύλινδρη Porsche 718 Cayman S. Πάντως, τα κατ’ εξοχήν «τέρατα», όπως η Mercedes-AMG GT R, η Chevrolet Camaro ZL1 L1E, το Nissan GT-R Track Edition και η υπέροχη Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio έμειναν στη θέση τους. Μάλιστα, όταν άρχιζε να σχηματίζεται μία στεγνή γραμμή, ξεκίνησε να βρέχει πάλι. Η καλύτερη ποτέ εβδομάδα είχε μετατραπεί στη χειρότερη δυνατή. Αυτός ο χρόνος παύσης μάς επέτρεψε να μελετήσουμε γιατί δύο από τα πιο ποθητά νέα αυτοκίνητα δεν είχαν δώσει το «παρών»: το Ford GT και η Lamborghini Huracan Performante. Η Lambo είχε μία τίμια δικαιολογία, αφού τότε παρουσιαζόταν το αυτοκίνητο στην Ευρώπη και δεν υπήρχαν πολλά «αντίτυπα» στις ΗΠΑ. Η Ford, από την άλλη πλευρά, δεν είχε κάποια δικαιολογία.

Καθισμένοι, λοιπόν, σε κάποια άκρη της πίστας, σκεπτόμασταν όλα αυτά, τη στιγμή που η βροχή απλώς έπεφτε ασταμάτητα, κάτι που μας εκνεύρισε ακόμα περισσότερο. Στη συνέχεια, βέβαια, μας στενοχώρησε πιο πολύ, επειδή δεν μπορούσαμε να κάνουμε γρήγορους γύρους. Τελικά, εκείνες τις ημέρες επικράτησε ο εκνευρισμός για τον καιρό. Ένας φαύλος κύκλος. Θα οδηγούσαμε το GT στο VIR μία μέρα, ίσως και όχι... Ευτυχώς, η πίστα είχε μία ακύρωση και την επόμενη εβδομάδα άνοιξε, όπως ακριβώς άνοιξαν οι ουρανοί πρωτύτερα. Έτσι, τα μαζέψαμε, φύγαμε, ανασυνταχθήκαμε και επιστρέψαμε έπειτα από 72 ώρες. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, κατηγοριοποιήσαμε τα αυτοκίνητα με βάση την τιμή τους (δηλαδή, για παράδειγμα, στην LL1 βρέθηκαν τα αυτοκίνητα με κόστος περίπου λίγο κάτω από τα 30.000 ευρώ έως και την LL4 τα 105.000 ευρώ στις ΗΠΑ).

Οι τιμές περιλαμβάνουν όλες τις πιθανές ενισχύσεις σε ό,τι αφορά τα φρένα, τα ελαστικά και το πλαίσιο των αυτοκινήτων, μια που θεωρούμε πως ένα αυτοκίνητο των 30.000 ευρώ με βελτιώσεις της τάξης των 10.000 ευρώ θα έπρεπε να συγκρίνεται με αυτοκίνητα που κοστίζουν 40.000 ευρώ. Στο προσκλητήριο μας βρέθηκαν και τέσσερα μεγάλα sedan, αν και ένα, η Mercedes-AMG S63, δεν ήταν διαθέσιμο, με αποτέλεσμα αυτή η κατηγορία να εκπροσωπείται από τρεις προτάσεις: το Audi S8 Plus, την BMW Alpina B7 και την BMW M760i. Αυτά τα αυτοκίνητα δεν ήταν τόσο αργά ή τόσο... εκτός θέματος όσο θα φανταζόταν κανείς.

Με GPS της Racelogic, όργανα μετρήσεων, κράνη στο κεφάλι και κάμερες GoPro, εξαπολύσαμε την επίθεσή μας τη Δευτέρα, όπως ακριβώς την είχαμε προγραμματίσει την προηγούμενη εβδομάδα. Τελικά, ο καιρός ήταν καλός. Και τα αυτοκίνητα καλύτερα...

< >

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ