Έρευνα: Ο μηχανισμός στα νέα αυτοκίνητα που κρύβει σοβαρούς κινδύνους για τους επιβάτες


Η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στη Γερμανία χτυπάει «καμπανάκι» και παρουσιάζει τους κινδύνους που μπορούν να εμφανιστούν σε περίπτωση τροχαίου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 15/4/2024

Οι επενδύνσεις που γίνονται τα τελευταία χρόνια απ' τους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον τομέα της αεροδυναμικής έχει κορυφωθεί, ειδικά στις περιπτώσεις των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων αφού ακόμα και μικρές λεπτομέρειες μπορούν να αποφέρουν σημαντικά οφέλη στην αυτονομία.

Σε αυτό το πλαίσιο εμφανίζονται όλο και πιο συχνά μοντέλα στα οποία οι λαβές των θυρών είναι αναδυόμενες. Αυτό σημαίνει ότι προεκτείνονται όταν μπαίνουν οι επιβάτες στην καμπίνα και κρύβονται ξανά όταν το αυτοκίνητο αρχίσει να κινείται.

Κάποιες λαβές προεκτείνονται με το χέρι, μετά από πίεση σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Ωστόσο υπάρχουν λαβές που εμφανίζονται αυτόματα όταν πλησιάσει ο οδηγός και η λειτουργίας τους απαιτεί την παροχή ρεύματος στον μηχανισμό που τις κινεί.

Αυτή η τάση, η οποία εκτός από αεροδυναμικά οφέλη προσθέτει πόντους και στην εμφάνιση των οχημάτων, κρύβει σοβαρούς κινδύνους σύμφωνα με έρευνα που έκανε η μεγαλύτερη λέσχη αυτοκινήτου στη Γερμανία, η ADAC.

Πριν παρουσιάσουμε τα ευρήματα της έρευνας θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα αυτοκίνητα με αναδυόμενες λαβές υπόκεινται σε αυστηρά crash tests από τον Euro NCAP. Μέχρι σήμερα αυτά τα tests δεν έχουν αναδείξει κάποιο «μελανό» σημείο στη λειτουργία τους. Ωστόσο, η έρευνα της ADAC, τονίζει ότι τον τελευταίο καιρό αναφορές από media παρουσιάζουν προβλήματα σε διαφορετικά σενάρια τροχαίων ατυχημάτων.

Οι αμφιβολίες που εκφράζονται εστιάζουν στο κομμάτι της διάσωσης, στην περίπτωση που εγκλωβιστούν επιβάτες στο όχημα μετά από ατύχημα. Σημειώνουν ότι σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης οι διασώστες θα πρέπει να δράσουν το συντομότερο δυνατό, ειδικά αν υπάρχει φωτιά, και μια ενδεχόμενη βλάβη στον μηχανισμό των λαβών μπορεί να κοστίσει σε χρόνο, καθυστερώντας τον απεγκλωβισμό.

Προσθέτουν δε πως οι πολύπλοκοι μηχανισμοί που ανοιγοκλείνουν τις λαβές είναι λιγότερο αξιόπιστοι σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα και συνεπώς υπάρχουν πολλές πιθανότητες μετά από σύγκρουση να πάψουν να λειτουργούν.

Τέλος, η έρευνα συμπληρώνει ότι οι επιβάτες οχημάτων που οι πόρτες ξεκλειδώνουν εσωτερικά με το πάτημα ενός κουμπιού θα πρέπει να είναι εξοικιωμένοι με τη χειροκίνητη λειτουργία έκτακτης ανάγκης, ενώ θα ήταν σημαντικό σε αυτά τα αυτοκίνητα να υπάρχει ένα σφυρί παραθύρων ώστε να τα σπάσουν αν βρεθούν εγκλωβισμένοι στην καμπίνα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Θεσσαλονίκη: Αυτοκίνητο τουμπάρει στον Εύοσμο και η αντίδραση του οδηγού γίνεται viral (video)

Θάνος Βουλής: Το συγκλονιστικό video του οδηγού αγώνων για το τροχαίο που του άλλαξε τη ζωή

Αλκοόλ, κάνναβη ή κινητό; Τι είναι πιο επικίνδυνο στην οδήγηση