F1 2024: Γιατί κάποια μονοθέσια είναι πιο γυμνά από άλλα (photos)


Κάποια μονοθέσια έχουν περισσότερο εκτεθειμένο ανθρακόνημα από άλλα, κι αυτό έγινε πασιφανές στις δοκιμές της F1 στο Μπαχρέιν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: LAT Images/Pirelli
  • 23/2/2024

Με τις παρουσιάσεις των μονοθέσιων, έγινε σαφές ότι κάποια ήταν πιο «άδεια» από άλλα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ορισμένες ομάδες επέλεξαν να μη ντύσουν τα μονοθέσιά του στο 100% με χρώμα, είτε αυτοκόλλητο είτε βαφή, με το ανθρακόνημα να δημιουργεί αυτό το μαύρο χρώμα.

Αμέσως άνοιξε η συζήτηση σχετικά με το αν αυτό επιτρέπεται, ή αν μπορεί να κάνει κάτι η FIA να βάλει ένα φρένο σε αυτήν την τάση.

Τι λένε οι κανονισμοί

Στο Άρθρο 9 των Αγωνιστικών Κανονισμών της Formula 1, και στις έξι παραγράφους του, δεν αναφέρεται πουθενά ότι ένα μονοθέσιο πρέπει να είναι βαμμένο σε κάποιο συγκεκριμένο ποσοστό της επιφάνειάς του. 

Ο μόνος πραγματικός περιορισμός έγκειται στο γεγονός ότι, σύμφωνα με το 9.1, b) θα πρέπει και τα δύο μονοθέσια μίας ομάδας να φέρουν ακριβώς τους ίδιους χρωματισμούς ενώ σύμφωνα με τις επόμενες παραγράφους, ορίζεται ρητώς το μέγεθος του ονόματος του οδηγού και του εμβλήματος της ομάδας, όπως και η ύπαρξη του αριθμού του εκάστοτε οδηγού.

Για να μπορέσει η FIA, με κάποιο τρόπο, να απαγορεύσει την ύπαρξη μονοθέσιων με εκτεθειμένο ανθρακόνημα, θα πρέπει να χαλαρώσει κατά 1-2 κιλά το όριο στο βάρος τους. 

Προς τι η διαφορά;

Διότι η διαφορά ανάμεσα σε ένα βαμμένο μονοθέσιο κι ένα μερικώς βαμμένο μονοθέσιο ανέρχεται από μισό ως ένα κιλό, κι αυτή η απόσταση είναι ζωτικής σημασίας στην απόδοσή του.

Τα μονοθέσια είναι ήδη εξαιρετικά βαριά σε σχέση με τα παλαιότερα χρόνια, με ελάχιστο βάρος τα 798 κιλά, οπότε οι ομάδες ψάχνουν τρόπο να φτάσουν αυτό το όριο όσο το δυνατόν περισσότερο, χωρίς να βγουν έκνομες, και χωρίς να κάνουν εκπτώσεις στην ασφάλεια ή την απόδοσή του.

Για αυτό κι ομάδες στο midfield ή στα χαμηλά επίπεδα του grid, όπως η Sauber και η Alpine, έχουν ξεκάθαρα άβαφα μονοθέσια, με ελάχιστο χρώμα κι άρα ελάχιστο πρόσθετο βάρος.

Στον αντίποδα, ομάδες που έχουν λύσει αυτό το ζήτημα, όπως η Aston Martin που ήδη από πέρυσι ξέφυγε από τα μεσαία σαλόνια για τα... υψηλά, δεν έχουν αφήσει παρά ελάχιστα μέρη του μονοθεσίου τους άβαφα.

Το ενδιαφέρον είναι πως μία ομάδα των χαμηλών στρωμάτων όπως είναι η VCARB έχει βάψει πλήρως το μονοθέσιό της. Αυτό μαρτυρά πως η αγαστή συνεργασία με τη Red Bull Racing έχει εξασφαλίσει «δίαιτα» στην ομάδα, και μαζί την πολυτέλεια να βάψει χωρίς πρόβλημα το αγωνιστικό της - και μάλιστα με μεταλλικό χρώμα (βλ. ανωτέρω).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Χειμερινές Δοκιμές - 1η Μέρα: Πρώτος ο Verstappen, ακολουθούν McLaren-Ferrari

F1 2024: 5 συν 1 προβλέψεις για τη νέα σεζόν

F1 2024: Οι πέντε πιο σημαντικές αλλαγές στους κανονισμούς ενόψει της νέας σεζόν