F1 2026: Με τροχούς 18 ιντσών κι ελαστικά μικρότερων διαστάσεων


Ο Mario Isola αποκάλυψε ότι το πιθανότερο σενάριο θέλει την F1 να διατηρεί την ίδια διάμετρο στους τροχούς, όταν έρθουν οι νέοι κανονισμοί το 2026.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: PIRELLI, LAT IMAGES - STEVEN TEE
  • 15/3/2024

Οι νέοι κανονισμοί της F1 πλησιάζουν κι οι περισσότερες ομάδες έχουν ήδη ξεκινήσει τις προετοιμασίες για τη μεγάλη αλλαγή των μονοθεσίων που θα έρθει το 2026. Νέοι κινητήρες, νέα σασί κι αεροδυναμικά στοιχεία, με τη FIA να στοχεύει στη μείωση του συνολικού βάρους κατά 50 κιλά.

Μέρος αυτής της προσπάθειας ήταν κι οι σκέψεις υιοθέτησης ελαστικών μικρότερης διαμέτρου, που θα βρισκόταν ανάμεσα στις 13 και τις 18 ίντσες, που ήρθαν το 2022. Η πρόταση αυτή αντικρούστηκε από την Pirelli, με την εταιρεία κατασκευής ελαστικών να υποστηρίζει ότι θα απαιτούσε τεράστιες αλλαγές στις διαδικασίες εξέλιξης της ίδιας, αλλά και θα δημιουργούσε επιπλέον δυσκολίες στις ομάδες.

Οι κανονισμοί του 2026 δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμη, ωστόσο λέγεται ότι η F1 θα διατηρήσει τους τροχούς 18 ιντσών, αναδιαμορφώνοντας ελαφρώς το σχήμα και τις διαστάσεις των ελαστικών.

«Πλησιάζουμε στην τελική απόφαση για το μέγεθος των ελαστικών,» αποκάλυψε ο Mario Isola, διευθυντής της Pirelli στην F1, μιλώντας στο Autosport«Προφανώς, όταν σχεδιάζεις τους τροχούς, πρέπει να λάβεις υπόψη σου ολόκληρο το πακέτο, τα φρένα, τις ζάντες, την ανάρτηση, τα ελαστικά, οπότε πιστεύω ότι είμαστε κοντά στο τελικό μέγεθος.

«Η συζήτηση γίνεται ανάμεσα στις 16 και τις 18 ίντσες. Κι η προτίμησή μας είναι να μείνουμε στα ελαστικά 18 ιντσών. Και πιστεύω ότι υπάρχουν βάσιμοι λόγοι για να παραμείνουμε σε αυτό το μέγεθος, με μικρότερα ελαστικά αλλά τις ίδιες ζάντες. Αυτό συζητάμε, λίγο μικρότερη διάμετρο, πιο κοντό προφίλ κι ελάχιστα πιο στενό ελαστικό.»

Ο Isola διευκρίνισε επίσης ότι η διαφορά του βάρους από τις 18 στις 16 ίντσες δεν είναι τελικά τόσο δραματική:

«Ένα στοιχείο είναι το βάρος. Και προφανώς αυτό επηρεάζει όλο το πακέτο, όπως και τους τροχούς. Η διαφορά μεταξύ των 16 και των 18 ιντσών με τα πιο στενά ελαστικά 18 ιντσών δεν είναι τεράστια. Οπότε ο παράγοντας του βάρους είναι εκεί.

«Όμως δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας. Υπάρχει κι εκείνος της απόδοσης. Επειδή προφανώς αν πάμε στα ελαστικά 16 ιντσών, πολύ μικρότερα, υπάρχει μεγαλύτερο ρίσκο υπερθέρμανσής τους. Μία μικρότερη διάμετρος σημαίνει ότι η θερμότητα κατανέμεται με διαφορετικό τρόπο.

«Οπότε υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας, αν θέλουμε να σχεδιάσουμε ένα ελαστικό που συμβαδίζει με τις προσδοκίες των οδηγών. Για τις επιδόσεις, τα ελαστικά 18 ιντσών είναι καλύτερα από εκείνα των 16.»

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η αλλαγή στα ελαστικά που μπορεί να μειώσει το βάρος των μονοθέσιων

Η McLaren παραδέχεται πως τα νέα ελαστικά βοήθησαν στην άνοδό της

Εταιρία παίρνει τα χρησιμοποιημένα ελαστικά της F1 και τα μετατρέπει σε παπούτσια (photos)