Η αλλαγή στα ελαστικά που μπορεί να μειώσει το βάρος των μονοθέσιων


Το ζήτημα του βάρους των μονοθέσιων του 2026 είναι ήδη καυτό, και οι σκέψεις για αλλαγή στα ελαστικά εντάσσονται σε αυτό το πλαίσιο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤΟ: PIRELLI/Jake Grant
  • 5/10/2023

Το βάρος των μονοθέσιων της Formula 1 έχει εκτοξευτεί τα τελευταία χρόνια, αρχικά λόγω των αυξημένων συστημάτων ασφαλείας, και μετά λόγω των νέων, πιο μεγάλων και περίπλοκων μονάδων ισχύος.

Οι συζητήσεις για το πώς θα διαμορφωθούν οι κανονισμοί για το 2026, που φέρνουν όχι μόνο νέους κινητήρες αλλά και νέα σασί και αεροδυναμικά, συνεχίζονται πυρετωδώς, με ιδέες όπως τα ενεργά αεροδυναμικά να έχουν πέσει στο τραπέζι και να αποκτούν έρεισμα σε ομάδες και FIA.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής μονοθέσιων της FIA, Νικόλα Τομπάζη, στόχος είναι η μείωση του βάρους κατά 50 κιλά, κι ένας τρόπος για να επιτευχθεί μέρος αυτού του στόχοι είναι η αλλαγή των ελαστικών.

Πιο συγκεκριμένα, μαζί με το μειωμένο μεταξόνιο (από 3.600 χιλιοστα σε 3.400 χιλιοστά), και το πλάτος (από 2.000 χιλιοστά σε 1.900 χιλιοστά), γίνεται συζήτηση και για τη μείωση του μεγέθους των ελαστικών, που τώρα έχουν πλάτος 305 χιλιοστών εμπρός και 405 χιλιοστών πίσω.

Τα πιο στενά ελαστικά θα είναι ελαφρύτερα, αλλά θα έχουν επίπτωση και στηναπόδοση των μονοθέσιων. Θα παράγουν μικρότερα επίπεδα οπισθέλκουσας, γεγονός θετικό, αλλά με την επιφάνεια που θα ακουμπά στο οδόστρωμα να ελαχιστοποιείται, χάνεται ένα κομμάτι πρόσφυσης κι άρα ταχύτητας.

Ως εκ τούτου, έχει προκύψει και το ζήτημα της αλλαγής από τα ελαστικά 18 ιντσών σε ελαστικά 16 ιντσών - μία μέση λύση ανάμεσα στις 18 που ισχύουν τώρα και στις 13 που ήταν η διάμετρος ως το 2021.

Αυτό θα έφερνε πιο ομαλά τη μετάβαση στους νέους κανονισμούς, καθώς μαζί με τη μείωση της διαμέτρου των τροχών, μειώνεται και το βάρος (το οποίο στο πέρασμα από τις 13 στις 18 ίντσες αυξήθηκε κατά 14 κιλά), προσφέρει και μία νέα αισθητική στα μονοθέσια νέας γενιάς.

Όλα αυτά παραμένουν θεωρητικές προσεγγίσεις, καθώς οι τελικές αποφάσεις για τη σύσταση του κανονιστικού πλαισίου αργούν ακόμη.

Πηγή: Autosport.com