Formula 1 2024 Preview: Περιμένοντας τη μεγάλη «ανατροπή»


Η μεγαλύτερη σε διάρκεια και σε αριθμό αγώνων σεζόν στην ιστορία της Formula 1 ξεκινά, με τον πήχη να έχει ήδη μπει πολύ ψηλά και το ενδιαφέρον, έπειτα από πολύ καιρό, να στρέφεται και στο έντονο παρασκήνιο!

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΦΩΤ.:ΑΡΧΕΙΟ, REDBULL, FERRARI, PIRELLI
  • 28/2/2024
Δεν χωρά αμφιβολία πως την τελευταία διετία ένας ήταν ο συνδυασμός που αποδείχθηκε… ακαταμάχητος: Red Bull και Max Verstappen. Η αυστριακή ομάδα κατάφερε να κερδίσει τους 38 από τους 44 αγώνες που διεξήχθησαν το 2022 και το 2023, με τον Ολλανδό να ανεβαίνει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου 34 φορές! Φυσικό επακόλουθο ήταν η κατάκτηση δύο τίτλων κατασκευαστών από την Red Bull, με τον Verstappen να είναι πλέον τρις Παγκόσμιος Πρωταθλητής. 

Παρά την ποινή περιορισμού χρήσης της αεροδυναμικής σήραγγας που της είχε επιβληθεί για το 2023, η Red Bull ήταν τόσο ξεκάθαρα κυρίαρχη του παιχνιδιού, ώστε από τα μισά της σεζόν κιόλας είχε εγκαταλείψει την εξέλιξη της RB19, στρέφοντας το ενδιαφέρον της στο μονοθέσιο του 2024. Τούτου λεχθέντος, γίνεται αντιληπτό πως επί της ουσίας η «ψαλίδα» ανάμεσα στους εν ενεργεία και στους επίδοξους Πρωταθλητές πιθανότατα δεν έχει κλείσει τόσο όσο θα επιθυμούσαν οι τελευταίοι!

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το 2024 ξεκινά εντέλει με μεγαλύτερο ενδιαφέρον, στο προσκήνιο, αλλά και στο παρασκήνιο, απ’ όσο υπολογίζαμε μερικές εβδομάδες πριν. Από μόνες τους οι υποθέσεις «Hamilton στη Ferrari από το 2025» και «ανάρμοστη συμπεριφορά Horner κατά υπαλλήλου» αρκούσαν ώστε να ρίξουν αρκετά μεγάλη δόση… αλατοπίπερου, σε ένα καζάνι που έμοιαζε στις αρχές Φεβρουαρίου να περιέχει μια μάλλον άνοστη σούπα. Πλέον άπαντες είναι πεπεισμένοι πως το περιεχόμενο του καζανιού θα είναι απείρως… νοστιμότερο!

Δεδομένα, λοιπόν, το 2024 δεν θα κυλήσει ανιαρά και σε ρυθμό… «ψάξτε τον δεύτερο». Όχι μόνον διότι Mercedes και Ferrari παρουσιάζονται πολύ αλλαγμένες σε σχέση με το 2023, αλλά διότι κι άλλοι «παίκτες» είναι πανέτοιμοι να κάνουν τη (δική τους) υπέρβαση. Η McLaren, επί παραδείγματι. Το πακέτο αναβάθμισης που εισήγαγε η McLaren στα μέσα της περασμένης σεζόν τη βοήθησε να αλλάξει επίπεδο.

Κι από εκεί που πάλευε για να βρεθεί στη βαθμολογούμενη δεκάδα στο πρώτο μισό της σεζόν, διεκδικούσε νίκες στο δεύτερο μισό. Με επτά τερματισμούς στο βάθρο στους τελευταίους οκτώ αγώνες, συμπεριλαμβανομένων πέντε δεύτερων θέσεων, η McLaren έστειλε ηχηρό μήνυμα ενόψει 2024. Εάν αυτές οι ομάδες εκπληρώσουν τους χειμερινούς τους στόχους, τότε το 2024 θα είναι παραπάνω από συναρπαστικό!

 
Δύο «νέες» ομάδες
Το τέλος της συνεργασίας της Alfa Romeo με τη Sauber οδήγησε στη μετονομασία της ομάδας σε Stake F1 Team με όνομα κατασκευαστή την Kick Sauber. Επίσης, η AlphaTauri μετονομάστηκε σε Visa Cash App RB, με πανομοιότυπο όνομα κατασκευαστή. Οι αεροδυναμικές δραστηριότητες της ομάδας μεταφέρθηκαν στο Milton Keynes στο Ηνωμένο Βασίλειο εν μέσω μιας διοικητικής αναδιάρθρωσης.
 
Παγκόσμια «πρώτη»!
Είναι από τα πολύ σπάνια φαινόμενα στη Formula 1, αλλά είναι γεγονός! Το 2024 ξεκινά με ακριβώς τους ίδιους πιλότους που είδαμε στον τελευταίο αγώνα του 2023! Συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, η μοναδική αλλαγή είναι αυτή του Daniel Ricciardo, ο οποίος από το ουγγρικό γκραν πρι του 2023 έχει αντικαταστήσει τον Nyck de Vries στην (τότε AlphaTauri και νυν) Visa Cash App RB. Όλοι οι συνδυασμοί οδηγών και ομάδων που αγωνίστηκαν στον τελευταίο γύρο της προηγούμενης σεζόν θα παραμείνουν αμετάβλητοι για την έναρξη της νέας σεζόν, για πρώτη φορά στην ιστορία του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1!
 
Ακραίες καιρικές συνθήκες
Το 2023 η Formula 1 βρέθηκε αντιμέτωπη με μια πρωτοφανή συνθήκη. Στον αγώνα του Κατάρ οι καιρικές συνθήκες ήταν τόσο δυσμενείς, ώστε πολλοί πιλότοι έφτασαν στο όριο των αντοχών τους και λίγο έλειψε να λιποθυμήσουν. Πρώτον, η ίδια η πίστα είναι ήδη σωματικά απαιτητική με πολλές γρήγορες στροφές και υψηλών G, γεγονός που σε συνδυασμό με την άπνοια επηρέασε τους οδηγούς. Τούτο, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι πιλότοι πίεζαν από τον πρώτο γύρο, καθώς για λόγους ασφαλείας είχε επιβληθεί μέγιστο μήκος stint 18 γύρων, επηρέασε ακόμα περισσότερο τους συμμετέχοντες. Ο Esteban Ocon έκανε εμετό, ο Lance Stroll ισχυρίστηκε ότι έχασε τις αισθήσεις του πίσω από το τιμόνι, ενώ ο Logan Sargeant εγκατέλειψε με σοβαρή αφυδάτωση. Ως εκ τούτου, η FIA έχει επιβάλει ότι το 2024 κάθε μονοθέσιο θα έχει πίδακες ψύξης για να διοχετεύεται περισσότερος αέρας στον οδηγό, ενώ εξετάζονται και άλλες επιλογές.
 
Δικαίωμα επανεξέτασης
Οι τεχνικοί κανονισμοί παραμένουν οι ίδιοι, αλλά η FIA έχει αλλάξει τους κανόνες σχετικά με τις εφέσεις των ομάδων. Αφορμή στάθηκε το γεγονός ότι το 2023 η Haas υπέβαλε αίτημα για «δικαίωμα επανεξέτασης», σχεδόν δύο εβδομάδες μετά το γκραν πρι των Ηνωμένων Πολιτειών, καθώς θεώρησε ότι είχαν προκύψει νέα στοιχεία για παραβιάσεις του ορίου πίστας στο Ώστιν, οι οποίες δεν είχαν τιμωρηθεί. Οι αγωνοδίκες απέρριψαν την υπόθεση, αλλά η FIA θεώρησε ότι το να υπάρχει αβεβαιότητα αναφορικά με το αποτέλεσμα ενός αγώνα τόσο πολύ καιρό μετά την ολοκλήρωσή του, δεν ήταν καθόλου ωφέλιμο. Έτσι, το χρονικό περιθώριο που έχει πλέον μια ομάδα για να ασκήσει «δικαίωμα επανεξέτασης» περιορίζεται από φέτος σε μόλις τέσσερις ημέρες ή 96 ώρες.
 
Τέλος τα καπνογόνα!
Μεγάλος «πονοκέφαλος» αναμένεται το 2024 για τους διοργανωτές τόσο του αυστριακού όσο και του ολλανδικού γκραν πρι. Η FIA αποφάσισε πως από τη νέα αγωνιστική σεζόν απαγορεύεται ρητά η χρήση αντικειμένων που παράγουν φως, ήχο, αέριο ή καπνό ή και συνδυασμό των προαναφερθέντων, κατά τη διάρκεια των αγώνων. Με λίγα λόγια, καπνογόνα, πυροτεχνήματα, φωτοβολίδες και όλα τα συναφή δεν θα μπορούν να χρησιμοποιούνται πλέον. Πράγμα που έχει ήδη προκαλέσει μεγάλη απογοήτευση στις τάξεις του «πορτοκαλί στρατού» του Max Verstappen…
 
«Στοπ» στις δοκιμές με παλαιότερα μονοθέσια
Η FIA προχώρησε σε αλλαγές και σε ό,τι αφορά στις δοκιμές που έκαναν μέχρι πέρυσι οι ομάδες, χρησιμοποιώντας παλαιότερα μονοθέσια. Αυτή η διαδικασία πλέον απαγορεύεται ρητά και οι ομάδες θα μπορούν να δοκιμάζουν τα νέα αναβαθμισμένα τμήματα που κατασκευάζουν, μόνο κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής. Από φέτος κάθε ομάδα έχει δικαίωμα να κάνει δύο ημέρες κινηματογράφησης (filming day) των 200 km έκαστη.
 
Αλλαγές στο DRS
Οι κανόνες για τη χρήση του DRS τροποποιήθηκαν ελαφρώς. Οι οδηγοί θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν το DRS έναν γύρο μετά την εκκίνηση του αγώνα, την επανεκκίνηση με αυτοκίνητο ασφαλείας ή την επανεκκίνηση έπειτα από κόκκινη σημαία, ήτοι έναν γύρο νωρίτερα από ό,τι τις προηγούμενες σεζόν. Αυτό δοκιμάστηκε κατά τη διάρκεια των σπριντ του 2023, είχε επιτυχία και καθιερώνεται από το 2024. Τέλος, για τα προσεχή δύο Πρωταθλήματα, δηλαδή του 2024 και του 2025, κάθε πιλότος θα έχει στη διάθεσή του τέσσερις και όχι τρεις κινητήρες, λόγω του αυξημένου αριθμού αγώνων.
 
Τι… τρέχει με τα ελαστικά;
Αλλαγές έχουμε το 2024 και σε ό,τι έχει να κάνει με τα ελαστικά. Η «εναλλακτική κατανομή ελαστικών» που δοκιμάστηκε το 2023 στο Χανγκαρόρινγκ και στη Μόντσα, όταν οι πιλότοι έλαβαν 11 σετ ελαστικών σε μια προσπάθεια να μειωθεί το κόστος, εγκαταλείπεται. Ως εκ τούτου, κάθε πιλότος θα έχει σε όλους τους αγώνες από 13 σετ ελαστικών. Η γόμα «C0» της Pirelli, η σκληρότερη της γκάμας των σλικ ελαστικών, η οποία είχε εισαχθεί, αλλά δεν χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του 2023, καταργήθηκε. Παράλληλα, έγινε γνωστό ότι μπαίνει στις καλένδες η συζήτηση περί οριστικής κατάργησης των θερμαινόμενων κουβερτών. Επίσης, τα καλύμματα των τροχών που αποσκοπούν στη μείωση του σπρέι σε αγώνες που διεξάγονται υπό βροχή, θα δοκιμαστούν περαιτέρω κατά τη διάρκεια του 2024.
 
Το 2026… αργεί!
Η FIA κατέστησε σαφές ότι οι ομάδες δεν θα επιτρέπεται να ξεκινήσουν εργασίες σε αεροδυναμική σήραγγα ή υπολογιστική ρευστοδυναμική ενόψει των σαρωτικών αλλαγών του 2026, πριν από την 1η Ιανουαρίου του 2025. Επιτρέπεται, πάντως, στις ομάδες να κάνουν άλλες προκαταρκτικές εργασίες έρευνας και ανάπτυξης που δεν καλύπτονται από αυτούς τους περιορισμούς.
 
Το μεγαλύτερο καλεντάρι από καταβολής του σπορ
Το 2024 αναμένεται να είναι η χρονιά με τους περισσότερους αγώνες στην ιστορία της Formula 1. Κρατάμε, βεβαίως, μικρό… καλάθι, καθώς και το 2023 αρχικά είχαν προγραμματιστεί 24 αγώνες, όμως εντέλει διεξήχθησαν 22. Αρχικά ματαιώθηκε το γκραν πρι της Κίνας λόγω Covid-19, ενώ εν συνεχεία αποφασίστηκε η μη διεξαγωγή και του αγώνα στην Ίμολα, εξαιτίας των καταστροφικών πλημμυρών που έπληξαν την περιοχή της Εμίλια Ρομάνια την εποχή του αγώνα. Όμως, και οι δύο αγώνες επιστρέφουν το 2024, με την Κίνα να ετοιμάζεται για να φιλοξενήσει τον πρώτο της αγώνα από το 2019! 

Κάποιοι αγώνες μετακινήθηκαν από τις παραδοσιακές ημερομηνίες τέλεσής τους, προκειμένου να εξυπηρετηθούν περισσότερο οι μεταφορικές ανάγκες της Formula 1. Το ιαπωνικό γκραν πρι ήρθε στην αρχή της σεζόν ανάμεσα σε αυτά της Αυστραλίας και της Κίνας, ενώ ο αγώνας στην πίστα Λουσάιλ του Κατάρ θα είναι ο προτελευταίος της χρονιάς, μία εβδομάδα πριν από το φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι.

 
Οι αγώνες sprint
Το πρόγραμμα του 2024 περιλαμβάνει συνολικά έξι αγωνιστικά τριήμερα με αγώνες sprint.  Τα Σαββατοκύριακα των sprint θα έχουν διαφορετικό format συγκριτικά με το 2023. Τα ελεύθερα δοκιμαστικά και οι κατατακτήριες δοκιμές sprint θα πραγματοποιούνται την Παρασκευή, ενώ ο αγώνας sprint θα διεξάγεται το Σάββατο. Η συντομευμένη μορφή του αγώνα θα προηγείται των κατατακτήριων δοκιμών για το κυρίως γκραν πρι της Κυριακής.
Οι αλλαγές κρίθηκαν ως επιβεβλημένες, έπειτα από τα παράπονα που έγιναν κατά τη διάρκεια της περασμένης σεζόν κι είχαν να κάνουν με τις συνθήκες parc fermé, όπου τα μονοθέσια ήταν ουσιαστικά κλειδωμένα στις ρυθμίσεις τους τις Παρασκευές μετά από μία μόνο περίοδο δοκιμών.

Υπήρξαν πολλές περιπτώσεις οδηγών που χρειάστηκε να θυσιάσουν τις θέσεις εκκίνησης για τον αγώνα της Κυριακής παραβιάζοντας το parc fermé, μετά την ανακάλυψη μιας λανθασμένης απόφασης για το στήσιμο κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα sprint. Χαρακτηριστικό είναι ότι η Alpine «έσπασε» το parc fermé για τον Esteban Ocon στον αγώνα σπριντ του Μπακού, προκειμένου να κάνει αλλαγές στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, ενώ αμφότερες οι Aston Martin και Haas εκκίνησαν από το pit lane στο Ώστιν, καθώς έκαναν αλλαγές στα set up των μονοθεσίων τους. Το 2024, τα γκραν πρι της Κίνας, του Μαϊάμι, της Αυστρίας, των Ηνωμένων Πολιτειών, του Σάο Πάολο και του Κατάρ θα περιλαμβάνουν αγώνες sprint, με την Κίνα και το Μαϊάμι να αντικαθιστούν το Αζερμπαϊτζάν και το Βέλγιο που είχαν αγώνες sprint το 2023.

 
Το πρόγραμμα του 2024
1. 2 Μαρτίου Μπαχρέιν, Σακχίρ
2. 9 Μαρτίου Σαουδική Αραβία, Τζέντα
3. 24 Μαρτίου Αυστραλία, Άλμπερτ Παρκ
4. 7 Απριλίου Ιαπωνία, Σουζούκα
5. 21 Απριλίου Κίνα, Σαγκάη*
6. 5 Μαϊου ΗΠΑ, Μαϊάμι*
7. 19 Μαϊου Ιταλία, Εμίλια Ρομάνια
8. 26 Μαϊου Μονακό, Μονακό
9. 9 Ιουνίου Καναδάς, Μόντρεαλ
10. 23 Ιουνίου Ισπανία, Βαρκελώνη
11. 30 Ιουνίου Αυστρία, Σπίλμπεργκ*
12. 7 Ιουλίου Μεγάλη Βρετανία, Σίλβερστοουν
13. 21 Ιουλίου Ουγγαρία, Χανγκαρόρινγκ
14. 28 Ιουλίου Βέλγιο, Σπα
15. 25 Αυγούστου Ολλανδία, Ζάντφουρτ
16. 1 Σεπτεμβρίου Ιταλία, Μόντσα
17. 15 Σεπτεμβρίου Αζερμπαϊτζάν, Μπακού
18. 22 Σεπτεμβρίου Σιγκαπούρη, Μαρίνα Μπέι
19. 20 Οκτωβρίου ΗΠΑ, Ώστιν*
20. 27 Οκτωβρίου Μεξικό, Μέξικο Σίτι
21. 3 Νοεμβρίου Βραζιλία, Σάο Πάουλο*
22. 23 Νοεμβρίου ΗΠΑ, Λας Βέγκας
23. 1 Δεκεμβρίου Κατάρ, Λουσάιλ*
24. 8 Δεκεμβρίου Άμπου Ντάμπι, Γιας Μαρίνα

* Αγωνιστικά τριήμερα με αγώνες sprint

Oracle Red Bull Racing

1. Max Verstappen
11. Sergio Perez
Αυτό που πέτυχε το 2023 η Red Bull ήταν ομολογουμένως εντυπωσιακό. Κατάκτηση όλων των τίτλων και εμφατική παρουσία σε όλους τους τομείς. Φυσικά, για το 2024 ο στόχος δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικός. Ο Max Verstappen «εκκινεί» τη σεζόν από την… pole position και θέλει ασφαλώς να διατηρήσει τα σκήπτρα γι’ ακόμα μία χρονιά. Όσο για τον Sergio Perez, προφανώς γνωρίζει πολύ καλά πως τα… κανονάκια τελειώνουν. Ως εκ τούτου, καλείται να αποδείξει ότι για αξίζει να οδηγεί για την Παγκόσμια Πρωταθλήτρια, μέσα από νίκες.

 

Mercedes-AMG Petronas F1 Team

44. Lewis Hamilton
63. George Russell
Μπορεί το 2023 να κατέκτησε στο… νήμα τη δεύτερη θέση, ωστόσο η Mercedes για ακόμα μία χρονιά δεν ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Η επιστροφή του James Allison στην καθημερινότητα της ομάδας και το εντελώς νέο μονοθέσιο, δημιουργούν αυξημένες προσδοκίες ενόψει του 2024. Η σεζόν που ξεκινά θα είναι αρκετά «έντονη» για την ομάδα, δεδομένης και της αποχώρησης του Lewis Hamilton στο τέλος της. Mercedes και Hamilton, άλλωστε, αποτέλεσαν ένα από τους πιο επιτυχημένους συνδυασμούς στη σύγχρονη ιστορία της Formula 1. Και για τον George Russell θα είναι η ευκαιρία του να δείξει ξεκάθαρα ότι από το 2025 η Mercedes θα μπορεί να στηρίζεται στις πλάτες του!
 

Scuderia Ferrari

16. Charles Leclerc
55. Carlos Sainz
Την τελευταία 15ετία, κάθε σεζόν ξεκινά για τη Ferrari με τον ίδιο στόχο: το Πρωτάθλημα. Η φετινή χρονιά, ωστόσο, βρίσκει τη scuderia σε μια «ιδιάζουσα» κατάσταση. Η συμφωνία με τον Lewis Hamilton για το 2025 έχει δημιουργήσει πολλές προσδοκίες στους «tifosi». Προέχει το 2024, όμως, και η Ferrari καλείται να κάνει το μεγάλο βήμα προς την κορυφή. Μεγάλο ζητούμενο αποτελεί φυσικά η διαχείριση των προσώπων από τον Fred Vasseur, μιας και ο Carlos Sainz, γνωρίζοντας πως στο τέλος του 2024 θα αποχωρήσει, σίγουρα θα βάλει… δύσκολα στον Charles Leclerc. Κι αυτή η ισορροπία είναι πολύ λεπτή…
 

McLaren F1 Team

4. Lando Norris
81. Oscar Piastri
Το 2023 ήταν ακόμα μία απόδειξη ότι η McLaren είναι μια ομάδα που βαδίζει στον σωστό δρόμο τα τελευταία χρόνια. Παρά την αλλαγή στην ηγεσία, με τον Andrea Stella να αναλαμβάνει τα ηνία, η μετάβαση αποδείχθηκε παραπάνω από αρμονική. Όπως και οι σχέσεις ανάμεσα στους δύο πιλότους. Ο Lando Norris πιστοποίησε εμπράκτως ότι είναι ένα από τα ονόματα που θα μας απασχολήσουν τα επόμενα χρόνια. Όμως, η ευχάριστη έκπληξη ήταν ο Oscar Piastri, ο οποίος καίτοι rookie, εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του, κατακτώντας τη νίκη στον αγώνα sprint του Κατάρ!

Aston Martin Aramco F1 Team

14. Fernando Alonso
18. Lance Stroll
Το πρώτο μισό του 2023 ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσαν να φανταστούν στην Aston Martin. Η παρουσία του Fernando Alonso έδωσε άλλον «αέρα» στην ομάδα. Αναμενόμενο ήταν ότι προϊόντος του χρόνου η απόδοση θα έπεφτε, δεδομένων των περιορισμένων πόρων για εξέλιξη του μονοθεσίου. Βαδίζοντας στα χνάρια του περυσινού ξεκινήματος, η Aston Martin θέλει να κάνει ένα βήμα παραπάνω, τερματίζοντας στην τέταρτη θέση το 2024. Το έργο δεν θα είναι εύκολο, καθώς χρειάζεται να είναι συνεπής με τους βαθμούς και ο Lance Stroll, ο οποίος το 2023 συγκέντρωσε σχεδόν το 1/3 των βαθμών του teammate του…
 

BWT Alpine F1 Team

10. Pierre Gasly
31. Esteban Ocon
Θα μπορούσε κανείς να κάνει λόγο για το πλέον ισορροπημένο δίδυμο του grid. Κατά την περσινή, πρώτη σεζόν της συνύπαρξής τους στην Alpine, Pierre Gasly και Esteban Ocon κατάφεραν να συνεργαστούν αρμονικά. Πήραν ό,τι καλύτερο μπορούσαν από ένα μονοθέσιο που δεν ήταν και το καλύτερο του grid. Φέτος ο πήχης μπαίνει πιο ψηλά, καθώς στην Alpine γνωρίζουν πολύ καλά ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για αποτυχίες. Η χρονιά είναι καθοριστική για τους Γάλλους, οι οποίοι έχουν τη στήριξη ενός «κολοσσού», όπως ο Όμιλος Renault, όμως εάν δεν έρθουν αποτελέσματα, θα αρχίσει η… γκρίνια!
 

Williams Racing

2. Logan Sargeant
23. Alexander Albon
Τα τελευταία χρόνια η Williams με συστηματική δουλειά και παρά την έλλειψη πόρων, κατάφερε δειλά δειλά να κάνει κάποια βήματα προόδου. Για να συμβεί αυτό, η ιστορική βρετανική ομάδα βασίστηκε κυρίως σε δύο πρόσωπα. Τον George Russell και τον Alex Albon. Και στις δύο περιπτώσεις η διαφορά από τον εκάστοτε teammate ήταν… χαοτική. Για το 2024 σίγουρα δεν θα αποτελέσει έκπληξη μια συνολικά θετική εικόνα του Albon, ο οποίος πιθανότατα το 2025 δεν θα βρίσκεται στην Williams. Το ερώτημα είναι εάν ο Sargeant του μόλις ενός βαθμού το 2023, θα μπορέσει να βοηθήσει ουσιαστικά την ομάδα του…
 

Visa Cash App RB F1 Team

3. Daniel Ricciardo
22. Yuki Tsunoda
Μεγάλες αλλαγές φέρνει η νέα σεζόν για την ομάδα από τη Φαέντσα. Νέο όνομα, ισχυρός χορηγός, χρώματα που παραπέμπουν στην εποχή της Toro Rosso. Αυτό που παραμένει ίδιο είναι το οδηγικό δίδυμο, καθώς ο Daniel Ricciardo και ο Yuki Tsunoda θα ξεκινήσουν την χρονιά, όπως ολοκλήρωσαν την περασμένη. Η αποχώρηση του Franz Tost δημιούργησε την ανάγκη εξεύρεσης νέου επικεφαλής, με τον προερχόμενο από τη Ferrari, Laurent Mekies να αναλαμβάνει την ηγεσία. Ο στόχος για το 2024 είναι, φυσικά, να βρεθεί όσο πιο ψηλά είναι εφικτό.
 

Stake F1 Team Kick Sauber

24. Guanyu Zhou
77. Valtteri Bottas
Χρονιά των μεγάλων αλλαγών για την ομάδα του Hinwil. Η αποχώρηση της Alfa Romeo από τη Formula 1 δημιούργησε νέα δεδομένα και ενόψει της άφιξης της Audi, η Sauber κλήθηκε να διαχειριστεί την κατάσταση που δημιουργήθηκε. Η αλλαγή του ονόματος, αλλά και των χρωμάτων του μονοθεσίου, μιας και το κόκκινο έδωσε τη θέση του στο πράσινο και το μαύρο, είναι ένα κομμάτι των διαφοροποιήσεων. Η σημαντικότερη, όμως, είναι ότι το μονοθέσιο είναι σχεδιασμένο εξαρχής από τον Βαγγέλη Αρβανιτάκη, έναν σπουδαίο αεροδυναμιστή και σχεδιαστή που βάζει τη σφραγίδα του σε μια πολύ σημαντική στιγμή της ελβετικής ομάδας. Δίδυμο οδηγών παρέμεινε το ίδιο με τον Valtteri Bottas και Guanyu Zhou.
 

MoneyGram Haas F1 Team

20. Kevin Magnussen
27. Nico Hulkenberg
Η είσοδος του 2024 επεφύλασσε μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις για τη Formula 1 και ειδικά για την Haas. Η λύση της συνεργασίας με τον Guenther Steiner έπεσε ως «κεραυνός εν αιθρία» στις τάξεις του σπορ, με τον Ιταλό να αφήνει τα ηνία της Haas στον Ayao Komatsu. Ο Ιάπωνας γνωρίζει πολύ καλά τι τον περιμένει, καθώς καλείται να αλλάξει άρδην την εικόνα της ομάδας και να την επαναφέρει στον δρόμο των επιτυχιών, έπειτα από ένα 2023 που μάλλον θα το ξεχάσουν πολύ γρήγορα στη Haas. Άλλωστε, πιο κάτω από την… τελευταία θέση δεν υπάρχει, επομένως ο στόχος είναι μόνον η βελτίωση.