2017: Μια κομβικής σημασίας χρονιά


Το 2016 πέρασε στην ιστορία και όλοι μας (θα) έχουμε κάποιο λόγο να το αφήσουμε εκεί, ξεχασμένο.

Επί προσωπικού έδειξε την δίσεκτη σκληράδα του, αφήνοντας την πληγή από την δυσαναπλήρωτη απώλεια δύο πολύ αγαπημένων μου προσώπων.

Και σε επαγγελματικό επίπεδο τα πράγματα δεν ήταν καλά για τους περισσότερους.

Με μια αγορά που δεν υπάρχει, με τους τζίρους συνεχώς να μειώνονται αποτέλεσμα της υπερφορολόγησης, της οικονομικής αστάθειας, της πολιτικής «βαβέλ», αλλά και των υψηλών ποσοστών ανεργίας στις παραγωγικές ηλικίες.

Το δυσάρεστο είναι ότι τίποτε από τα παραπάνω δεν διαφαίνεται να αλλάξει, εκτός και εάν οι «έξω» αποφασίσουν για τους δικούς τους λόγους να μας ανοίξουν λίγο περισσότερο τη βαλβίδα της «οξυγόνωσης» και αναπνεύσουμε…

Είναι δεδομένο ό,τι μόνοι μας και με τη δομή του Κράτους που έχουμε οικοδομήσει δεν μπορούμε να κάνουμε απολύτως τίποτα. Θα σερνόμαστε, όπως και τώρα, σε αυτό το φαύλο κύκλο της εσωστρέφειας.

Η χρονιά που έφυγε για την αγορά του αυτοκινήτου έκλεισε-θεωρητικά-με θετικό πρόσημο παρουσιάζοντας αύξηση 4 % και πωλήσεις που άγγιξαν τις 80.000 μονάδες.

Είναι προφανές ότι δεν χρειάζονται «πανηγύρια», καθώς συγκριτικά με τις καλές χρονιές (προ μνημονίων) είμαστε πίσω κατά 70%, ενώ καμία σχέση δεν υπάρχει με αγορές και οικονομίες χωρών όπως της Ελλάδας. Της Πορτογαλίας δηλαδή…

Για το 2017 οι προβλέψεις σε ότι αφορά την αγορά αυτοκινήτου είναι ό,τι θα κινηθούμε στα ίδια ρηχά νερά, εκτός και εάν υπάρξει κάτι το συνταρακτικό ώστε να επηρεάσει αναλόγως προς τα επάνω ή και προς τα… κάτω. Ναι, υπάρχει και αυτό το σενάριο και όποιος αντέξει...

Ανάλογη θα είναι και η «εξωστρέφεια» των εμπορικών εταιρειών, δυστυχώς για εμάς τα media που δεν βαδίζουμε και στην καλύτερη εποχή μας, η συνεχώς μειούμενη διαφημιστική δαπάνη επηρεάζει την λειτουργία μας.

Είναι δεδομένο πώς το 2017 θα είναι μια κομβική χρονιά για τον Τύπο, συνολικά, καθώς σε πολλά «μαγαζιά» η εξίσωση δεν βγαίνει.

Σε ότι μας αφορά ως Car and Driver, έχουμε κάνει ήδη τις κινήσεις μας, επιλέγοντας, στρατηγικά, η υψηλή ποιότητα, η εναρμόνιση με τη νέα εποχή στην αυτοκίνηση και η δεοντολογία να είναι τα βασικά στοιχεία μας. Με αυτά τα όπλα, το Car and Driver κέρδισε τη μάχη της κυκλοφορίας στην απαιτητική αγορά των κυριακάτικων εντύπων. Από τον περασμένο Οκτώβριο που κυκλοφορούμε με το « Έθνος της Κυριακής», ουσιαστικά εξαντλούμε το «ακριβό» τιράζ και αυτό από μόνο του είναι κάτι πολύ θετικό για τη δύσκολη συνέχεια (τον… πόλεμο δηλαδή) αποδεικνύοντας πώς οι αναγνώστες έχουν τα αντανακλαστικά και το κριτήριο της αξιολόγησης και ότι στις δύσκολες εποχές είναι πιο απαιτητικοί στην επιλογή των εντύπων που θα αγοράσουν για να ενημερωθούν.

Ευχόμαστε για τη νέα χρονιά τα ίδια αντανακλαστικά να δείξουν και οι εταιρείες, καθώς μετά λύπης μας διαπιστώσαμε πώς υπάρχουν πολλά τμήματα μάρκετινγκ που δεν ξέρουν κυριολεκτικά τι γίνεται γύρω τους. Ποιός είναι τι, τι πουλάει, τι ποιοτικά χαρακτηριστικά έχει. Όλοι στον ίδιο μύλο και στη λογική της ισορροπίας που βολεύει για να μη μας γκρινιάξουν και χαλάσει και το… μακιγιάζ. Όταν έρχεται όμως η στιγμή για «ένα σημαντικό θέμα, που μόνο εσείς μπορείτε να το κάνετε», τότε μαγικά γίνεται ο διαχωρισμός και ομολογούμε ότι αυτό μας λυπεί. Επαγγελματίες είμαστε, δεν χρειάζεται συναίσθημα, προχωράμε, ωστόσο αυτό που έχω να ενημερώσω από αυτή εδώ τη στήλη, είναι ότι το 2017 ο βαθμός της δυσκολίας θα είναι μεγαλύτερος… Και όποιος μπορέσει. Δεν θα εκβιάσουμε κανέναν, δεν θα απειλήσουμε, δεν θα τον «δώσουμε» στο αφεντικό του, ούτε θα τον εκθέσουμε στα social.

Ο καθένας κάνει τις επιλογές του και κρίνεται γι΄ αυτές, εμείς συνειδητά, το μόνο που απαιτούμε είναι να υπάρχει μια αντικειμενική αξιολόγηση και ο καθένας να παίρνει ότι του αξίζει.

Για τη νέα χρονιά να ευχηθώ επιτυχίες στον καθένα, μα προ πάντων Υγεία και Χαρά.

Και δεν χρειάζεται να μας παίρνει από κάτω. Γιατί εάν ιστορικά οι απαισιόδοξοι είναι εκείνοι που δικαιώνονται, οι αισιόδοξοι είναι αυτοί που πηγαίνουν τα πράγματα μπροστά. Και αυτό είναι που χρειαζόμαστε ως κοινωνία.

Καλή Χρονιά λοιπόν, με αισιοδοξία, δύναμη και υγεία!