First Drive: Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek στην Αυστρία


Δοκιμάζουμε σε μία απαιτητική πίστα τις ασφάλτινες και τις off-road ικανότητες του αναβαθμισμένου Subaru Crosstrek, όπως θα ονομάζεται το ΧV πλέον και στην Ευρώπη.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΠΙΤΣΙΝΗΣ ΦΩΤ.: SUBARU
  • 2/10/2023

Η Subaru γιορτάζει τα 70 χρόνια ιστορίας της με τον αρμόζοντα τρόπο. Η ιαπωνική μάρκα, που έχει συνδέσει το όνομα της με τους επίπεδους κινητήρες Boxer και την τετρακίνηση έχει πολλά νέα εφέτος, καθώς το 2023 παρουσίασε το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με την ονομασία Solterra, τη δεύτερη γενιά του σπορ coupe BRZ και το ολικά ανανεωμένο SUV, Crosstrek. Το τελευταίο πρόκειται για το γνωστό μας XV, που κυκλοφορούσε ανέκαθεν ως Crosstrek στις ΗΠΑ, οπότε προσαρμόστηκε ανάλογα η ονομασία του και στην Ευρώπη στο πλαίσιο της παγκοσμιοποίησης της γκάμας της Subaru. Το πρώην XV και νυν Crosstrek αποτελεί τον πυλώνα της Subaru επί ευρωπαϊκού, αλλά και ελληνικού, εδάφους κατέχοντας ένα μερίδιο άνω του 40% στο σύνολο των πωλήσεων της ιαπωνικής μάρκας, ενώ είναι κατασκευής Made in Japan.

Το μοντέλο τέταρτης γενιάς διαθέτει πλέον ενισχυμένη εσωτερική δομή, καθώς το αμάξωμα και το σασί μοντάρονται μαζί ως ενιαίο σύνολο για υψηλότερη ακαμψία κατά 10%, λιγότερους κραδασμούς στο εσωτερικό και αναβαθμισμένη οδηγική άνεση. Οι εξωτερικές σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις εντοπίζονται κυρίως στα λεπτά φωτιστικά σώματα LED της μάσκας, όπου οι γρίλιες έχουν μετατεθεί χαμηλότερα, ενώ τα πίσω φώτα παραπέμπουν με το τοξοειδές σχήμα τους στη ναυαρχίδα της Subaru, δηλαδή το γνωστό μας Outback. Τα φαρδύτερα προστατευτικά πλαστικά στους θόλους των τροχών και οι ανασχεδιασμένες ράγες οροφής τονίζουν με διακριτικό και όχι κραυγαλέο τρόπο τις Off Road δυνατότητες του νέου Crosstrek, απέχει 220 χιλιοστά από το έδαφος και εφοδιάζεται με το αναβαθμισμένο πρόγραμμα ‘’Χ-Mode’’ για την υποστήριξη της τετρακίνησης σε δύσκολες συνθήκες εντός και εκτός δρόμου.

Το νέο SUV της Subaru έχει 4,49 μέτρα μήκος, 1,80 μέτρα πλάτος και 1,60 μέτρα ύψος και προσφέρει άνετους χώρους για μία μέση οικογένεια, όπως υποδηλώνει και το μεταξόνιο των 2,67 μέτρων. Απλά επαρκής κρίνεται ο χώρος αποσκευών με μάξιμουμ όγκο 1.314 λίτρων και πρακτικό σχήμα για την πλήρη αξιοποίηση του.

Στο εσωτερικό έχουν γίνει πολλές παρεμβάσεις, ώστε να ανταποκρίνεται το πεντάθυρο SUV στις απαιτήσεις των καιρών για άμεση συνδεσιμότητα και ψηφιακή διαχείριση των σημαντικότερων λειτουργιών. Έτσι προβλέπεται -μεταξύ άλλων- μία κάθετη οθόνη αφής 11,6 ιντσών με ασύρματη σύνδεση με τις ψηφιακές πλατφόρμες Apple CarPlay και Android Auto, το τιμόνι διαθέτει πολλά χειριστήρια και πλήκτρα, ενώ μας άρεσε η άνεση και η εφαρμογή των ανασχεδιασμένων καθισμάτων, που μειώνουν τους κραδασμούς και τις ταλαντώσεις των κεφαλιών των επιβατών.

Στην Ευρώπη θα κυκλοφορήσει το Crosstrek αποκλειστικά με ένα υβριδικό σύστημα κίνησης συνολικής ισχύος 154 ίππων, που αποτελείται από έναν δίλιτρο Boxer βενζινοκινητήρα 136 ίππων με μέγιστη ροπή στρέψης 182 Nm, ένα μικρό ηλεκτρικό μοτοράκι 17 ίππων και 66 Nm, όπως επίσης μία μπαταρία ιόντων λιθίου με μόνον 0,57 kWh χωρητικότητα. Το ηλεκτρικό μοτέρ έχει τοποθετηθεί στο βελτιωμένο αυτόματο σασμάν Lineartronic με τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης και ουσιαστικά ενισχύει -όποτε χρειαστεί- τον βενζινοκινητήρα, ενώ επιτρέπει την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση του Crosstrek μόνο σε πολύ χαμηλές ταχύτητες και για λίγο διάστημα.

Υπήρχαν λοιπόν πολλοί λόγοι, που κέντρισαν το ενδιαφέρον μας για να οδηγήσουμε το Crosstrek  τέταρτης γενιάς και η Subaru επέλεξε τον ιδανικό τρόπο, για να αναδείξει τον χαρακτήρα του δημοφιλούς SUV της επιλέγοντας μία σειρά απαιτητικών δοκιμασιών σε άσφαλτο και χώμα σε μία ειδική διαμορφωμένη πίστα μερικές δεκάδες χιλιόμετρα έξω από την Βιέννη. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να τεστάρουμε τις ικανότητες του τετρακίνητου μοντέλου ελεύθερου χρόνου αρχικά σε στεγνή άσφαλτο με δοκιμασίες σλάλομ, ακαριαίων αλλαγών διεύθυνσης, οδήγησης σε κακοφτιαγμένο οδόστρωμα και εκκίνησης σε ανηφόρα με νερό που γλιστρούσε σαν σαπούνι.

Το δεύτερο σκέλος περιελάμβανε απαιτητικές δοκιμασίες εκτός δρόμου σε χώμα, χαλίκι και λάσπη, μεταξύ των οποίων καταβάσεις με κλίση έως 100%, αναρριχήσεις σε πλαγιά και αναβάσεις με ενδιάμεση εκκίνηση σε σαθρό υπόβαθρο με χαλίκι. Μετά από κάθε επιμέρους δοκιμασία στο τιμόνι του νέου Crosstrek, άλλαζες αυτοκίνητο και οδηγούσες το μοντέλο προηγούμενης γενιάς, για να συγκρίνεις άμεσα τα δύο αυτοκίνητα και να είσαι σε θέση να διαπιστώσεις, πόσο έχει βελτιωθεί το SUV τέταρτης γενιάς σε σχέση με το απερχόμενο.

Εκεί ξεδίπλωσε η τετρακίνηση κάτω από τη μπαγκέτα του ‘’X-Mode’’, που συντονίζει ιδανικά τις λειτουργίες του κινητήρα, του σασμάν, της τετρακίνησης και των φρένων, όλες τις εντυπωσιακές αρετές της στο έπακρο. Χάρη σε αυτό τον εξαιρετικά αποτελεσματικό συνδυασμό κατεβαίνει το αυτοκίνητο σε χωμάτινα μονοπάτια που τρομάζουν με την κλίση τους φρενάροντας με απόλυτη ασφάλεια και ο οδηγός επικεντρώνεται μόνο στο τιμόνι. Αντίστοιχα απλή γίνεται και η αναρρίχηση σε πλάγιες με κλίσεις έως 30 μοιρών, το πέρασμα από σημεία με έντονες αυλακώσεις και η εκκίνηση σε ανηφόρα με γαρμπίλι.

Οι βελτιώσεις του νέου Crosstrek στις αναρτήσεις και στην άνεση οδήγησης σε σχέση με το προηγούμενο ήταν κάτι περισσότερο από εμφανείς με το μοντέλο τέταρτης γενιάς να πείθει με τις ασφάλτινες και χωμάτινες δυνατότητες του. Το λανσάρισμα του στην ελληνική αγορά θα γίνει κάποια στιγμή εντός του 2024 σε άγνωστες προς το παρόν τιμές, όπως μας ενημέρωσε η εισαγωγική εταιρεία της Subaru, ΠΛΕΙΑΔΕΣ MOTORS, που γιορτάζει τα 10 χρόνια λειτουργίας στη χώρα μας.