Test drive: Dacia Spring 65 Extreme: Δοκιμάζουμε το προσιτό και ευέλικτο ηλεκτρικό crossover


Το πλάνο παγκόσμιας επέκτασης της Dacia περιλαμβάνει πολλά θαυμαστά που έρχονται, αποδεικνύοντας ότι το εκ Ρουμανίας παρακλάδι του Renault Group είναι ένα success story. Πριν, όμως, από τα μεγάλα νέα, ας αρχίσουμε με ένα μικρό αυτοκίνητο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 22/12/2023

Μέσα στην πανσπερμία των προτάσεων μικροκινητικότητας που έχει κατακλύσει τους δρόμους των ευρωπαϊκών πόλεων, δεν είναι λίγα πλέον τα ηλεκτρικά microcars που με αρκετούς συμβιβασμούς προσφέρουν στην αυτοκίνηση μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αλλά και ελάχιστες ευκολίες. Η Dacia είναι μία από τις λίγες εξ Ευρώπης εταιρείες που καλοείδε την προοπτική δημιουργίας ενός βασικού αμιγώς ηλεκτροκίνητου μοντέλου που να μπορεί να κινηθεί με ποιότητες ενός κανονικού αυτοκινήτου και όχι ενός microcar, με θέσεις για τέσσερις επιβάτες και, οπωσδήποτε την εγνωσμένης αξίας φροντίδα της Dacia για τη δημιουργία οχημάτων με crossover χαρακτήρα.

Ιδού, λοιπόν, η Άνοιξη (Spring) μέσα στον χειμώνα, ένα συμπαθέστατο σκαρί, με μήκος 3.730 mm, πλάτος 1.620 mm, ύψος 1.510 mm, μεταξόνιο στα 2.420 mm και απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 150 mm, κτισμένο στη πλατφόρμα CMF-A της Renault, μια βασική έκδοση πατώματος που δίνει ζωή σε μια πληθώρα μοντέλων του Renault Group, βενζινοκίνητων και ηλεκτροκίνητων σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της υφηλίου. Εδώ στην εκδοχή της Dacia γίνεται αμέσως αντιληπτή η crossover λύση με την εξοπλιστική έκδοση Extreme Plus Colour με μιλιταίρ συνδυασμούς χρωμάτων και ποδιές που καθιστούν το μικρό, αμιγώς ηλεκτρικό μοντελάκι ένα εργαλείο… τσέπης.

Ξεπερνώντας την αρχική φτωχική αίσθηση στο άκουσμα του ήχου κλεισίματος της πόρτας, μας υποδέχεται ένα συμπαθητικό σαλονάκι, με τυπικές για την κατηγορία ευκολίες σε basic format, με σκληρά πλαστικά, τυπική συναρμογή και κάποιες ψηφιακές ευκολίες (οθόνη πληροφοριών 3,5” στον πίνακα οργάνων και κεντρική οθόνη 7” για τα πολυμέσα με ελληνικό μενού).  H έκδοση τούτη, βέβαια, περιλαμβάνει στάνταρ όλες τις ευκολίες ανέσεων και επιπλέον καλώδια φόρτισης mode 2 και mode 3 (μήκους 6,5 m), Σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση, Ρυθμιζόμενο περιοριστή ταχύτητας, Σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης, Αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορίας, mirroring Android Auto και Apple CarPlay, Σύστημα πολυμέσων Media nav με οθόνη αφής 7" και σύστημα πλοήγησης. Αυτό που δεν θα αρέσει είναι το επίπεδο της αντιληπτής ποιότητας.

Ναι, είναι Dacia, αλλά αυτό δεν σημαίνει, πλέον, ότι η φίρμα δεν έχει υποστεί αναβάθμιση. Υποχωρήσεων συνέχεια, καθώς τα εμπρός σχετικά προβολικά καθίσματα δεν έχουν μεγάλες διαδρομές, το τιμόνι δεν ρυθμίζεται, ενώ και οι χώροι για μικροαντικείμενα ή αυτοί για κάπως μεγαλόσωμους πίσω επιβάτες είναι οριακοί. Όμως… Όλα εδώ αφορούν σε ένα μικρό, ευέλικτο αυτοκίνητο πόλης που μπορεί να φιλοξενήσει δύο ενήλικες, δύο παιδιά και πολλά μπαγκάζια με χωρητικότητα πορτμπαγκάζ στα 300 L.

Αεράτο

Γυρίζουμε το κλειδί, πιέζουμε τον διακόπτη Eco για βέλτιστη απόδοση της ενέργειας και ξεκινάμε. Η διαδρομή μας περιλάμβανε μια πλειάδα δρομολογίων, από την τόσο ενεργοβόρο Εθνική οδό (τα ηλεκτρικά, γενικά, δεν νιώθουν καλά σε ανοιχτούς δρόμους), μέχρι ανηφορικές προς την Πάρνηθα διαδρομές και μετά πάλι πίσω, αλλά και πολλή, πολλή χρήση μέσα στον αστικό ιστό (εδώ η αναγεννητική πέδηση είναι σύμμαχος για την επίτευξη αυξημένης αυτονομίας).

Συνολικά, η κατανάλωση της ενέργειας που αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 27,4 kWh μόλις που ξέφυγε από τις 10,0 kWh, με αποτέλεσμα η αυτονομία να είναι πολλά υποσχόμενη, στα 200 km, ενώ κινούμενοι αστικά μπορείτε να αγγίξετε το 300 km. Ο επιλογέας στη βάση της κονσόλας θυμίζει περισσότερο επιλογέα… τετρακίνησης και μόνον οι ενδείξεις εμπλοκής της μετάδοσης κίνησης D,N,R (και όχι και P) δείχνουν ότι από εκεί περνά η κίνηση από τον εμπρός ευρισκόμενο σύγχρονο  ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 65 PS (με μια τίμια ροπή στα 113 Nm) στους εμπρός τροχούς με ελαστικά LingLong GreenMAX HP050 διαστάσεων 165/70-R14, μια διάσταση από… τα παλιά που προσφέρει άνεση και κάποιο καλό κράτημα. Να σημειώσουμε ότι το ζύγισμα του αυτοκινήτου είναι σωστό, αλλά τα γόνατα εμπρός και ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω συνοδεύονται από μαλακά ελατήρια και οι κλίσεις στις στροφές ή κάποιες ταλαντώσεις στην άσφαλτο είναι κάτι το αναμενόμενο.

Όμως, το σύνολο είναι δεμένο αρκετά και δεν παρεισφρέουν τριγμοί, ούτε και άλλοι ανεπιθύμητοι θόρυβοι, τουλάχιστον σε ενοχλητικό επίπεδο. Ακόμα και η ηχητική χροιά του ηλεκτροκινητήρα, όταν πιέζεις κανείς βαθιά το δεξί πεντάλ (και απενεργοποιώντας το πρόγραμμα Eco) συνοδεύεται από κάτι γραμμικό και διόλου ενοχλητικό. Αναλόγως γραμμική είναι και η απόδοση, καθώς το σύνολο δεν είναι βαρύ (στα 975 kg), ενώ υπάρχει και σπέσιαλ μειωτήρας για αυξημένη απόδοση του συστήματος κίνησης, με αποτέλεσμα όχι εξωτικές, αλλά πραγματικές επιδόσεις, με ρεπρίζ 80-120 km/h σε 13,5 sec και το πρώτο 400άρι να έρχεται σε 19,5 sec.

Zen

Ζήσαμε, λοιπόν, όμορφα με το Spring τις ημέρες δοκιμής μας, με μεγάλα ατού την απίστευτη ευελιξία, (9,5 m διάμετρος κύκλου στροφής), αποδοτικά χωρίς το άγχος της αυτονομίας, καθώς είδαμε πολύ πάνω από 250 km αυτονομίας, αλλά και φόρτιση από 0-80% σε φορτιστή 30 kW  σε μόλις 56 min.

Μέχρι πρότινος η τιμή του ήταν αλμυρή, όχι όμως πλέον, αφού η Teoren με πολύ γρήγορα αντανακλαστικά μείωσε την τιμή κι έτσι με την κρατική επιδότηση φτάνει τα 18.950 ευρώ. Επιπλέον υπάρχουν πολύ καλές εγγυήσεις (8ετής ή 120.000 km για τη μπαταρία, 5ετής ή 100.000 km εργοστασιακή εγγύηση για το υπόλοιπο αυτοκίνητο και 3ετής δωρεάν οδική βοήθεια).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA Spring 65 Extreme 2023   TIMH €18.950   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1 ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 65  ΡΟΠΗ Nm/rpm 113

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 13,7 sec, τελική 125 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 12,8 kWh/100km, 0

DACIA Spring 65 Extreme 2023

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ, ΑΝΕΣΗ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΙ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ, ΑΝΤΙΛΗΠΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ.