Test Drive: VW ID.3 Pro Performance 204PS - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο ηλεκτρικό μικρομεσαίο


Κάτι το παράδοξο συμβαίνει εδώ. Μόλις έκλεισε –κιόλας;!– μια τριετία με το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen, το ID. 3, και βρισκόμαστε μπροστά στην ανανέωσή του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 11/11/2023

Την εποχή που η ηλεκτροκίνηση είναι σε ανάπτυξη, το να συζητάς για facelift μοντέλο είναι κάτι το σημαντικό (και ως τώρα μόνο η Nissan με το Leaf που σταμάτησε την πορεία του μπορεί να καυχιέται ότι έζησε φάση MkII). Αναβάθμιση στο εσωτερικό έχει γίνει, αλλά πριν από αυτό γίνεται αντιληπτή η αντίστοιχη διεργασία στο εξωτερικό, με ανασχεδιασμένο το εμπρός μέρος για να υπάρχει συνοχή με την οικογένεια των ID. Ο πολύ παρατηρητικός θα δει τις αλλαγές εμπρός, στον προφυλακτήρα με το νέο σχήμα, τα aircurtains στα άκρα, το νέο καπό, τις νέες ζάντες ενώ υπάρχει πλέον και ενεργό κλαπέτο για σφράγιση του εμπρός μέρους.

Τα καρώ μοτίβα έχουν φύγει και το αυτοκίνητο έγινε πλέον πιο λείο. Σύμφωνα με τις πρώτες εξαγγελίες, όλα τούτα έγιναν έτσι ώστε το νέο ID. 3 να έχει αεροδυναμικό συντελεστή 0,26 από 0,27 που ήταν, κάτι που βελτιώνει την ποιότητα κύλισης, αλλά και την ηλεκτρική αυτονομία. Συνάμα, τα φωτιστικά εμπρός και πίσω έχουν παραλλάξει το περιεχόμενό τους χωρίς αλλαγή στο βασικό τους σχήμα (συνηθισμένη τακτική της βιομηχανίας σε εκδόσεις facelift). Αλλαγές στις διαστάσεις δεν υπάρχουν, με τη MEB πλατφόρμα να συνεχίζει να δίνει τον τόνο ενός συμπαγούς οχήματος (μήκος 4,26 m), με ένα ωραιότατο μεταξόνιο 2,77 m και έναν χώρο αποσκευών στα 385 L. Το εσωτερικό εμπεριέχει μια μεγάλη αλλαγή: Είναι πιο φιλικό στο περιβάλλον χωρίς χρήση δέρματος αλλά με χρήση υφασμάτων που στο 71% του αποτελεί προϊόν ανακύκλωσης πλαστικών.

Συνάμα, όμως, υπάρχουν πολλές μαλακές στην αφή επιφάνειες καθ’ υπόδειξη πελατών, ενώ και η αρχιτεκτονική φωτισμού στο εσωτερικό έχει επανασχεδιαστεί με μια πληθώρα επιλογών που κατά τη διάρκεια της νύχτας μπορεί να γίνει εντυπωσιακός.

Οι μεγάλες αλλαγές εντοπίζονται στο λογισμικό που βελτιώνει την απόδοση του συστήματος χρησιμοποιώντας την τελευταία γενιά συστημάτων υποβοήθησης και μπορεί να λαμβάνει ενημερώσεις over-the-air, ενώ από τη βασική έκδοση εξοπλισμού περιλαμβάνεται οθόνη infotainment 12”, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, αναδιπλούμενοι καθρέπτες και πολλά ακόμα στοιχεία.

Δυστυχώς, η εργονομία ορισμένων συστημάτων είναι ακόμη πονοκέφαλος με κύριο στοιχείο τα… εγκλήματα για το άνοιγμα παραθύρων και το τοόσο δα περιστροφικό ρυθμιστικό για τους καθρέφτες (μάλλον τα σχεδίασαν άνθρωποι που δεν οδηγούν).

Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας κατά τα συνήθη βρίσκεται στο πίσω μέρος κινώντας τους εκεί τροχούς μέσω ενός μονοτάχυτου κιβωτίου, παρέχοντας ισχύ 204 PS και ροπή 310 Nm και έναν κύκλο στροφής μόλις 10,3 m. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου με καθαρή ενεργειακή χωρητικότητα στα 58 kWh προσφέρει δυνητικά έως 586 km αυτονομίας. Η οδηγική εμπειρία είναι ταυτόσημη με το «πρώτο» ID. 3, τα χαρακτηριστικά της ΜΕΒ πλατφόρμας  δίνουν ηχηρό «παρών» με την ακαμψία, το σωστό ζύγισμα και τη συνολική κινηματική της ανάρτησης με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Θετικότατη είναι η χρήση ελαστικών της Continental τα EcoContact 6 που στο αυτοκίνητο δοκιμής είχαν διάσταση 215/55-R18 με σπέσιαλ ζάντες αλουμινίου, συνολικά ένα πακέτο που προσφέρει επάρκεια άνεσης και πολύ καλό κράτημα στα περισσότερα από τα οδηγικά σενάρια στα οποία υποβάλλαμε το αυτοκίνητο.

Νιώθεις τη δύναμη και την πίσω κίνηση, αλλά η μη ύπαρξη απενεργοποίησης του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης σημαίνει ότι θα αρκεστείτε σε ψηφιακές διορθώσεις της όποιας ηθελημένης υπερστροφής. Η παραμετροποίηση μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων δίνει ευχέρεια χρήσης των ηλεκτρονιών που απλώνονται στις μαγέλες μπαταρίες στο πάτωμα κι έτσι μπορείτε να κινηθείτε από οικονομικά ως πολύ σβέλτα (είπαμε, 0-100 km/h σε 7,4 sec). Η κατανάλωση μπορεί, χάρη και στην ισχυρή αναγεννητική πέδηση, να κρατηθεί χαμηλά και, επομένως, η αυτονομία να αγγίξει από τη μέση τυποποιημένη μέχρι τη μέγιστη αστική. Εκτός κι αν νομίζετε ότι οδηγείτε ID.3… GTI.

Η τιμή του ανανεωμένου ID. 3 δεν είναι χαμηλή για τα δεδομένα της αγοράς EV (ένα Tesla Model 3 για παράδειγμα απέχει 3.000 ευρώ και κατά πολύ σε όλα τα specs). Είναι, όμως, ευέλικτο, γερμανικό και ποιοτικότερο, ενώ υπάρχει πάντα και η επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2». Εμείς, πάντως, το χαρήκαμε.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN ID.3 Pro Performance 204PS 2023   TIMH €42.600   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1 ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 150(204)/-  ΡΟΠΗ Nm/rpm 310

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,4 sec, τελική 160 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 15,2 kWh/100km, 0

VOLKSWAGEN ID.3 Pro Performance 204PS 2023

ΥΠΕΡ ΧΩΡΟΙ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ, ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΤΙΜΗ.